Yeni Başlayanlar İçin Demotive Olmadan Yağ Yakma Rehberi

Fit olmak ve yağ yakmak için karar almak, hayatınızda alabileceğiniz en iyi kararlardandır. Ancak sonuç alamadıkça ve yaptıklarınızdan emin olmadıkça, demotive olmanız da kolaylaşır.

“Ne yemeliyim?”, “Ne zaman yemeliyim?”, “Ne kadar yemeliyim?” gibi soruları sorduğunuzda sürekli farklı cevaplar alırsınız. Yaptıklarınızın vücut kompozisyonunuz üzerindeki etkisini kestiremezsiniz.

Yüzlerce söylenti bulunuyorken, bu düşünceleri kafanızdan atamamanız gayet normal.

İşe yaramaz, gereksiz bilgilerden kurtulun ve yağ yakımının özüne odaklanın. İşte size, işin özünü kavramanız için 4 tavsiye:

1- Kalorileri Anlayın

Image result for counting calories

Hedefiniz ne olursa olsun,  kaç kalori almanız gerektiğini bilmeli ve saymalısınız. Sayılar daima kesin sonuç verir, bu nedenle kesin sonuç alabilmek için kalori saymayı ihmal etmeyin. İhtiyacınız olan kaloriyi, yağ yakmanız için ihtiyacınız olan kaloriyi, kilo almanız için ihtiyacınız olan kaloriyi ayırt edin.

2- Kilo Vermenin Kestirme Yolu Olmadığını Anlayın

Image result for rapid fat loss

İnternette pazarlaması yapılan yüzlerce tip diyet bulabilirsiniz. Ketojenik, düşük karbonhidratlı, oruçlu… diye uzayıp giden listenin yalnızca “hayat stili” ile ilgili olduğunu aklınızdan çıkarmayın. Mesele eninde sonunda yine aldığınız kaloriler ve makrolar (protein, karbonhidrat ve yağ) ile ilgili. Bu işin kısa yolu yok!

3- Çok Fazla Protein İhtiyacınız Olduğunu Bilin

Image result for protein

Diyetteyken, normalde veya kilo alırken tükettiğiniz proteinin fazlasını almalısınız ki protein yıkımına karşı önlem almış olun.

Birçok diyet, proteinin önemini vurgulayamıyor. Kas yapımının ve kas kütlesini muhafaza etmenin en önemli kriteri olan protein tüketimi, bir sporcu için en önemli unsurdur. Yaktığınızda enerji açığa çıkaran, daha fazla tok tutan ve kas kütleniz için işe yarayan bu besini gerektiği kadar tüketmeyi ihmal etmeyin!

Piyasadaki En Îyi Protein Tozları
Piyasadaki En İyi Kreatin Takviyeleri
Piyasadaki En İyi BCAA Takviyeleri
Piyasadaki En İyi Pre-Workout Takviyeleri

4- Gerçekçi Hedefler Koyun

İnternette gördüğünüz ekstrem değişimleri unutun. Böyle bir süreç geçirmeyeceksiniz. Çünkü ilaç kullanmıyorsunuz ve photoshop bilginiz o kadar da üst düzey değil!

Gerçekçi, yavaş ilerleyen bir süreç yaşayacağınızı aklınızdan çıkarmayın ve gerçek dışı hayallere kapılmayın. Gerisi gelecektir!

250 TL’den Daha Ucuza Alabileceğiniz En İyi 5 Protein Tozu

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*