Sert Bir Oblik Görüntüsü İçin Bilmeniz Gerekenler

Demirden Oblik Antrenmanı

Oblik kaslarınızı geliştirmek istiyorsanız, çok fazla seçeneğiniz yok. Yaptığınız ağır squat ve deadlift setlerinin yanında oblik kaslarınızı hissederek yapacağınız oblik egzersizleriyle kaslarınızı demir kadar sert bir forma sokabilirsiniz.

Sihirli Bir Karın Kası Görünüşü İçin Sağlam Bir Oblik Takımı Kurun

Image result for obliques

Oblikler, karın kas takımının çok önemli bir üyesidir. Oblikleri geliştirmenin en iyi yollarından biri ise dambılla yana eğilme (side bend) hareketidir. Bu hareket için ayaklarınız omuz genişliğinden biraz dar bir açıklıkta ayakta durun. Yanınızda sarkıttığınız sağ elinize bir dambıl alarak avuç içinizi vücudunuza doğru döndürün. Serbest elinizi kalçanıza veya başınızın arkasına koyun. Omuzlarınızı dik ve sırtınızı düz tutarak alçalabildiğiniz kanar yanınızdan eğilin, sonra tam dik pozisyona geri doğrulun.

Dış oblikler gövdenin yanlarında olup aşağı kalçaya doğru hareket ettiğinizde karın ile üst gövdedeki serratus anterior ve kanatlar arasında uzanır. 5-12. kaburgalar obliklerin köküdür. Eklenme kısmı ise iliak kanat ile aşağıdaki kasık tüberkülündedir. Obliklerin işlevi yanal kıvrılma ile gövdenizin kontralateral dönme kabiliyetini sağlamasıdır.

HAREKET SET TEKRAR
Yana Eğilme 3 12-15
Yan Plank 3 30 saniye
Değişmeli Yarım Mekik 3 12-15
Piyasadaki En İyi BCAA Takviyeleri
Piyasadaki En İyi Gainer Takviyeleri
Piyasadaki En İyi Protein Takviyeleri
  Piyasadaki En İyi Kreatin Takviyeleri
Piyasadaki En İyi Pre-Workout Takviyeleri

Alternatif Egzersizler Yaratın!

Image result for obliques

Düşük kabloyla yana eğilme, yan plank gibi sınırsız alternatif türetebilirsiniz. Daha gelişkin sporcular ise palloff press gibi egzersizleri uygulayabilirler

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*