Tüm Vücut Antrenmanı Yapmanız Gerektiğini Gösteren 4 Sağlam Sebep

Tüm vücut antrenmanı yapmanın sağlığınız, vücut gelişiminiz ve fitness çalışmalarınız için daha faydalı olduğunu araştırmalar kanıtlıyor!

Tüm vücut antrenmanları ve tüm vücut hareketleri çoklu kas gruplarını bir arada hedef alarak vücut gelişiminize destek olur. Ayrı ayrı kas çalışmaları yapmak uzun yıllar fitness ve vücut geliştirme yapanlar arasında yoğun olarak tercih edilmiş olsa da şimdilerde tüm vücut antrenmanlarına daha çok bir ilgi söz konusu.

Esasında tüm vücut antrenmanları, araştırmalarla da desteklendiği gibi, vücut geliştirme ile uğraşıyorsanız sizin için kesinlikle ideal bir çalışma biçimidir. Bunun sebebi, ayrı ayrı kas çalışması yaparken zamanı değerlendirebilmek için tekrar sayınızdan kısmak zorunda kalmanız ya da bu kas gruplarını günlere bölerek daha yayılmış bir program izlemenizdir. Oysa tüm vücut antrenmanı yaparken, birçok kas grubunu aynı anda hedef alırsınız. Aynı tekrar sayılarını tüm kaslarınıza uygulayabilmenizi sağlar.

Gelin birlikte tüm vücut antrenmanlarının vücudunuz için 4 faydasına bakalım:

  1. Daha İyi Yağ Yakma Oranı

Araştırmalar, tüm vücut antrenmanlarının ayrı ayrı çalışılan kas antrenmanlarından daha çok yağ yakımı sağladığını gösteriyor. Bir çalışmada, haftada 3 kere tüm vücut antrenmanı çalışan birinin, ayrı ayrı kas çalışan birinden daha fazla yağ yaktığı gözlemlenmiş. (1)

Tüm vücut antrenmanları vücudunuzda tüm gün sürecek bir devinim başlatır. Aynı anda birçok farklı kasın aktive edilmesi gün boyu metabolizmanızın çalışmasına artı bir etki yaratır. Vücudunuz, gün boyu enerji yakıtını kullanabilmek için normal bir çalışmadan daha çok yağ ve karbonhidrat yakmaya başlar.

  1. Daha İyi Kas Kazanımı

Yine aynı çalışmada, tüm vücut çalışan kişiler ayrı ayrı kas çalışan işilerden daha çok kas kütlesi oluşturmuş. Bunun bir olası sebebi tüm vücut çalışma süreci boyunca testosteron ve kortizol oranları. Yüksek testosteron ve düşük kortizol oranları sizi daha anabolik bir yapıda tutar.

Bu ideal anabolik dengeyi oluşturabilmek tüm vücut antrenmanında kas kütlesi oluşturmak için maksimum potansiyeli kazanmanıza yardımcı olur.

  1. Daha Güçlü Kaslar

Araştırmacılar bu iki grubu da ikiye ayırmışlar. Yüksek ağırlıklarla squat yapabilen tüm vücut çalışanlar ve ayrı ayrı kas çalışanlar olarak. Burada ortaya çıkan sonuç ise şu olmuş: tüm vücut antrenmanı çalışanların yüksek ağırlıkla squat yapabilenleri ayrı ayrı kas çalışanlara oranla daha yüksek ağırlıklar kaldırabilmiş.

Bu durum bize, ileri seviye ağırlık çalışanların tüm vücut antrenmanlarına daha çok önem vermeleri gerektiğini gösteriyor.

  1. Daha Sağlıklı Bir Vücut

Tüm vücut kaslarınızı çalıştırarak metabolizmanızı gün boyu aktif kullanmanız hastalıklardan korunmanıza da yardımcı olur.

Hem antrenmanlarınızın verimini arttırmak için sağlıklı beslenmeye devam edersiniz hem sürekli çalışan kaslarınız daha dirençli bir fiziğe sahip olmanızı sağlar.

(1) Crewther, B. T., Heke, T. O. L., & Keogh, J. W. (2016). The effects of two equal-volume training protocols upon strength, body composition and salivary hormones in male rugby union players. Biology of Sport, 33(2), 111.

Kaynak: Bodybuilding.com

Vücut Geliştirmede Genetiğin Öneminin Farkında Mısınız?

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*