• Antrenman

    Vücut Geliştirmede Dinlenme Süreleri

    Hareketler arasında ne kadar dinlenmemiz gerektiği, son zamanların tartışmalı konularından biri. Güç odaklı sporların türemesi ile beraber, uzun soluklu dinlenmeler yaygınlaşmaya başladı. Bu da “pump etkisi” yaratması nedeniyle az dinlenmeyi seven vücut geliştiricileri kızdırdı. Kısa Dinlenme Süresi ve Pump Çok dinlenmenin genellikle kasa pompalanan kanın dağılmasına sebep olduğu ve bunun da gelişimin ana belirleyicisi olan pump etkisini azalttığı vücut geliştiriciler arasında oldukça yaygın bir fikir. Ancak gelişimin asıl belirleyicisinin pump etkisi olmadığını bilmekte fayda var. Kas eğer belli miktarda strese maruz kalıyorsa, akabinde zaten gelişir. Pump, bu noktada ufacık bir momentum sağlayabilecek kapasitede olsa da ana belirleyici değildir. Dolayısı ile ... »
  • Genel

    Uzun Aradan Sonra Tekrar Spora Dönmek

    Spora uzun süreli ara vermek, düzenli ve disiplinli bir zaman periyodunda elde edilen pek çok şeyin kaybına sebep olur. Uzun süre ara verip, aynı şekilde başarılı olmak mümkün değildir. Yine de uzun aradan sonra tekrar dönmek, eskisinden de iyi olmak gayet mümkündür. Kas hafızası olarak tanımladığımız mekanizma, pek çok konuda işimize yarar. Uzun bir aradan sonra geri dönüşte, eskiye yakın bir hal alma sürecini hızlandırır. Bu kaslarda, kas hücresi sayısının artması ile açıklanır. Fakat bir enstrumana ara vermek gibi fiziksel ya da zihinsel bir beceriye uzun süre ara vermek, geri dönemeyeceğimiz anlamına gelmez. Hatta bahsettiğimiz kas hafızası sayesinde, bazı mesafeleri ... »
  • Antrenman

    Crossfit Ve Vücut Geliştirmeyi Birleştiren Hibrit Antrenman

    Vücut geliştirme, müsabık olmayan kişiler için bir süre sonra sıkıcı ve kısıtlayıcı bir hal alabiliyor. Sadece pump odaklı kas büyütme programlarındansa, daha çok beceri gerektiren sistemler ilgi çekmeye başlayabiliyor. Crossfit ise sadece WOD uygulamak üzere yapılan bir hal aldığında, kişiye hayalini kurduğu Rich Froning fiziğini sağlayamayabiliyor. Her WOD, farklı bir fonksiyona odaklanıldığından özellikle kas kütlesi artışı için crossfit pek doğru bir seçenek olmayabiliyor. Crossfit ile ilgili bilmediğiniz bilgiler ve terimler için “Nedir Bu Crossfit? Program Mı Yoksa Sistem Mi?” yazımıza göz atabilirsiniz. Vücut geliştirme ile büyük ve güçlü bir vücut oluştururken crossfit ile patlayıcı, hızlı ve dayanıklı bir vücut oluşturuyoruz. ... »
  • Antrenman

    Sırt Kasları Geliştirmede En Sık Yapılan 5 Hata

    Sırt kasları, komple ele alındığında aslında oldukça kompleks bir kas grubu. Yukarıda trapezler, aşağıya doğru yılbaşı ağacını andıran alt sırt kasları, yanlarda kanatlar… Gerçek anlamda karmaşık bir yapıdan bahsediyoruz. Bu nedenle, sırt kasları tamamen estetik görünümü elde etmek için eksiksiz çalışmak gereken bir kas grubu. Vücut geliştirenler arasında da en rahat ihmal edilen kas grubu diyebiliriz. Pek çok konuda hataya ve ihmale müsait bir kas grubu. Biz ise burada en sık yapılan beş hatayı derledik. Hadi herkes sınıfa! 1) Hedefi Iskalamak Yukarıda da bahsettiğimiz gibi, sırt kasları çok komplike bir kas grubu olduğu için sırtın belli bölümlerini nasıl çalışmamız gerektiğini ... »
  • Supplementler

    Sahte Supplement Nasıl Anlaşılır?

    Her sektörde olduğu gibi, sporcu gıdaları sektöründe de sahte supplement üretimi ve satışı, supplement kullanımının artmasıyla birlikte yaygınlaşmış durumda. Ürünlerin içerisine seyreltici, daha ucuz maddeleri ekleyerek hacim yaratıp büyük oranlarda kar elde eden merdivenaltı sahte supplement üretimi git gide yaklaşıyor. Üstelik sahte supplementler beklendiği gibi orijinalinden daha ucuza değil, aynı fiyata hatta bazen çok daha yüksek fiyatlara satılabiliyor. Elbetteki sahte supplement içerikleri orijinaline göre çok daha kalitesiz oluyor ve verilen para “çöpe gitmiş” oluyor. Buna benzer bir durumla karşı karşıya gelmekten çekiniyorsanız ve güven sıkıntısı çekiyorsanız, sahte supplementleri belirleme konusunda, orjinal parayı sahte paradan ayırt etmek kadar kolay yöntemler mevcut. ... »
Antrenman

Göğüs Kası Geliştirmek İçin En Etkili 9 Egzersiz

by Selçuk Uzun in Antrenman 0

Göğüs kasının anatomisinden, göğüs kasının en etkili gelişiminin hangi koşullar altında mümkün olduğundan “Göğüs Kası Geliştirme İle İlgili Yanlış Bilinenler ve Doğruları” yazımızda oldukça detaylı bir biçimde bahsetmiştik. Bu yazımızda ise, pek çok egzersiz arasından seçerek oluşturduğumuz bir listeyi sizler için hazırladık. 1) Kral: Bench Press Bileşke bir egzersiz olduğu ... »

Genel

Supplementler

Antreman

  • Alman hacim antrenmanına, On Set Metodu adı da verilmektedir. Köklerini Almanya’dan aldığı için Alman Hacim Antrenmanı (German Volume Training) olarak tanınmaktadır. Yöntem, 1970’lerin ortasında Almanya’da ortaya çıkmıştı ve o zamanlar Alman Halter Milli Takımı’nın koçu olan Rolf Feser tarafından kamuoyuna tanıtılmıştı. Benzer bir protokol, Vince Gironda tarafından ABD’de de tanıtılmıştı ama kim bulmuş olursa olsun, bu yöntemin kesinlikle işe yaradığını söyleyebiliriz. Almanya’da On Set Metodu, sezon dışında haltercilere yağsız kas kütlesi kazanmalarına yardımcı olması için kullanılmıştır. Yöntem o kadar etkiliydi ki halterciler 12 hafta içinde üst bir ağırlık klasmanına geçiş yapabilmişlerdi. Bu yöntem aynı zamanda Los Angeles Olimpiyatları’nda gümüş madalya ... »

Beslenme

Sağlık