BCAA Nedir, Ne İşe Yarar ve Nasıl Kullanılır?

BCAA NEDİR?

BCAA, dallı zincirli amino asit olarak adlandırılan valin, lösin ve izolösin amino asitlerinden oluşan üçlüdür. BCAA, kas proteinlerinin yaklaşık 3/1’ini oluşturmaktadır.

BCAA NE İŞE YARAR?

BCAA,  kas yorgunluğunu azaltıp antrenman sonrası toparlanmanızı geliştirir. Antrenman sırasında kaslardaki amino asit kaybını telafi eder ve aynı zamanda vücudun protein emilimine yardımcı olur. Vücudunuzdaki amino asit oranı azaldığında kas kaybına neden olur ve diğer amino asitlerin aksine BCAA karaciğerinizde değil kaslarınızda metabolize olmaktadırlar.

Nutritional Journal of Medicine dergisinde son yapılan bir araştırmaya göre dayanıklılık atletlerinde meydana gelen kas yıkımı (katabolizm) beslenme düzenlerinin yanında BCAA takviyesi kullanımıyla düşürülebilmektedir. Yapılan diğer çalışmalarda yorucu kuvvet antrenmanları sonrası kas yıkımının 4-14 saatlik bir zaman diliminde artış gösterdiğini belirtilmektedir ki bu süreci takiben kas inşa süreci (anabolizm) başlamaktadır. Şayet anabolik süreç kas yıkıcı süreçten daha uzun sürdüğünde kas kuvvetinde ve hacminde bir artış oluşmaktadır.

Bunun anlamı kas yıkımını azaltacak her türlü yaklaşımın faydalı olabileceğidir. Kas hücrelerine antrenmandan hemen sonra hızlı bir amino asit desteği sağlamak kas yıkımının azaltılmasına yardımcı olacaktır.

 

bcaa-nedir-ne-ise-yarar

BCAA NASIL KULLANILIR?

BCAA antrenman öncesi ve sonrasında kullanmak performansınızın artmasına ve yorgunluğun giderilmesine yardımcı olacaktır. BCAA antrenmandan hemen sonra ya da antrenman sonrası bir öğünle beraber tüketmek kortizol seviyelerini düşürüp (kortizol kaslara zarar verir) kaslardaki BCAA seviyelerinin daha hızlı bir şekilde telafi edilmesini sağlayacaktır.

BCAA her öğün almak ve antrenman öncesi ve sonrasında kullanmanız önerilir. Ayrıca ağır bir antrenmandan 30-60 dakika öncesinde ve sonrasında da kas yenilenme sürecine yardımcı olmak ve kas inşa sürecini başlatmak için kullanılmalıdır.

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*