Stresi Azaltarak Kas Kütlenizi Arttırmanın 4 Yolu

Stres, kaslara en fazla zarar verme kapasitesine sahip faktörlerden biridir. Aynı zamanda pek çok sağlık sorununun da altında yatan asıl neden olarak sık sık karşımıza çıkar.

Kimi doktorlar tarafından, sigaradan dahi daha fazla zarar verdiği iddia edilen stresi uzaklaştırmanın birçok yolu var.

Antrenmanlarınız mı yoğun? Kapalı hava modunuzu mu düşürüyor? Sürekli canınızı mı sıkıyorsunuz.

Bu 4 yöntemi kullanarak, stresi minimize edebilirsiniz. Bu yöntemleri kullanın ve strese hayatınızda yer vermeyin!

1- Su Tüketimini Arttırın

Image result for water consumption

Dehidrasyonun strese sebep olan pek çok olumsuzlukla bağlantısı vardır. Gerginlik, depresyon, uykusuzluk gibi sorunların altından su tüketiminin eksikliği sebep olarak karşımıza çıkabilir. Beynin enerjisini tüketmeyin, bol su tüketin ki beyniniz de verimli bir şekilde çalışabilsin!

Dehidrasyon strese sebep olur dedik, bunun tersi de geçerli diyebiliriz. Stresliyken dehidrasyon çok daha yoğun gerçekleşir. Kortizole bağlı olarak aldosteron üretilmesi ve akabinde sıvı tüketimiyle elektrolit seviyelerinin azalması susuzluğu beraberinde getirir.

Yanınızda sürekli su içebileceğiniz bir şişe, bardak veya sürahi bulundurun. Susadıkça için. Eğer göz önünde su bulundurmazsanız, su tüketimini ihmal edebilirsiniz. Bunu yapmamak için kesin yakınlarınızda su bulundurun!

2- Sporu İhmal Etmeyin

Image result for skipping training

Düzenli spor yapan kişilerin düzenini bozması strese sebep olur. Ayrıca spor yapmak, stres azaltıcı bir unsur olarak da zaten hayatımızda yer etmelidir.

Sevdiğiniz bir spor aktivitesini, düzenli olarak mutlaka hayatınızın içine dahil edin.

Evinize, işinize veya okulunuza yakın bir salon bulun. Haftanın belli günlerinde sevdiğiniz spor aktivitesini yapmayı alışkanlık haline getirin. Bu sayede hem sporsuzluğun stresinden kurtulacaksınız, hem de spor yaparak var olan stresinizi de azaltacaksınız.

3- Kendinizle Başbaşa Kalıp Düşünebileceğiniz Bir Zaman Dilimi Belirleyin

Related image

Meditasyonu çağrıştırıyor olsa da, bu zaman dilimi daha çok gününüzü planlamanız adına kendinize tanıdığınız zaman olarak nitelendirilebilir. Uzun ve kısa vadeli planlarınızı, sorunlarınızı ve yapmak istediklerinizi düşünerek, müzik dinleyerek rahatlayabilirsiniz. Bu aslında, kendinize yaptığınız bir terapidir.

Bu sayede konsantrasyonunuz, yaratıcılığınız, ilerlemeyi belirlediğiniz yönünüz çok daha iyi bir konuma gelir. Stres ve gerginliğiniz de azalır.

4- Günlük Tutun

Image result for journal keeping

Gerek antrenman günlüğü, gerek ise hislerinizi yazdığınız günlük kesinlikle işinize yarayacaktır. Yazarak rahatlayabilirsiniz, ayrıca elinizdeki verilere geri dönüp bakarak kıyaslama yapabilirsiniz.

Bir günlük alın ve gün içerisinde önemli olduğunu düşündüğünüz her şeyi not edin. Emin olun bu şekilde stresten çok daha uzak bir konumda olacaksınız!

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*