Gönül Rahatlığı ile Kullanabileceğiniz Piyasadaki En İyi 6 Kreatin [Güncel]

Kreatin Nedir? Ne İşe Yarar?

Kreatin, bilimsel araştırmalarla desteklenen ve işe yararlığı kanıtlanmış bir supplement olarak spor yapanların sıkça kullandığı bir takviye haline geldi. Yıllar önce önyargı ile bakılan kreatin, artık sorgusuz sualsiz düzenli olarak tüketiliyor. Etkisi ise tartışılmıyor. Kreatinin steroidden farksız olduğunu dile getiren insanlar gün geçtikçe azalıyor…

En iyi 6 Kreatin

1. Scitec Creatine Monohydrate

Son yılların prestijli markası Scitec, piyasanın en kaliteli kreatin monohidrat hammaddelerinden birine sahiptir. 5000 mg kreatin içeriğinin 4420 mg’ı saf kreatin monohidrattan oluşmaktadır. Yüksek servis sayısı ile de dikkat çekent Scitec Creatine Monohydrate, aradığınız performansı karşılayacak bir ürün.

Scitec Creatine Monohydrate ürününü satın almak için tıklayın! 

2. Hardline Creapure

Türkiye’nin en çok tercih edilen Türk supplement firması olan Hardline, ATP’nin kaslarda daha uzun süre kalmasını sağlayan kreatin hammaddesini dünyanın tek mikronize kreatin monohidrat üreticisi olan Alman firması ALZCHEM’den sağlamaktadır. Antrenman öncesi tüketiminde antrenman performansınızı gözle görülür şekilde arttıran bir üründür.

Hardline Creapure ürününü satın almak için tıklayın! 

3. Supplementler.com Micronized Creatine

en-iyi-5-kreatin

Supplementler.com Micronized Creatine, Türk sporcularına kaliteli kreatin ürününü uygun fiyat ile sunabilmek için üretildir. Sporcu gıdalarını iyi bir şekilde tanıyan firma ürününün her servisinde 5 gram üstün kaliteli mikronize kreatin içerir. Hızlı emilimi ve suda kolay karışımı ile beğeni toplayan kreatin, antrenman öncesi ya da sonrası kullanılabilmektedir.

Supplementler.com Micronized Creatine ürününü satın almak için tıklayın! 

4. Weider Pure Creatine

Dünyanın en çok tercih edilen protein tozu markası Weider, kreatin supplementiyle de aynı başarısını sürdürüyor. %100 saf mikronize kreatinden üretilen Weider Pure Creatine hızlı emilime sahip olmasıyla tercih edilir.

Weider Pure Creatine ürününü satın almak için tıklayın! 

5. Optimum Micronized Creatine Powder

Kaliteli hammaddesi ve yüksek emilim hızı ile Optimum Micronized Creatine Powder sporcular tarafından en çok tercih edilen kreatin ürünlerinden biri. Yüksek servis sayısı ve fiyat oranı ile de tercih edilen Optimum, kreatin seçenekleriniz arasında muhakkak bulunmalı.

Optimum Micronized Creatine Powder ürününü satın almak için tıklayın! 

6. Muscletech Celltech Performance Series

Muscletech Celltech, özel kreatin formülüzasyonu sayesinde, özellikle bulk döneminde daha olumlu sonuçlar almanızı sağlar. İçerisinde ek amino asitler bulunan Muscletech Celltech yüksek miktarda saf kreatin monohidrat içerir.

Muscletech Celltech Performance Series ürününü satın almak için tıklayın!

Kreatin Ne Tür Bir Takviyedir?

Kreatin, vücutta daha efektif bir enerji üretimini sağlamaya yardımcı olan bir amino asittir. Arjinin, metiyonin ve glisin isimli 3 amino asitin bir araya gelmiş halidir. Esansiyel bir amino asit değildir, vücutta karaciğerde üretilir.

ATP ihtiyacı karşılanırken, sürece kreatin fosfat olarak katılır ve birim zamanda üretilen ATP’yi arttırır. Bu nedenle antrenmanlarda güç ve performans artışı sağlar.

Kreatin, çoğunlukla kaslarda bulunduğu için kasların enerji üretimini destekler. Kaslarda fosfat kaybı ile ATP’nin ADP’ye dönüştüğü zaman, ADP’leri tekrar ATP’ye çevirir. Bu sayede fosfajen sistemi daha uzun süre aktif kalır ve antrenmandaki performansınız artar. Antrenmanda artan performans, kas kütlenizi de arttırır.

Genellikle salondaki abiler, 100 kiloyla 4 basıyorsan kreatinle 5-6 basarsın derler. Sebebi de tam olarak fosfajen sisteminin aktif olduğu sürenin artmasından dolayıdır.

Ayrıca kreatin vücutta su tutar ve çoğunlukla sudan oluşan kasları besler. Tutulan su kuvvet artışı, akabinde ise kas kütlesi artışı sağlar.

Kreatin Hangi Besinlerde Bulunur?

Kreatin et ürünlerinde ve bazı balıklarda bulunur. Ancak ihtiyaç duyduğunuz kreatini alabilmeniz besinler yoluyla oldukça zordur.

Neden mi?

Çünkü performans artışı için gerekli olan kreatin dozunu besinlerden alabilmek için 2.5-3 kilo et veya balık yemeniz gerekebilir. Bu da çok sağlıklı değildir.

Bu nedenle kreatini takviye olarak kullanmanız tavsiye edilir. 

Kreatinin Faydaları Nelerdir?

Chanutin’in 1926 yılında yaptığı keşif sonrası üzerinde binlerce araştırma yapılan kreatinin bilinmeyen pek çok faydası açığa çıktı. Bu faydalar, genellikle kaslarla ilgili. Çünkü kreatinin çok büyük bir çoğunluğu kaslarda depolanıyor.

Kreatin enerji üretiminin verimini arttırır. Bu sayede antrenmanlardaki performansı ve gücü arttırabilir. Bu da uzun vadede hem daha kaslı, hem daha güçlü olmayı beraberinde getirir. Yani kreatin, yağsız kas kütlesinin artmasını sağlar.

Ayrıca kreatin, dayanıklılığı arttırmaya da yardımcıdır. Özellikle beta alanin gibi takviyelerle birlikte alındığında, dayanıklılığa ciddi oranda etki edebilir.

Ek olarak kreatin kemik sağlığı ve kas sinir sistemine de destek olan bir amino asittir. Vücudun gelişebilmesi ve performansın artması için kas sinir sisteminin iyi korunması gerekir. Kreatin, kas sinir sistemini de aktif olarak korur.

Kreatin ve Beyne Faydaları

Kreatinin büyük bir kısmı kaslarda depolanıyor olsa da, kalan kısmı da beyinde depolanır. Dolayısıyla kreatin beyin için de faydalıdır.

Enerji artışı sağlayışı yalnızca kasların tükettiği enerji için değil, beynin tükettiği enerji için de geçerlidir. Beyin fonksiyonlarının daha verimli çalışmasını sağlar. Bu nedenle Parkinson hastalığı tedavilerinde dahi kullanılır.

Beyin için diğer faydaları arasında hafızayı güçlendirmesi, depresyonu önlemesi de bulunuyor.

Kreatinin Zararları Nelerdir?

Kreatin direkt olarak bir yan etkiye veya zarara sahip değildir. Yapılan hiçbir araştırmada böyle bir sonuca varılmamıştır.

Kreatinin tek potansiyel zararı, yeterli miktarda su içmediğinizde böbreklerinizi yorma ihtimalidir. Bu da çoğu takviyenin sebep olabileceği bir durumdur. 

Kreatin Vücutta Tuttuğu Su Yüzünden Şişirir mi? Kreatin Diyette Kullanılabilir mi?

Genellikle kreatinin gözle görülür derecede su tuttuğuna inanılır. Ancak böyle bir şey söz konusu değildir. Kreatinin vücutta tuttuğu suyu gözlemleyebilmek için, çok düşük yağ oranlarında olmanız gerekir. Profesyonel bir vücut geliştirici değilseniz çok büyük ihtimalle bahsettiğimiz yağ oranlarına düşmemelisiniz.

Kreatin su tuttuğu için diyette kullanılmamalı algısı yanlıştır. Çünkü diyette kas yapabilmek veya kas kütlesini koruyabilmek için performansınızın düşmemesi veya artması gereklidir. Kreatin bu konuda ciddi oranda destek olabilecekken, ufak miktarlarda su tutumu yüzünden diyette kreatin kullanımını kesmek yanlıştır.

Kreatin hem kilo verirken, hem de bulking döneminde kullanabileceğiniz bir supplementtir.

Kreatin Nasıl Kullanılır?

Kreatinin birçok kullanım şekli vardır.

Bilimsel araştırmalara göre en doğru kullanım şekli, antrenman olmayan günlerde de almak üzere günlük düzenli 3-5 gram arası dozu sürekli olarak tüketmektir. Ara vermeden, sürekli ve uzun vadeli kullanım en etkili sonucu verecektir.

Kreatin Yüklemesi Nedir? Gerekli midir?

Kreatin yüklemesi ise çok fazla duyacağınız bir kullanım şeklidir. Ancak ilk kullanımdan kreatin yüklemesi yapmanın hiçbir fayda sağlamadığı pek çok araştırmada gözlemlenmiştir.

Kreatin yüklemesi daha çok performansa dayalı bir müsabaka öncesi yapılırsa etkili olur. Performansı ve gücü en üst seviyeye çıkarmak adına 1-2 haftalık kreatin yüklemesi işe yarayabilir. Bu tip amaçlar dışında kreatin yüklemesinin herhangi bir faydası yoktur. Diğer amaçlar için yapılan kreatin yüklemesi, yalnızca kreatin kutunuzun daha çabuk tükenmesini sağlar…

Kreatin Ne Zaman Alınmalı?

Antrenman öncesi ve antrenman sonrası kreatin tartışması, yılların tartışmalı konularından biridir. Doğru cevap ise, ne zaman alırsanız alın çok büyük bir farklılığın olmayacağıdır.

Antrenman öncesi kreatin kullanımını savunanlar, genellikle kreatinin antrenmanda etkisini göstermesini beklemektedirler. Ancak bu ihtimal oldukça zayıftır. Antrenman öncesi kreatin kullanımı, yalnızca kreatinin kafein ile olan etkileşimi sebebiyle mantıklı bir noktada duruyor.

Antrenman sonrası kreatin kullanımı ise bilimsel araştırmalara göre en doğrusu. Biyolojik olarak bakıldığında; antrenman sonrası tükenen kreatinin yenilenmesi, antrenman sonrası öğün ile artan insülinin kreatin kullanımını verimli hale getirmesi ve antrenman sonrasında kreatinin büyümeyi tetikleyip büyüme sağlaması yeterli sebeplerdir.

Bu sebeplerin büyük farklar yaratacağı düşüncesini savunmuyor olsak da, en optimum olanı sizlerle paylaşmanın faydalı olacağını düşünüyoruz.

Kreatinin Medikal Alanlarda Kullanımı

Kreatinin Parkinson hastalığı tedavisinde kullanıldığını dile getirmiştik.

Kreatin ayrıca zayıf kalp kasının güçlenmesine de yardımcı olduğu için, kalp kası zayıflığından dolayı oluşan kalp hastalıklarının tedavilerinde kullanılır.

Ayrıca Tip 2 diyabet hastalarında kandaki glikoz seviyesinin kontrolünü sağlamaya yardımcıdır.

Kreatin Hapı mı Kreatin Tozu mu?

Daha etkili sonuç verdiği ve daha hızlı emildiği için kreatin daha çok toz olarak kullanılır. Piyasada hap olarak bulunan kreatinlerin oranı her geçen sene daha çok azalmaktadır.

Şu an piyasada hap formunda kreatin bulmak neredeyse imkansızdır. Bu nedenle kreatinin toz formda kullanılması daha mantıklıdır.

1 Comment

6 Trackbacks / Pingbacks

  1. DÜNYANIN EN İYİ SUPPLEMENT KOMBİNASYONU HANGİSİ? | Bodyforum Blog
  2. "Çok Tekrar Hafif Ağırlıklı Antrenman Yağ Yakar" Efsanesini Bitiriyoruz | Bodyforum Blog
  3. Toparlayıcı ve Kas Yapıcı BCAA Takviyeleri Arasından En İyileri Seçtik! | Bodyforum Blog
  4. Burpee Box Jump-Over İle Etkili Kardiyo | Bodyforum Blog
  5. Yağ Yüzdenizi Azaltmak İçin Bunları Yapmanız Şart | Muscle & Fitness Türkiye
  6. BCAA Takviyeleri Arasında En Etkililerini Seçtik! | Muscle & Fitness Türkiye

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*