Yulaf Ezmesi ve Fıstık Ezmesi ile Antrenman Öncesi Protein Shake Tarifi

Antrenmanlardan önce ne yiyeceğinize bir türlü karar veremiyor musunuz?

Bu tarif ile hem lezzetli, hem antrenman kalitesini arttırıcı hem de sağlıklı bir öğün yaratmış olacaksınız.

Image result for oatmeal

Yulaf ezmesinin faydalarından daha önce bahsetmiştik. Yulaf ezmesi, kompleks bir karbonhidrat olması sebebiyle antrenmanlardan önce (hemen önce değil!) tüketebileceğiniz en iyi karbonhidrat ağırlıklı besinlerdendir. Antrenman boyunca enerji sağlar, sağlıklıdır. 50-75 gram yulaf eklemenizi öneriyoruz.

Image result for natural peanut butter

Fıstık ezmesi ise antrenmandan belli bir süre önce alındığında sağlıklı yağ içeriği ile antrenmandaki enerji ihtiyacını sağlamaya yardımcı olur. Sindirilmesi için zaman tanındığı zaman antrenmanlara ciddi katkı sağlayabilen bir enerji deposudur. Ayrıca protein oranı da yüksektir. Özellikle doğal ve şekersiz fıstık ezmesi seçeneklerine yönelmeniz çok daha sağlıklı olacaktır. 1-2 yemek kaşığı ekleyebilirsiniz.

Related image

Shake tarifinin yıldızlarını tanıttığımıza göre diğer iki besini de ekleyelim. Sıvı olarak sütü tercih ediyoruz ki lezzet katsın ve ekstra protein ve karbonhidrat sağlasın. Sütü beslenmeniz doğrultusunda yağlı, yağsız, light gibi seçeneklere yönelerek katabilirsiniz. Bu noktada tercihi size bırakıyoruz. 300-500 ml yeterli olacaktır.

Image result for protein powder

Son olarak, antrenman öncesi kaslardaki protein sentezini arttırabilmeniz için protein tozu tavsiye ediyoruz. 1-1,5 ölçek yeterli olacaktır. Aroması tercihinize kalmış, ancak muz aroması en iyi giden aroma olacaktır. Çikolata aroması da iyi bir seçenek olabilir. Günlük protein ihtiyacınızın bir kısmını alırken, antrenmana katkı sağlayıp lezzetli bir tariften tatmin olmanın garantisini veriyoruz!

Özetlemek gerekirse;

  • 300-500 ml süt
  • 50-75 gram yulaf ezmesi
  • 1-2 yemek kaşığı fıstık ezmesi
  • 1-1,5 ölçek protein tozu

malzemelerini karıştırın ve antrenmana odaklanın. Afiyet olsun!

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*