Dinlenme Günlerini Neden Saf Dışı Bırakmanız Gerektiğini Açıklayan 3 Neden

dinlenme-gunlerini-neden-saf-disi-birakmaniz-gerektigini-aciklayan-3-neden

Daha çok kas kazanımı ve daha hızlı yağ yakmayı mı hedefliyorsun?  Ph.D. Jim Stoppani, dinlenme günlerinden vazgeçtiğinizde neden daha iyi kas kazanımı sağlayacağınızı ve daha sağlıklı olabileceğinizi açıklıyor.

dinlenme-gunlerini-neden-saf-disi-birakmamiz-gerektigini-aciklayan-3-neden

Tüm vücut antrenmanına sıkı bir şekilde inanan biriyim ve daha iyi sonuçlar elde edilebildiği için, haftada yedi gün antrenman yapmanın önemli olduğuna inanıyorum” diyor Stoppani.

Bunu duyduktan sonra aşırı zorlanma hakkında haklı olarak endişelenebilirsiniz fakat buna gerek yok. Çünkü insan vücudu her gün dinlenmeden çalışmak üzere tasarlanmıştır. Doğru  tüm vücut antrenman programı ile, tüm vücudunuzu – her gün – herhangi bir sakatlık ve yaralanma yaşamadan güvenle çalıştırabilirsiniz diye ekliyor Jim Stoppani.

dinlenme-gunlerini-neden-saf-disi-birakmamiz-gerektigini-aciklayan-3-neden

Dinlenme günlerinin ortadan kaldırılmasının antrenman sonuçlarınızı iyileştireceğine inandığı üç sebep doluğunu belirtiyor:

Sebep 1: Daha İyi Yağ Yakma

Bu sayede daha fazla iş yaptığınız, yaktığınız kalori miktarı ve dolayısıyla daha fazla yağ kaybı olduğu aşikar. Bununla birlikte işin diğer bir sırrı ise direnç egzersizleri performansını daha yukarı taşır ve bu da kas liflerindeki metabolik genleri harekete geçirir.

dinlenme-gunlerini-neden-saf-disi-birakmamiz-gerektigini-aciklayan-3-neden

Kaslarınızı ağırlıklarla günlük olarak çalıştırdığınızda, her gün bu kas liflerinde metabolik genlerin her birini aktive edersiniz. Bu genleri etkinleştirir ve aktif tutarsanız, her gün daha fazla yağ yakarsınız.

Sebep 2: Daha İyi Kas Büyümesi

Bu araştırma aslında, her gün kas grubu antrenmanları ve tüm vücut antrenmanı ile kas büyümesinin ve gücünün geliştirilebileceğini gösteriyor.

dinlenme-gunlerini-neden-saf-disi-birakmamiz-gerektigini-aciklayan-3-neden

Direnç antrenmanları aracılığıyla her gün kas büyümesi ve sentezinde rol alan aktive edici genler, protein sentezi sürecinin devamı sağlar, bu da hem kas büyüklüğü hem de güç artışında daha büyük kazanımlara neden olabilir. Boş gününüz olmadığı sürece, sentezleme süreci devam eder.

Sebep 3: Genel Anlamda Daha Sağlıklı Olmak

Bir kez daha, genel sağlık için anahtar, egzersiz yoluyla gerçekleşen günlük gen aktivasyonunda bulunabilir. Metabolizmayla ilgili bu genler de genel olarak sağlıklı olmak ile de yakından ilişkilidir . Bu metabolik genlerin günlük antrenmanla her gün aktif hale getirilmesi, yaşam süresini uzatırken, depresyon, kalp hastalığı, kanser ve tip 2 diyabet gibi hastalıkların riskini de azaltır.

dinlenme-gunlerini-neden-saf-disi-birakmamiz-gerektigini-aciklayan-3-neden

Tüm bunlar dinlenme günlerini neden ortadan kaldırmanız gerektiğine dair Jim Stoppani tarafından sunulan kuvvetli nedenlerdir.

Vücut Geliştirmede Dinlenme Süreleri

2 Comments

  1. Peki her gün yaptığımızda sıkıntı yaratmayacak örnek bir tüm vücut antrenmanı verebilir misiniz?

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*