DÜNYANIN EN İYİ SUPPLEMENT KOMBİNASYONU HANGİSİ?

Piyasada sonsuz sayıda supplement varken, bütçenin de sınırı belliyken haliyle işin içinden çıkamıyoruz. Çünkü olabilecek en iyi kombinasyona yatırım yapmak istiyoruz.

Peki en iyi supplement kombinasyonu nedir o halde?

Biz, kendi görüşlerimizi sizin için sunuyoruz. Bu elbette ihtiyaca, bütçeye, aktiviteye göre değişecektir. Bundan dolayı, biz bu farklılıklar gözetmeksizin herkesin işine yarayacağını düşündüğümüz ürünleri sıraladık.

Kreatin Monohidrat

Bilimsel çalışmaların en çok desteklediği supplement olan kreatin monohidrat, en tavsiye ettiğimiz kreatin formudur. Bir yan etkisi bulunmamakla birlikte epey pozitif etkisi bulunuyor. Bazı hastalıkların tedavisinde de kullanılıyor.

Amacınız kas yapmak, vücut geliştirmek, atletik bir kapasiteyi arttırmak (güç, kondisyon vb.) veya başka bir şey olabilir. Konu enerji içeren bir konu ise, kreatin monohidrat her zaman yardımcı olacaktır.

Kullanımı ve hakkında bilinen yanlışlar için Kreatin Steroid Midir? adlı yazımızı inceleyebilirsiniz.

Whey Protein

Peyniraltı suyundan üretilen ucuz protein kaynağı Whey Protein de her zaman supplement kombinasyonlarının vazgeçilmezi olmuştur. Dünyada en çok tüketilen supplement olan whey; kişinin protein ihtiyacını ucuz, az kalorili ve pratik bir şekilde karşılamasına yardımcı olur.

Hızlı sindirilebilmesi de bir diğer avantaj olan Whey Protein’i günlük protein içeren besinlerinizin bir parçası haline getirmeniz ciddi anlamda fayda sağlayacaktır. En azından antrenman sonrasındaki 3-4 saatlik dilimde tükettiğinizde, toparlanma adına da faydasını gözlemleme şansınız olacaktır.

BCAA

Vücudun dışardan alması gereken temel aminoasitleri içeren BCAA, en iyi supplement kombinasyonunun bir diğer adayı. BCAA, bu aminoasit ihtiyacını karşılayarak vücutta antrenman sebebiyle meydana gelen hasarın onarımını hızlandırır. Ek olarak da uzun süren açlıklarda veya çok fazla aktivite yapıldıktan sonra alındığında oluşabilecek kas kayıplarını önleyici etkisi de bulunur. Bunlar, kombinasyonun bir parçası haline getirmemiz için yeterli sebepler.

Omega 3, Balık Yağı ve Multivitamin

Bu noktada sizlere bir sürü supplement aldırmayı amaçlamaktansa, ihtiyacınız olduğunu düşündüğünüz ürüne sizi yönlendirmekte fayda olduğunu düşünüyoruz.

Balık yağı, zaten çoğunlukla Omega 3 içerdiği için tüketiliyor. Tek fark olarak bazı farklı mineraller barındırabilmesi söz konusu.

Eksikliğinde; cilt, saç ve tırnaklarda sorunlar, psikolojik sorunlar, uyku sorunları ve daha pek çok sorun gözlemlenen Omega 3 tüketilmesi kritik bir besin desteği. Kalp, bağışıklık sistemi, sinir sistemi dostu olan bu desteği sporcular kesinlikle tüketmeli.

Multivitaminler de aynı şekilde pek çok minerali barındırabiliyor. Kolay yollarla, düzgün bir beslenme düzenine sahip olacak vakit veya imkan bulamayan kişilerin vitamin ihtiyacını karşılama kapasitesine sahip kompleks bir supplement. Sporculara bulabiliyorlar ise Çinko ve Magnezyum içeren versiyonları tavsiye ediyoruz. Bu minerallerin performansa epey olumlu etkisi bulunmakta.

Kısacası bu ürünler, sporcunun fonksiyonel anlamda daha iyi bir durumda bulunmasını destekliyor. Aktivite, bağışıklık sistemini zaman zaman zayıf kılabiliyor. Bu zayıf anlarda, vücudun ve bağışıklık sisteminin güçlenmesine ciddi anlamda yardımcı olacak ürünler olduğunu düşünüyoruz.

BONUS:

Pre-Workout

Eğer antrenmanlarınızdan önce uyarılmaya ihtiyaç duyduğunuzu düşünüyorsanız, yoğun iş temponuz var ise, masa başında çok oturuyorsanız bu tarz bir supplement de kullanabilirsiniz.

Kafein, kesinlikle antrenmandan önceki modunuzu yükseltecektir. Bunun yanında beta alanin gibi uyarıcı maddeler de olumlu etki yaratabilir. Kişinin bu tarz maddelere bağımlı kalmadan salona adım atabilmesi kişinin gerçekten sporu alışkanlık haline getirdiğini gösterse de, bu tarz ürünler zaman zaman motive edici olabilir. Performansa da kesinlikle olumlu yansıyacaktır.

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*