Ton Balığının Neden Sporcu Dostu Bir Besin Olduğunu Biliyor muydunuz?

Ton balığı; birçok sporcu tarafından sıkça tüketilen besinler arasındadır. Vücut geliştirme dışında diğer sporlarda da bol tüketilir.

Ton balığının neden bu kadar sevildiğini biliyor musunuz? Ton balığının sporcular için neden bu kadar uygun bir besin olduğunun sebeplerini bir bir açıklıyoruz.

Ton Balığı Protein Deposudur

Image result for muscular man

Kas gelişimi, protein olmadan imkansızdır. Protein, sporcuların hem gelişmesinde hem de antrenmanlardan sonra toparlanmasında önemli role sahiptir.

Ton balığı da protein bakımından oldukça zengin bir besin kaynağıdır. 100 gramında 22 gram protein bulunan ton balığı, sporcuların günlük protein ihtiyacını karşılamada başarılı bir besindir.

Ton Balığı Düşük Kalorilidir

Image result for tuna fish

Diğer protein kaynağı besinlerle kıyaslandığında, ton balığı kalorisi düşük bir protein kaynağıdır. Diyet yapan sporcular veya az kaloriyle beslenen sporcular bu nedenle ton balığına yönelirler. Hem düşük kalorili hem de yüksek protein oranına sahip olan besin alternatifleri çok azdır. Ton balığı bu alternatiflerden biri olduğu için sporcular tarafından ilgi görmektedir.

Ton Balığı Sağlıklı Yağlar İçerir

Image result for healthy fats tuna

Beslenme konusunda biraz bilgi sahibiyseniz, yaşamsal aktivitelerin sürdürülebilirliği için yağ tüketmemiz gerektiğinin de bilincindesiniz demektir. Kalorisi fazla olduğu için yağlardan kaçınıp, günlük 30 gram gibi komik miktarlarda yağ tüketmek oldukça yanlıştır.

Ton balığı omega-3 bakımından da zengindir. Omega-3, kalp sağlığının yanı sıra sporcunun antrenman stresini azaltmada da etkili bir yağ asididir. Bu sağlıklı yağ asitlerini içeren yağları, gün içerisinde çok fazla tüketmeyiz. Ton balığı gibi besinler, bu yağ asitlerini barındırdıkları için çok önemlidirler. Özellikle vücut geliştirme gibi diyetin ön planda olduğu sporlarda sağlıklı yağlar önemli yere sahiptirler. Dolayısıyla sağlıklı beslenmeyi bir amaç haline getirmiş sporcular, ton balığına yönelirler.

1 Trackback / Pingback

  1. Yumurta Sarısı ve Omega-3 Hakıında Mutlaka Bilmeniz Gerekenler | Bodyforum Blog

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*