Antrenman Öncesi Isınmanın Bilmeniz Gereken Faydaları

Çoğumuz, antrenmanda fazlaca enerji ve vakit harcarken, konu ısınma, soğuma ve esnemeye gelince fedakarlık göstermeyiz. Bunun nedenleri arasında, bu kısımları sıkıcı bulmamız ya da üşengeçliğimiz olabilir. Ama özellikle ısınmanın önemi konusunda dikkat etmemiz gereken noktalar var.

Antrenman süreçlerimizin sağlıklı, daha verimli ve sakatlık riskini azaltacak şekilde ilerlemesini istiyorsak ısınmalara çok önem vermeliyiz.

Nabzın Yükselmesi:

Hareketli ısınmalar yani dinamik ısınmalar enerji harcamamızı sağlar. Bu durum da nabzın yükselmesine neden olur. Nabzın yükselmesiyle beraber kan dolaşımı ve metabolik faaliyetler hızlanır. Bu da, kanın diğer sistemlere göre, kaslara daha çok pompalanmasını sağlar. Böylece kılcal damarlar da genişler. Bu etkenler antrenmana hazırlık ve kasın enerji ihtiyacı için önemlidir.

Kasların Isı Seviyesinin Yükselmesi:

Nabzın yükselmesi ve kan akışının hızlanmasının önemli bir katkısı daha vardır. Bu katkı, antrenman öncesinde vücut ısısının ve kas ısısının artmasıdır. ‘Isınma’ ismini boşuna almamış diyebiliriz. Kasların ısınmasıyla beraber esneklik özelliği artar. Çünkü kaslar ısınınca daha çok gevşer. Bu yüzden, gerçekleşen sıcaklık artışı, kas sakatlanmaları riskini azaltır. Kas ne kadar iyi esnerse, sakatlık riski o kadar az olur. Uyguladığımız ısınma rutinine de bağlı olarak esnekliğimize katkı sağlayabiliriz. Yine bu açıdan da sakatlık riskini azaltmış oluruz.

Kaslara kan pompalanması ve kasın ısınması durumu, kas-sinir sisteminin daha efektif çalışmasını sağlar. Bununla beraber kordinasyona da fayda sağlar. Bu açıdan ısınmanın performansa ciddi bir etkisi vardır.

Eklemlerdeki sinovya adı verilen eklem sıvısının artışını sağladığı üzerine araştırmalar da bulunmaktadır. Bu açıdan da eklem sağlığına katkısı olduğu bilinmektedir.

Piyasadaki En İyi BCAA Takviyeleri
Piyasadaki En İyi Gainer Takviyeleri
Piyasadaki En İyi Kreatin Takviyeleri
Piyasadaki En İyi Pre-Workout Takviyeleri
Piyasadaki En İyi Protein Tozu Takviyeleri

Antrenman Öncesi Ne Tarz Isınma Uygulamalı?

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi, antrenman öncesi dinamik ısınma önceliğiniz olmalı. Nabzın yükselmesi, kasların ısı seviyesinin yükselmesi ve diğer faydaları bakımından da dinamik esneme hareketlerini tercih etmeniz sizin için daha faydalı olacaktır. Bu ısınma hareketlerinde önemli olan kısım, eklem hareketlerinin gerçekleşmesidir. Örneğin ısınma amaçlı kollarımızı sallamamız, omuz ekleminin hareketli olmasını sağlar.

8 Dakikalık Yağ Yakıcı Antrenman İle Hedeflerinize Ulaşabilirsiniz!

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*