İşlevsel Dengede Hangisi Daha Faydalı: Squat mı Leg Press mi?

Bacak antrenmanı ve bacak egzersizi konu olduğunda akla ilk gelen hareketler arasında squat ve leg press vardır. Ancak hangisinin daha verimli olduğu ve işlevsel kuvvet antrenmanı için hangisinin tercih edilmesi gerektiğini bilmiyor olabilirsiniz.

Savunma: Barbell squat hareketi ağırlık kaldırmanın bütün arenalarında yüce bir konuma gelmiş durumda. Squat’ın şöhretinin sebebi yüksek ağırlıkları sırtınızda dengeleme, ezici “tam squat” derinliklerine alçalma ve ağırlığın altında kalma korkunuzu ve ağrınızı atlattıktan sonra büyük bir zaferle yeniden yükselme aşamalarındaki zorluğundan geliyor. Serbest ağırlıkla yapılan bu tür bir manevra sabit kalmadığından denge geliştirme hedefinde leg press hareketinden tabiatı gereği daha faydalıdır.

squat-ve-leg-press

İddia: Alçalıp yükselirken omuzlarınıza oturtulmuş serbest ağırlığı kontrol etmek için dengenin gerekli olduğu doğrudur ancak gelin görün ki bacaklarla yaptığınız pres hareketi de mekanik açıdan leg press hareketinden hiç farklı değil. Squat yapmak için “beceri” geliştirme zorunluluğu bir yana, mutlak kuvvet ve sağlam bir denge leg press hareketiyle de gayetle kazanılabilir.

Deliller

  • Squat ve leg press hareketlerinin birleşik presleme devinimleri, uyluk ve dizde eşitken yalnızca hareket aralığında farklılık gösteriyor.
  • The Journal of Sports Medicine and Physical Fitness’ta çıkan yeni bir çalışmada, squat’ın, leg press’in ve de ikisinin birden dinamik dengeyi arttırma kabiliyetleri karşılaştırıldı (örn: devinim sırasındaki denge). Sonuçlar, leg press hareketinin ister tek başına isterse squat’la birlikte yapılsın dengeyi daha çok geliştirdiğini gösterdi.
Piyasadaki En İyi BCAA Takviyeleri
Piyasadaki En İyi Gainer Takviyeleri
Piyasadaki En İyi Kreatin Takviyeleri
Piyasadaki En İyi Pre-Workout Takviyeleri
Piyasadaki En İyi Protein Tozu Takviyeleri

Hüküm

Düşünülenin aksine, leg press gibi kuvvet antrenmanı hareketleri sabit makinelerde uygulandığında dinamik dengeyi geliştirebiliyor – hatta squat gibi serbest ağırlıklarla yapılan hareketlerden daha çok.

Yaptırım

İşlevsel kuvvet antrenmanı yapanların leg press gibi sabit makinelerde yapılan hareketleri bırakmamalılar. Bu çalışma, leg press gibi hareketlerin işlevsel dengeye sadece katkıda bulunduklarını değil, doğrudan geliştirebileceklerini de gösteriyor.

Kaynak: FLEX 2017, Nisan-Mayıs

2018 World’s Strongest Man Kazananı Hafthor Bjornsson Namıdiğer The Mountain

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*