YULAF EZMESİ VE VÜCUT GELİŞTİRME İLİŞKİSİ

Yulaf ezmesi, sporcular ve özellikle vücut geliştirenler tarafından “spora başlanıldığı anda tüketilmesi şart besin” olarak kabul edilmektedir. Spor yapıp da yulaf tüketmeyen biriyle karşılaşmanın güç olduğu bu zamanlarda, neden bu kadar tüketildiğini sizlere açıklamak istedik.

Yulaf Ezmesinin Besin İçeriği

Tüketebileceğiniz sağlıklı ve şeker barındırmayan karbonhidrat kaynaklarından yulaf, aynı zamanda vitamin ve mineraller açısından da zengindir. İçinde bol miktarda B6 vitamini, niyasin (B3 vitamini), folat ve riboflavin bulunur. En önemli özelliği ise, lif açısından çok zengin olması. Hal böyleyken, sağlık için spor yapan bizlerin de tüketmemesi elde değil.

İçerisinde beta glukan olarak bilinen bir çözünebilir lif bulundurur. Bu lif kas besleyen, bağışıklık sistemine gelişim sağlayan ve kalbe iyi gelen bir liftir. Besin değerinin çok övülmesinin en büyük sebeplerinden biri budur. Lifler açısından zengin olması midede jel tarzı bir yapıya dönüşmesini, dolayısı ile daha uzun süre midede bulunarak tokluk hissi yaratmasını sağlar.

Ayrıca içerisinde çok iyi yağ kaynakları da bulunmakta. Özellikle ‘oleik asit’ yağları, sinir sisteminin efektif çalışmasında önemli rol oynuyor.

Yulaf Ezmesinin Faydaları

Biz iyi görünmek ve iyi performans sergilemek isteyen sporcuların aradığı pek çok özelliği içinde barındırması, tercih edilmesinin diğer sebeplerinden. Şekerden kaçan, kalorinin gereksizinden uzak duran, iyi performans için bol karbonhidrata ihtiyaç duyan, açlık hissedince ihtiyacından çok yemekten çekinen bizlere hiç bir korku bırakmıyor. Aksine şeker barındırmayan, doyurucu ve etkili kalori kaynağı olan ve zengin/kompleks karbonhidratlar içeren yulaf ezmesi bizi onu tüketmeye teşvik ediyor.

İçerisindeki lif, vitamin, mineral, iyi yağ ve kompleks karbonhidrat içeriği pek çok faydayı da beraberinde getiriyor. Bu faydaları şu şekilde sıralayabiliriz:

  1. Daha iyi çalışan bir sinir sistemi sağlar.
  2. Lifler ve mineraller sayesinde sindirime çok olumlu etkisi vardır. Kabızlığı da önler.
  3. B vitaminleri açısından zengin oluşu sinir, stres gibi etkenleri azaltır, kasları da tazeler. Kas ve kemikleri sağlamlaştırıcı özelliği vardır. Aynı zamanda saç, deri, diş sağlığı için de önemlidir.
  4. Lifin midede bulunan hali tokluk hissinin süresini arttırır ve daha az kalori alma ihtiyacı sağlar.
  5. İçerisindeki karbonhidratlar şeker barındırmayan karbonhidratlardır ve enerji ihtiyacına çok olumlu yansımaktadırlar. Dolayısı ile iyi bir diyet arkadaşıdır.
  6. Bol miktarda çinko, demir, kalsiyum, fosfor, potasyum ve magnezyum gibi mineraller bulundurması yaşamsal faaliyetlerimiz açısından epey önemlidir.
  7. Kalp sağlığını korur.
  8. Anti-kanserojen etkisi vardır.
  9. Kolesterole karşı iyi bir alternatiftir.
  10. Vücudun toksinlerden arınmasını sağlar.
  11. Uykusuzluğa iyi gelir.

Pek çok faydaya sahip olmasının sebebi ise, tabii ki başta bahsettiğimiz besin içeriğidir. Bu sebeple kesinlikle aşırıya kaçmadan tüketmenizi öneririz. Aşırıya kaçıldığında her besin gibi yulaf ezmesi de kilo yapacaktır.

Yulaf Ezmesi Yemenin Zararı Var Mı?

Yulaf ezmesi, fazla tüketildiği zaman sindirim sisteminde sorunlara yol açabilir. Aşırı tüketilmesi durumunda hazımsızlık, şişkinlik, gaz gibi sindirim sorunlarını meydana getirebilir.

Yulaf Ezmesinin Kalori ve Besin Değerleri

Yulaf ezmesinin 100 gramının içinde bulunan önemli besin değerleri şu şekilde:

Kalori: 370 kcal

Karbonhidrat: 63,3 g

Protein: 12.5 g

Yağ: 7 g

Lif: 5.4 g

Sodyum: 7

Potasyum: 348 mg

Kalsiyum: 54 mg

Demir: 4.6 mg

Fosfor: 405 mg

Böylesine zengin besin içeriğine sahipken iyi bir diyet arkadaşı oluşu sebebiyle yulaf ezmesi, fitness kültürünün içinde kendine yer edinmiş insanlar için kusursuz bir tercih. Bu sebeple adından da epey söz ettiriyor.

Alternatif Yulaf Ezmesi Tarifleri

Son olarak sizlere yulaf ezmesini su veya süt dışında da tüketme alternatifleri sunmak istedik. İşte sizler için bazı potansiyel fikirler:

  1. Süt ile tüketirken yanına muz veya bal ekleyebilirsiniz.
  2. Meyve ve yoğurt tüketirken içine yulaf da katabilirsiniz.
  3. Omletinizin içine yoğun miktarda katmanız, pizzaya benzer bir yüzey oluşumu sağlayacaktır. Bu yüzeye de sosis, sucuk, mantar gibi klasik pizza malzemeleri eklerseniz sağlıklı bir pizza alternatifi ortaya çıkıyor.
  4. Süt ile pişirip içine rendelenmiş elma, tarçın ve ceviz ekleyebilirsiniz.

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*