• Antrenman

    Biceps Kaslarını Bir Üst Seviyeye Taşıyan 3 Taktik

    Biceps kasları kolay gelişen kas gruplarından biridir. Ancak sürekli olarak gelişimini sağlayabilmek, oldukça zordur. Hem ağırlığı arttırmanın, hem de toplam yapılan işi arttırmanın zor olduğu bir kas grubu olan biceps kaslarını geliştirmek, kasların küçüklüğü sebebiyle zordur. Yaygın olarak yapılan pek çok hata, biceps kaslarını geliştirmede yavaşlamayı beraberinde getirir. Bu yavaşlama da, kaslarınızın gelişip güçlendiğini gözlemleyemeyeceğiniz kadar büyük bir yavaşlama olacaktır. Sizlere, özellikle biceps kaslarını belli bir seviyeye getirdikten sonra daha fazla geliştiremeyenlerinize, bir kaç biceps kası geliştirme önerisi yapmak isteriz. Mükemmel Formla Curl Yapabileceğiniz Ağırlıklarla Çalışın Bildiğiniz üzere, biceps kaslarına yönelik egzersizlerin tamamı curl çeşitlerinden oluşmaktadır. Curl de, tonlarca ağırlıkla ... »
  • Antrenman

    Bilek Kası Geliştirme Rehberi

    Bilek kasları; kalf kasları ve boyun kasları gibi sıkça ihmal edilen fakat fiziğinizin genel görünümünün doluluğu üzerinde etkisi olan kas gruplarındandır.  Pek çok vücut geliştirici veya sporcu bilekleri direkt olarak çalıştırmak gerekmediğini savunur. Eğer row, deadlift gibi egzersizler ağır yapılıyorsa bu egzersizlerin yeterli olabileceği düşünülür. Ancak dünyanın en iyi bilek kaslarına baktığımız zaman, bu kasları inşa eden kişilerin bilek kaslarını sık sık çalıştırdıklarını görürüz. Lee Priest, bu isimlere güzel bir örnektir. Bilek Kaslarının Yapısı Bilek kasları, sanıldığından çok daha komplike bir yapıdadır. Dirsekten el bileğine kadar 20 adet kas bulunmaktadır. Anterior diye bilinen bilek kaslar, bilek ve parmak kaslarının kısalmasını sağlarken, ... »
  • Genel

    Kai Greene Mr. Olympia’da Yarışmayacak Mı?!

    Vücut geliştirme yarışmaları arasındaki en prestijli olan yarışma tartışmasız Mr. Olympia’dır. IFBB (dünyanın en büyük vücut geliştirme federasyonu olan International Federation of Bodybuilding) federasyonunun en prestijli yarışması olan Joe Weider’s Mr. Olympia’nın son yıllardaki en iddialı isimlerinden biri de tartışmasız Kai Greene’dir. Kai Greene, son bir kaç seneki tam olarak nedeni bilinmeyen sürtüşmeler sebebiyle IFBB’den bağımsız olarak başka işlerle ilgilendi. Amerikan Futbolu Ligi olan NFL’de Super Bowl’da yer aldı. Yeni bir supplement firmasının kurulmasına katkıda bulundu ve vücut geliştirme ile alakasını yarışmacılıktan daha çok iş adamlığına doğru kaydırdı. Kai Greene Vücut Geliştirme Yarışmacılığını Bıraktı Mı? En son gelen habere göre ... »
  • Antrenman

    Arnold Ve Mükemmel Vücudun Sırları – Bölüm 6: Bacak Kasları

    Arnold ve Bacak Kasları Arnold, kesinlikle vücut geliştirme tarihinin en estetik fiziklerinden birine sahipti. Hatta pek çok kişi, onun gelmiş geçmiş en estetik fizik olduğunu düşünmektedir. Sırasıyla Arnold’un en çok kendinden söz ettiren göğüs kaslarından bahsettiğimiz bu seriye; sırt kasları, omuz kasları, biceps kasları, triceps kasları şeklinde devam etmiştik. Bu seride ise Arnold’dan çok söz ettirmeyen fakat döneminde Arnold’un yine en güçlü bölgelerinden biri olan bacak kaslarından bahsedeceğiz. Arnold, daha çok “aesthetic era”, yani “estetik çağ” olarak bilinen dönemin vücut geliştiricilerinden olarak anılıyor. O dönemde canavar görünümlü bir yağsız kas kütlesi yaratmaktansa; estetik, simetrik ve orantılı bir fizik yaratmak çok ... »
  • Antrenman

    Vücut Tipine Göre Antrenman Yapmak Doğru Mudur?

    Ektomorf, endomorf ya da mezomorf musunuz? Doğuştan sahip olduğunuz vücut tipi antrenman türünüzü şekillendirecek bir etkiye sahip olabiliyor. Vücut tipinize uygun bir antrenman programı hazırlayarak çok daha verimli sonuçlar kazanabilirsiniz! Hepimiz farklı vücut tiplerine sahibiz; kimimiz doğuştan ince vücut tipine, kimimiz ise kalın vücut tipine. Kemik kalınlığından kas yapısına, karın bölgesi şeklinden metabolizma hızına herkesin kendine özel bir vücut şekli var. Konu fit, güzel bir fizik ve vücut geliştirmek olduğunda ise vücudunuzu ve sahip olduğunuz genetik özellikleri tanıyor olmanız vücut yapınızı geliştirmek için harcadığınız zamanı çok daha verimli kılmanızı sağlar. 1940’lı yıllarda psikolog W. H. Sheldon insanların vücut tipini 3’e ... »
Antrenman

ŞINAV ÇEŞİTLERİ: BAŞLANGIÇ, ORTA ve İLERİ SEVİYE 12 ŞINAV

by Selçuk Uzun in Antrenman 0

Şınav dendiğinde aklımıza direkt düz versiyonu gelse de, o kadar çok çeşidi var ki… Biz de farklı teknikler arasında en çok kazanım sağlayan şınav çeşitlerini sizler için derledik. Ayak pozisyonu, el açıklığı gibi değişkenlerin farklılaşması ile oluşan şınav çeşitlerine gelin beraber göz atalım. >>> Şınavın basit ama oldukça faydalı bir ... »

Genel

Supplementler

Antreman

Beslenme

Sağlık

  • Her gün spor salonuna gittiğiniz, tavuk göğsü yemekten fenalık geçirdiğiniz ve bir kimyager edasıyla doğru zamanlarda ve ideal oranlarda supplement aldığınız halde yeteri kadar yağ yakamıyorsanız, bu önerileri mutlaka uygulayın. Düzenli spor yapma ve doğru beslenme çabalarınız boşa gidiyor sanmayın; vücudunuz protein yüklü küçük kas dağlarıyla kaplı olsa da üzerileri karla – yani yağla – örtülü oldukları için görünmüyorlar. Bu yağ tabakasını yok etmek ve içinizdeki gerçek cevheri göstermek elinizde. Yapacağınız bu ufak değişiklikler kaslarınızın ortaya çıkmasına yardımcı olacaktır. 1- METABOLİZMANIZI ERKEN UYANDIRIN Çocukluğunuzdan beri günün en önemli öğününün kahvaltı olduğunu binlerce kez duymuşsunuzdur. Ama size söylemedikleri şey, güne kahvaltı ... »