Barfiks Çekerken Kas Kazanımını Arttırma Tekniği

Barfiks çekmek uzaktan kolay gözüken bir hareket. Asıldığınız noktaya doğru kendinizi çekmekten ibaret olduğu düşünülmesi ise yanlış.

Kesin hafif vücut ağırlığına sahip ve tekrarlarca barfiks çekebilen, fakat kas kütlesi çok çok az olan arkadaşlarınız vardır. Çünkü hafif vücut ağırlığı rahat barfiks çekebilmeyi sağlar. Peki barfiks vücut geliştirmede bu kadar zorlanılan bir hareketken, bir sürü tekrar yapabilen kişilerin sizce neden kas kütlesi az?

Çünkü size bahsedeceğimiz tekniği uygulamıyorlar.

Barfiks yalnızca bir yere asılıp kendinizi yukarı çekmenizden ibaret bir hareket değildir. Doğru kasları çalıştırabilmek gerekir.

Barfiks Çekmeye Skapulanızı Kapatarak Başlayın

Image result for scapula pull ups

Skapulayı aktifleştirmek için kapatıp kendinizi yukarı çektiğiniz zaman, hareketi doğru mekanikle uygulamış olursunuz. Aksi takdirde kollarınızla yukarı aşağı gidip gelmekten başka bir şey yapmıyorsunuz denebilir.

Merkez bölgesindeki stabiliteyi sağlayıp, vücudunuzun sallanmasını engelleyerek de ikinci adımı atarsanız 5 tekrar barfiks de yapsanız kas kazanımınız zirvede olacaktır.

Bu hareketi oturtmak için, “scapular pull-up” denen yalnızca skapulayı kullanarak çekilen barfiksleri uygulayabilirsiniz.

25 tane kalitesiz barfiks tekrarındansa, bu şekilde çekmeye başladığınız 5 tane kaliteli tekrarı tercih edin. Sırtınızın gelişimine sonuçları olumlu yansıyacak!

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*