Direnç Bandıyla Thrust Nasıl Yapılır?

direnc-bandiyla-thrust-nasil-yapilir

Kuvvet ve hareket aralığınızı geliştirmek için direnç bandıyla hip thrust hareketinden yararlanabilirsiniz.

Hip Thrust

direnc-bandiyla-thrust-nasil-yapilir

Hip thrust kadar alt vücut kuvvetini geliştiren ve kalça gücünüzü arttıran hareket azdır. Bu hareketi programınıza eklediğinizde squat ve deadlift gibi hareketlerde de gelişme kaydedersiniz. Zaten thrust’ta ustaysanız da (spor salonunda demek istiyoruz), direnç bandıyla direnç seviyesini değiştirerek daha kuvvetli hale gelebilirsiniz. Buradaki versiyonun size katacağı, hareket aralığında ve hareketin etkililiğinde daha önce tecrübe etmediğiniz üstün bir artış. Ağır hip thrust hareketi kuvvet ve boyutu geliştirir geliştirmesine ancak çok fazla ağırlıkla yaparsanız formunuzu bozmak zorunda kalır, dolayısıyla da hem sakatlanabilir hem de diğer birleşik hareketlerde gelişemezseniz.

Sizi, kalçanızın üstüne ağırlık yükleme rahatsızlığından kurtaran direnç bantları ayrıca direnci hareketin sadece tepe ve alt noktasında değil tamamında sabit tutar. Yani vücudunuz hareketin tamamında dirence karşı koymaya zorlanarak hareketten daha çok verim almanız sağlanır.

Daha sağlam kalça ve kalça kasları, daha ağır kaldırışlar ve thrust (kalçayı öne itme) devinimi gerektiren diğer aktivitelerde gelişmek için bu harekette ustalaşmanızı öneririz. Hangi aktiviteler olduğunu size bırakıyoruz.

Direnç Bandıyla Hip Thrust Yapılışı

direnc-bandiyla-thrust-nasil-yapilir

  • Uzun bir direnç bandını alıp iki ucunu da bir dambıla bağlayın (dambıl ne kadar ağırsa o kadar iyi). Güç istasyonuna da bağlayabilirsiniz ancak bu sefer ortasına spor sehpası koymanız gerekiyor. Bant olabildiğince gergin olsun.
  • Bandı ayarladıktan sonra beliniz altına gelecek şekilde altına geçin. Omuzlarınızı sehpaya veya plio kutusuna yerleştirip topuklarınıza yüklenerek atılın. Hareketin tepe noktasındaki kasılmayı bir saniye bekletin.
Kaynak: Muscle&Fitness Dergisi Ekim- 2017

Araştırmacılar Vücut Geliştirme İle İlgili İlginç Verileri Paylaştı

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*