Artık Bahsinin Geçmemesi Gereken 9 Antrenman Efsanesi

Ortalık “efsane” diyebileceğimiz bilgilerden geçilmiyor. Herkes kendince farklı sonuçlara varan bilgiler türetiyor ve bu bilgiler ağızdan ağıza yayılıyor. Şanslıyız ki artık bilimsel çalışmalar ve bilimi esas alan fitness antrenörleri var.

Bu efsanelerin en yanlış olanlarını alıp sizler için derledik ki bu bilgilerden bahsetme hatasına düşmeyin… Çünkü durum artık gerçekten can sıkan bir boyuta geldi.

Güç Antrenmanı Bulk İçindir ve Şişirir

Image result for fat powerlifter

Bunu her güç antrenmanı yazısında daha ne kadar vurgulamak gerekiyor… Antrenman vücudun gireceği şekli belirlemez, beslenme belirler. Güç antrenmanı yaparak define de olabilirsiniz!

Dilimizde gerçekten tüy bitti. Güç antrenmanı çok işe yarar bir antrenman metodudur. Her ağırlık kaldıran sporcunun rutini içerisine dahil etmesi gereken bir antrenman çeşididir. Şişirmek zorunda değil…

Daha “bulk” sporcular güç antrenmanı yaptığı için böyle bir algı var ancak modern powerlifting sporcularına bakarsanız gayet fit kalıp güç odaklı çalışılabildiğini göreceksiniz.

Bölgesel Yağ Yakımı Mümkündür

Image result for funny before after

Bir diğer efsane… Gerçekten karın ve bel çevresindeki yağları yakmak için sopa çevirip mekik çeken insanlar görmekten sıkıldık!

Vücut her yağ hücresini yakacaktır, tek bir bölgedeki yağı o bölge aktif olarak çalıştığı için yakmaz. Sarfedilen efor sonrası her bölgeden yağ yakımı gerçekleşir.

Yapmayın… Yediklerinize dikkat etmelisiniz. Düzgün antrenman programlarında bulunan squat ve deadlift gibi bileşke egzersizleri doğru formda yaptığınızda karın kaslarınız zaten çıkacaktır. Mesele üzerindeki yağlardan kurtulmak. Bu da o bölgeyi çalışarak olmaz!

Özür diliyoruz. Aslında bölgesel yağ yakmanın bir yolu var… Liposuction.

Saatlerce Kardiyo Yapmak En Etkili Kilo Verme Biçimidir

Image result for hours of cardio

Aslında bu çok da yanlış değil. Ancak zevkli değil ve açlığı beraberinde getirebilir. En sağlıklısı olduğunu da söyleyebiliriz.

Hangi aktivitenin tam olarak kaç kalori yaktığını söylemek mümkün olmadığı için kalori açığı oluşturmanızı öneririz. Bu sayede yağ yakımının gerçekleştiğine emin olabilirsiniz, hem de hiç efor sarfetmeden.

Kalori açığı ile beraber ufak kardiyo seansları ve güç antrenmanları yaptığınızda en iyi yağ yakımı sonucuna ulaşacaksınız. Saatlerinizi sıkıcı yürüyüş bandı üzerinde geçirmenize gerek yok!

Kas Ağrısı Yoksa İyi Antrenman Yapmadınız!

Image result for muscle pain

Yanlış… Çok ama çok yanlış.

Aksine her antrenmandan sonra kas ağrısı çekiyorsanız bu büyük bir sıkıntıdır.

Vücut yeni bir egzersize, yeni bir antrenman programına adapte olurken kas ağrısı meydana getirebilir. Kaslar kasılı kalabilir. Ancak bunun sürekli olması “recovery” dediğimiz toparlanma sürecinde bir sıkıntı olduğunu veya programın yanlış olduğunu gösterir.

Bir süre sonra, bu kas ağrılarını çekmeden atlatabildiğiniz antrenmanlar en iyi antrenmanlarınız haline gelmelidir.

Her Antrenman %100 Eforla Çalışmak Gerekir

Image result for overtraining

Evet, öyle çalışın ki merkezi sinir sisteminiz “pert” olsun. Gelişim sürekli limitleri zorlayarak gerçekleşmez. Gelişim, limitler dahilinde çok çalışarak gelir. Her antrenman limitleri zorlamak her gün paranızın tamamını harcamanıza benzer. Biraz tasarruf ile ilerlemek her zaman daha verimlidir.

Çok fazla eforla sürekli çalıştığınızda bağışıklık sisteminiz de çökebilir. Bu yüzden limitlerinizi daha zekice zorlamalısınız.

Ter İçinde Kalmadan Antrenman Yaptım Demeyin

Image result for sweating a lot during workout

Terlemek nem oranı, mekanın sıcaklığı gibi bir çok dış faktöre de bağlıdır. Terlemek zorunda değilsiniz. Bu tip efsanelerden kurtulun!

Mekik Çekmek En İyi Karın Egzersizidir

Image result for crunches are bad

Aksine mekik çekmek squat, deadlift gibi güç egzersizlerinden çok daha fazla sakatlık riski içerir. Postürü düzgün koruyamamaya neden olur ve ileri seviye bir egzersizdir.

İleri seviye olduğu için yapan insanların çoğu karnı yerine boynunu çalıştırır. Merkez bölgesini daha etkili egzersizler olan plank türevi hareketlerle geliştirip sonrasında bu egzersizlere yönelmek doğru seçimdir. Biz yine de ileri seviye de olsanız mekik yerine güç antrenmanı yapmanızı öneriyoruz.

En İyi Kas Gelişimi Makinelerde Gerçekleşir

Image result for working out with machines

Makinelerin hile yapmaya müsait olmadığını ve bu nedenle kası en etkili çalıştıran araçlar olduğunu düşünen kitle yanılıyor. Makinelerde de hile yapmak oldukça kolaydır. Hatta makinelerin kısıtlı alanı sebebiyle sakatlanmak oldukça kolaydır.

Doğru şekilde hareket edebilmek ve doğru kasları çalıştırabilmeyi öğrenmek için sağlam bir güç temeli atmalısınız ve serbest ağırlıklara yönelmelisiniz. Makineleri arada sırada araç olarak kullanmanız oldukça mantıklı, yine de makineleri tek seçenek haline getirmek tamamıyla yanlış.

Yağ Yakımı 20 Dakikadan Sonra Gerçekleşir

Image result for cardio workout

Ve işte insanların saatlerce kardiyo yapmasına sebep olan efsane. Kalori açığı konseptini defalarca dile getirdik. Kalori açığınız varsa 5 dakika kardiyo bile yağ yakımı gerçekleştirir. Saatlerce kardiyo yapmanıza, 20 dakika sınır aşmanıza gerek yoktur.

Vücut belli sınırları olan ve bu sınırlar çerçevesinde hareket eden bir mekanizma değildir, çok daha komplikedir. 20 dakikadan önce asla yağ yakılmadığını düşünmek oldukça mantıksızdır.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*