Kas Yapmak İçin Bilimin de İşe Yararlığını Kanıtladığı 5 Supplement

Güçlü ve kaslı bir vücut mu inşa etmek istiyorsunuz? O halde disiplinli ve ağır antrenmanlar, disiplinli ve katı diyetler dışında çok fazla seçeneğiniz yok. Sağlıklı ve doğru miktarlarda kalorileri tüketip, sürekli olarak ilerlemeye çalıştığınız ağırlık antrenmanları sizin için bir zorunluluk.

Antrenman ve beslenme pastanın neredeyse tamamı. Antrenmanların kalitesi tamamen beslenmeye bağlı. Sporcu gibi beslenebilmek için de bazen besin desteklerine ihtiyaç duyulabiliyor.

Bu besin destekleri genellikle mucizeler yaratıyormuşçasına tanıtılsa da, aslında normalde yediğiniz öğünlerde ne varsa size onu sağlıyor. Tek farkları, daha saflaştırılmış ve daha sporcuya yönelik hale getirilmiş içerikler olmaları. Tabii besin yoluyla optimum şekilde tüketemediğimiz bazı maddeleri de sağlayabiliyorlar.

Onlarca besin takviyesi içinde bazı takviyeler var ki, hem bilimsel çalışmalarla destekleniyor hem de gerçekten harcadığınız paraya değiyor. Bu supplementlerin hangileri olduğunu sizler için derledik.

Kafein

Image result for caffeine

Kafeini çoğu insan bir supplement olarak düşünmez. Aslında, belki de en işe yarar besin takviyelerinden biridir. Belli bir dozdan fazlası, olimpiyatlarda doping olarak geçen bir supplementten bahsediyoruz. Etkisini siz düşünün!

Ciddi anlamda performans artışı ve enerji artışı sağlayabilen kafein, antrenmandan önce tüketildiğinde gerçekten müthiş bir etki yaratabilir. Sürekli olarak kullanıp, kafeinsiz antrenman atamayacak hale gelmezseniz arada sırada zorlu günlerde kafein tükettiğinizde ciddi anlamda etki hissedebilirsiniz.

Günde maksimum 400 mg olması kaydıyla (gün içerisindeki toplam miktar) kafeini gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz. Fazla kullandığınız zaman, sağlık sorunlarıyla karşılaşabilirsiniz!

Kreatin

Image result for creatine

Üzerinde en çok bilimsel çalışma yapılmış, işe yararlığı en fazla kanıtlanmış olan supplement tartışmasız kreatindir. Kullanılması yasal olan supplementler arasında en güvenilir olanıdır.

Kreatin, ATP üretimini fosfajen sistemine dahil olarak destekler ve anlık enerji ihtiyacında enerji üretimini arttırabilir. Kaslarda su tutması sayesinde kas kütlesi artışı da sağlar.

Normal besinler yoluyla işe yarar miktardaki dozu alabilmeniz için, 1-1.5 kilo et tüketmeniz gerekebilir. Bu da ekonomik ve doğru bir seçenek olmadığı için kreatin sporcular tarafından çok sık tercih edilen bir takviyedir. Doğal yollarla her gün etkili dozu almak çok zordur.

Kreatinin su tutup, şişirdiği ise tamamen şehir efsanesidir. Kreatinin tuttuğu su miktarı bir günde rahatlıkla atılabilir. Bu sebepten ötürü kullanmıyorsanız veya diyet döneminde kreatin kullanmıyorsanız kesinlikle yanılıyorsunuz. Hele ki diyet döneminde gücünüzü korumanıza yardımcı olabilecek olan bu takviyeyi almadığınızda, potansiyelinizden çalıyorsunuz!

Yükleme gibi gelişmiş stratejileri ilk kez denediğiniz zaman uygulamanız çok anlamsız. Günlük 3-5 gramlık dozlar ile çok iyi etki alacaksınız.

Whey Protein

Image result for whey protein

Protein, kas gelişimi için çok önemlidir. Hatta bir zorunluluktur.

Proteinin ve protein tozunun işe yararlılığını, bilimsel çalışmalarda ne kadar önemli olduğunun kanıtlandığını anlatmak komik olur. Çünkü protein, her insanın yaşamsal aktiviteleri sürdürebilmek için alması zorunlu olan bir besindir.

Protein içeren besinler ise sindirimi zor, kalorili ve pahalı olabiliyor. Sürekli olarak bu besinleri tüketmek zaman da alabiliyor.

Whey protein ise peynir altı suyundan üretilen, bebek mamalarına dahi eklenen bir protein içeriği olarak hem faydalı, hem sindirimi kolay, hem kalorisi düşük hem de hesaplı bir protein kaynağıdır. Ayrıca tüketimi hızlı ve pratiktir. Bu sebeplerden ötürü sporcular tarafından belki de en çok tercih edilen supplementtir.

Protein ihtiyacınızı besin yoluyla gideremediğiniz durumlarda, whey protein ile beslenmenizi destekleyebilirsiniz. Özellikle antrenman sonrasında vücudun toparlanma için ihtiyaç duyacağı proteini whey protein sayesinde hızlı ve pratik şekilde tüketebilirsiniz.

Beta Alanin

Image result for beta alanine

Dayanıklılığı arttırdığı defalarca kanıtlanmış olan beta alanin, antrenmanlardan önce kullanabileceğiniz en etkili takviyelerden.

Yaptığı karıncalanma efektiyle insanların diline dolanmış olan beta alanin dayanıklılığı arttırmasının yanı sıra yorgunluk hissini de azaltır. Bu sayede antrenmanların da verimini arttırır.

Özellikle antrenmandan önce kafein ile tükettiğiniz zaman, performansınız çok iyi etkilenecektir.

Günde 3-4 gram beta alanin, en etkili dozdur. Antrenmanlardan önce bu dozu alarak performansınızı zirveye çıkarabilirsiniz.

Multivitamin

Image result for multivitamin

Vitamin ve mineral eksikliği; kalitesiz öğünler tüketen, yeterince meyve ve sebze tüketmeyen insanların hemen hemen hepsinde görülür. Bağışıklık sistemi antrenmanlar sebebiyle hasar gören sporcuların, bağışıklık sistemini destekleyebilmek için kesinlikle vitamin tüketimine dikkat etmeleri gerekir.

Multivitamin takviyeleri ise zengin içerikleriyle birçok vitamini ve minerali tek seferde alabilmenizi sağlarlar, modunuzu yükseltirler.

Özellikle diyet yaparken az kalori alan sporcularda vitamin eksikliği çok fazla görülür. Bu nedenle diyet dönemindeki sporcular da multivitamin takviyesi kullanabilirler.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*