Vücut Ağırlığı İle Antrenman Yapmak İçin 6 Önemli Neden

İstediğimiz vücuda sahip olmak için her zaman ağırlıklara bel bağlamamıza gerek yok. Elbette  Dumbbell, Bar, Kettlebell gibi birçok ekipman bize çok fayda sağlar. Hatta makinelerin de önemli bir yeri var diyebiliriz. Ancak fit ve dayanıklı bir vücuda sahip olmak için bunlarla çalışmak zorunda değilsiniz. Tabi eğer bir vücut geliştirme sporcusuysanız ya da belli kas gruplarına odaklı çalışmak istiyorsanız bu ayrı. Spesifik hedeflere sahipseniz, kaslarınızı fazlasıyla büyütmek ve belirginleştirmek hedefindeyseniz ekipmanlara da ihtiyacınız olacak. Ama amacınız kaslanmak ve kondisyon kazanmak ise vücut ağırlığı ile yapılan egzersizler de sizin için yeterli olacaktır.

Bu tarz egzersizleri faydalı yapacak nedenleri açıklamanın vakti geldi.

1. Kalori Harcama:

Birçok vücut ağırlığı egzersizi birden fazla kas grubunu yüksek seviyede çalıştırdığı için daha çok kalori yakmamızı sağlar. Özellikle büyük kas gruplarının aktif olduğu egzersizlerde bu mantıkla daha çok enerji harcarız(Squat, Push-Up gibi) Bu yüzden bazı vücut ağırlığı egzersizleri kısa sürede fazla enerji harcanmasını sağlar. Bu durum da oksijen borçlanmasına neden olabilmektedir. Bu şekilde daha da çok kalori harcama durumu olur.

2. Aynı Anda Cardio ve Kas Gelişimi Antrenmanı

Bir önceki madde ile bağlantılı olarak birçok vücut ağırlığı egzersizi hem aerobik hem de anaerobik olarak bizi zorlamaktadır. Kas gruplarının aktif olması ile beraber yüksek enerjiye gerek duyulması nabzımızı yükseklerde tutacaktır. Antrenmanı uzun tutmamız da aerobik enerji sistemimizi daha da zorlayacaktır. Interval tarzı kısa süreli dinlenmeye yönelik bir antrenman belirlersek ve büyük kas gruplarına yönelik egzersizleri ya da burpee gibi çok hareketli egzersizleri seçersek Cardio etkisini daha iyi bir şekilde görmüş oluruz.

3. İstediğiniz Yerde, İstediğiniz Zaman

Vücut ağırlığı egzersizleri herhangi bir ekipman ya da makine kullanımı gerektirmez. Amacınız en başta konuştuğumuz gibi basit ise Fitness salonlara para harcamak zorunda değilsiniz. İster evinizde ister başka bir yerde uygulayabilirsiniz. Özellikle antrenmana zaman ayırma gibi problemleriniz var ise evinizde kısa süreli bir antrenman planlayabilirsiniz. Böylece yoğun bir günde bile antrenmanınıza vakit ayırmış olursunuz.

4. Core Bölgesinin Çalıştırılması

Core bölgemizdeki yani merkez bölgemizdeki kaslar, vücut ağırlığı ile yapılan çoğu egzersizde çalışmaktadır. Bu bölgemizdeki kaslar özellikle stabilizasyona yardımcıdır. Örneğin Push-Up hareketinde gövdemizi sabit tutmak için karın bölgemizdeki core kasları yoğunluklu olarak görev almaktadır. Bu kasları güçlendirmemiz genel kuvvet açısından da postür açısından da bize çok yardımcı olacaktır. Bu kaslar denge konusunda da önemli bir rol oynar.

5. Denge ve Koordinasyon

Core bölgesindeki kasları güçlendirmemizin dengeye katkısını söylemiştik. Bununla beraber kolları ve bacakları beraber kullandığımız egzersizler koordinasyomuzu geliştirmek konusunda etkilidir. Bu tarz parametrelere de katkı sağlaması bu tarz egzersizleri daha da önemli yapıyor.

Piyasadaki En İyi BCAA Takviyeleri

Piyasadaki En İyi Gainer Takviyeleri

Piyasadaki En İyi Kreatin Takviyeleri

 Piyasadaki En İyi Pre-Workout Takviyeleri

Piyasadaki En İyi Protein Tozu Takviyeleri

6. Birden Fazla Düzlemde Hareket

Makinelerde uyguladığımız egzersizlerin aksine, vücut ağırlığı egzersizleri sagital, frontal ve transvers düzlemlerde, hareketi uygulama ya da dengemizi sağlama amaçlı olarak kontrolü bize bırakır. Bu da daha fazla kas grubunun çalışmasını sağlar. Dengeyi sağlama amaçlı bu tarz dirençlere yönelik egzersizler, eklem ve kemik sağlığı açısından da etkilidir.

Tüm Vücudu Çalıştıran En İyi 5 Egzersiz

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*