Antrenman Sonrası Toparlanmayı Arttırmaya Yardımcı 5 Besin

Hedeflerinize ulaşmak, gelişiminizi devam ettirebilmek istiyorsanız antrenmandan sonra yediklerinizin ve toparlanma sürecinin öneminin bilincinde olmalısınız.

Antrenman sonrası beslenme; toparlanmayı hızlandırmaya yardımcıdır, kas ağrılarını azaltabilir, kas yapımında önemli rol oynar ve bağışıklık sistemini güçlendirir. Bu nedenle antrenman sonrasında yediklerinizi kesinlikle iyi seçmelisiniz.

Biz de seçimleriniz konusunda sizlere yardımcı olabilmek adına, antrenman sonrasında tüketebileceğiniz 6 yiyecek ve içecek alternatifini sizlerle paylaşıyoruz.

Yumurta

Image result for egg

Sağlıklı yağ, bol miktarda protein ve besleyici birçok vitamin ve minerali içerisinde bulunduran yumurta sporcuların vazgeçilmezlerindendir. Antrenman sonrasında tüketildiğinde bağışıklık sistemini güçlendirir ve toparlanmayı hızlandırır.

Yumurtayı tam tüketmek, yalnızca beyazını tüketmenizden daha faydalıdır. Bu nedenle kalorisi az olduğu için beyaz tüketiyorsanız da, mutlaka tam yumurta tüketerek günlük yağ ihtiyacınızın bir kısmını yumurtadan karşılamanızı tavsiye ediyoruz.

Yapılan son araştırmalar da, yumurtanın tam tüketilmesinin kas yapım aşamasında daha iyi sonuç verdiğini doğrular nitelikte.

Nar Suyu

Image result for pomegranate juice

Yapılan bir araştırmada antrenman öncesi ve sonrası nar suyu tüketiminin kas hasarını büyük oranda etkilediği görülüyor.

Antioksidan deposu olan nar, toparlanmayı hızlandırmada oldukça etkilidir. Araştırmanın da doğruladığı miktar olan günde 3 bardak nar suyu kesinlikle antrenmanların sonrasında doğru bir içecek alternatifi.

Lor Peyniri

Image result for lor peyniri

İhtiyacınız olan önemli amino asitler (BCAA) ile toparlanmanıza hız kazandırma potansiyeline sahip bir besin olarak lor peyniri, kesinlikle bir sporcunun antrenman sonrasında tüketebileceği en iyi besinlerden.

Az kalorili, bol proteinli, önemli amino asitleri bulunduran bu besini antrenmanlarınızdan sonra tüketmeniz kesinlikle işinize yarayacak!

Somon

Image result for salmon

Omega-3 ihtiyacını karşılamaya dikkat eden sporcularda, antrenman kaynaklı kas ağrısı çok daha az gerçekleşiyor. Somon gibi, omega-3 tüketmenize yardımcı olabilecek olan balıkları bu nedenle sıkça tüketmelisiniz.

Somon; yalnızca omega-3 içeriği ile değil, bulundurduğu yüksek miktarda proteinle de toparlanma sürecine destek olur. Kalorisi az, proteini bol, besleyici vitamin ve mineraller bulunduran somon bir sporcunun ihtiyacı olan her özelliğe sahip diyebiliriz.

Tatlı Patates

Image result for sweet potato

Karbonhidrat sevmeyenler için üzgünüz. Karbonhidrat tüketimi de toparlanma sürecinde büyük rol oynamaktadır. Meyveler, lifli yiyecekler ve tatlı patates gibi karbonhidrat bakımından zengin yiyecekler ağır bir antrenman sonrasında oldukça işe yarar seçeneklerdir.

Karbonhidrat tüketimini fazla kısıtlamak, kortizol gibi strese sebep olan hormonları arttırır ve bağışıklık sisteminin de zayıflamasına sebep olur.

Korkmayın, six pack hedeflerinizden geri kalmayacaksınız. Doğru kalorileri tükettiğinizde, tüketeceğiniz karbonhidratlar sizi hedefinizden alıkoyamaz. Hatta sizin için çok faydalı olabilirler!

 

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*