Omuz Sakatlıklarına Bu 3 Taktikle Son Vermeyi Garantileyin!

Vücut geliştirmede belki de en çok sakatlık, omuz bölgesinde gerçekleşir. Çünkü insanlar hem doğru postürde itiş yapmazlar, hem çok fazla itiş yaparlar, hem de sakatlıklara karşı önlem olabilecek egzersizlere gerekli önemi göstermezler. Bu durum da sakatlığı beraberinde getirir.

Bu sebepleri, omuz sakatlıklarınızı önlemek adına daha detaylı bir şekilde mercek altına aldık.

Doğru Formda ve Doğru Miktarda İtiş Yapın

Image result for good form bench press

Az da olsa ark bulundurarak itiş yapmak, bench press egzersizi gibi yatay itiş egzersizlerinde omzun gereğinden fazla yüke maruz kalmaması için çok önemlidir. Bunun ne kadar ihmal edildiği zaten ortada.

Üstüne ego yaparak, onlarca set itiş yapan insanlar haliyle bu şekilde omuzlarını zamanla sakatlanana kadar çalıştırıyorlar. En sevilen, en önemsenen bölge üst vücutken ve bu bölgenin gelişimini en fazla belirleyen egzersizler de itiş egzersizleriyken, maalesef en fazla sakatlık da omuzlarda gerçekleşiyor.

Omuz sakatlıklarından kurtulmak için, öncelikle doğru formda itiş yapmaya ve gereğinden fazla itiş yapmamaya özen göstermelisiniz.

Çekiş Egzersizlerini (Sırt Antrenmanlarını) İhmal Etmeyin

Image result for barbell row

Sonraki adım ise, doğru egzersizlerle sakatlık riskini azaltmaktan geçiyor. Sürekli itiş yapıp, sürekli yanlış formda itiş yapıp çekiş egzersizlerine gereken özeni göstermemek korkunç bir hatadır. Spor salonlarında gözlemlenen o ki, göğüs ve omuz gibi bölgelere ciddi önem verilirken sırt kaslarına gereken önem aynı oranda gösterilmiyor. Bu hem sakatlık riskini arttırıyor, hem postürü bozuyor, hem de dengesiz bir görünüm yaratıyor.

100 kilogramla bench press antrenmanı yapıp, 80 kilogramla dahi barbell row yapamıyorsanız bu dengesizlik sizde de olabilir. Dolayısıyla itiş yaptığınız kaslara gösterdiğiniz özeni, sırt kaslarına da göstererek sakatlık riskini büyük ölçüde azaltabilirsiniz.

Omzu Dışa Döndüren Egzersizler Uygulayın

Omzun dışa rotasyonu, özellikle vücut geliştirmede fazla ihmal edilir. Bu, dengesiz bir omuz postürüne, yani akabinde gelebilecek artan sakatlık risklerine bir davetiyedir.

Bunu önlemek, antrenmanınızda yer vereceğiniz egzersizleri doğru şekilde belirlemek tamamıyla sizin elinizde.

Face pull, muscle snatch gibi omzu dışa döndüren egzersizleri uygulayarak dengeli bir omuz postürü elde edebilir, sakatlıkların riskini de ciddi oranda azaltabilirsiniz.

Kendinize zaman tanıyın, acele etmeyin, egzersiz formlarını oturtmakta sabırlı olun ve bu egzersizleri her antrenman sonunda uygulayın. Çünkü bu egzersizler antrenman performansınızdan çalmaz ve dengeli gelişimde önemli rol oynar.

1 Trackback / Pingback

  1. Hedefiniz Deltoid Kaslarınızı Büyütmek ve Güçlendirmekse Bu Antrenman Sizin İçin İdeal! | Bodyforum Blog

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*