Hipertrofi Amaçlayanların En Çok Önemsemesi Gereken 2 Unsur

Hipertrofi, vücut geliştirme ve fitness dallarıyla ilgilenen herkesin hedeflerinden biridir. Ana hedef olmasa da mutlaka bir dönem hipertrofiye ayrılır.

En optimum ve en verimli hipertrofi süreci için, onlarca faktöre dikkat etmek gerekir. Tabii ki bu faktörlerin hepsi eşit derecede önemli değildir. Bir kısmı ihmal edildiğinde sonuca çok yansımıyorken, bir kısmı ciddi oranda önemlidir.

Zayıf bölgelerinizi güçlü bölgeniz haline getirmek istiyorsanız, kas kütlesi artışını hedeflediğiniz sürecin en verimli şekilde geçmesini istiyorsanız, sizlere hazırladığımız listedeki en etkili faktörlere gereken önemi vermelisiniz. Hazırladığımız liste, bize göre kas kütlesi artışında en önemli faktörleri bulunduruyor. Herhangi bir sıra yok, fakat bu faktörlere dikkat ettiğinizde ciddi sonuçlar alacağınıza eminiz.

Antrenman Hacmi

Set sayısı, tekrar sayısı ve ağırlığın çarpımı olarak düşünebileceğiniz antrenman hacmi hipertrofinin en büyük belirleyicisi denebilir. Zamanla, antrenman hacmi artmadığı takdirde gelişimin de artması zorlaşacaktır.

Hacim artışı kesinlikle sürekli aynı hızda ilerlemeyecektir, duraklama dönemlerine de girecektir. Yine de trendin yukarı yönlü olması, gelişiminiz için en önemli unsurlardandır. Set sayısı, tekrar sayısı ve ağırlığı mümkün mertebe arttırmaya odaklanın. Diyete de girseniz, amacınız kesinlikle antrenman hacmini zorlamak olsun. Bu sayede en etkili hipertrofiyi elde edeceksiniz.

Antrenman Sıklığı

Sık antrenman yapmak, bir önceki önemli unsur olan antrenman hacmini kolay arttırabilmenizi sağlar. Ayrıca sık çalışan kaslar -sürekli ağır çalışmadığınız takdirde- çok daha iyi gelişir. Hareketlerdeki formlarda çok daha rahat ustalaşırsınız, kaslarınız da sık çalışmaya çok daha iyi tepki verir.

Bu nedenle, eğer hayat stilinize adapte edebiliyorsanız, haftada 3 kere saatler süren idmanlar yapmak yerine 5-6 güne aynı antrenman hacmini yaymayı deneyin. Sonuçlar sizi şaşırtacak. Daha az yorulup, daha zinde hissederek aynı kas gelişimini elde edebileceksiniz ve uzun vadede artmaya müsait antrenman hacmiyle hipertrofinin limitlerini zorlayabileceksiniz!

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*