Bench Presste Ağırlıkları Arttırmak İsteyen Kadınlar İçin Tavsiyemiz Var!

Vücut geliştirme ve ağırlık antrenmanları yapan kadınlar için M&F HERS, spor ve beslenme odaklı mükemmel içeriklerle karşımıza çıkıyor.

Güç antrenmanları ve ağırlık çalışan bir kadınsanız daima gücünüzü arttırmak için çalışıyorsunuz demektir. Bileşke egzersizlerinden bench press, özellikle başlangıçta zorlayıcı bir egzersiz olmuş olabilir ancak bu egzersiz aşamalı ağırlık artışları ile sizi hedefinize yaklaştıracaktır. Güce odaklanıp bench pressi doğru formda uygulamayı da ihmal etmeyin diyelim aksi halde istenmeyen sakatlıklar ile karşılaşabilirsiniz…

M&F HERS bench presste ağırlık artışları ile ilgili size ufak bir tavsiyede bulunuyor:

Soru: Güç kazanmak için bench presste ağırlığı ne sıklıkla arttırmalıyım?

Cevap: Yüksek ağırlığı değil, kaydedeceğiniz ilerlemeye odaklanın. Küçük adımlarla ağırlık artışını haftalık olarak artırmak, bir anda hedeflediğiniz ağırlıkla egzersiz yapmaya çalışmaktan çok daha etkili. Haftada bir kez bench yapın ya da en az beş gün ara ile egzersizi yapıp antrenmanlar arasında dinlenin. Toplamda 30 tekrar olacak şekilde 5 tekrarlı 6 set yapın ve genellikle ilk setiniz normalde nasılsa çoğunlukla o seviyede kalın. Her sette 2.5kg ağırlık ekleyin ve düzgün formunuzu koruyun. Her yeni sette, bir önceki setin başlangıç ağırlığına 2.5kg ekleyerek devam edin. Bu yöntem ilk iki hafta için kulağa kolay gelebilir ancak haftalar ilerledikçe zorlaşacak. Kademeli artışlarla antrenman yapmak, kaslara yaralanma riski doğurmadan yüklenme fırsatını verir. Altı ila sekiz hafta içerisinde bench gücünüz çarpıcı şekilde değişecek.

Kaynak: M&F HERS 2016, Ocak-Şubat

Muhtemelen Uygulamadığınız, Bench Press Rakamınızı Uçuracak Taktikler

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*