Vücut Geliştirmede Beslenme İle İlgili Aklınıza Takılanları Yanıtlıyoruz

Daha sağlıklı olmak için beslenmenizi sıkı bir şekilde kontrol etmeniz gerektiğini biliyorsunuz. Beslenme vücut geliştiriciler için de bu denli önemlidir.

Önce sağlıklı sonra da hedeflerine ulaşmış mükemmel bir vücuda sahip olmak için beslenmenize yeterli önemi göstermeniz gerekir. Makro ve mikro besinleri doğru miktarlarda almalı aşırı ya da az kalori alımına dikkat etmelisiniz. Peki beslenme ile ilgili aklınıza neler takılıyor?

Beslenmeye dair küçük ama önemli bilgileri aşağıda listeledik:

Protein Neden Tok Hissettirir?

İyi miktarda protein tüketmenin iştahı köreltip kilo verdirdiği birçok kez gözlemlenmesine rağmen bilim adamları bunun nasıl işlediğini tam olarak bilmiyorlardı. Imperial College London tarafından fareler üzerinde yapılan bir çalışmada, protein hazmedildikten sonra ortaya çıkan fenilalanin maddesinin, bize doyduğumuzu iletip “tıkınmayı” bırakmamızı söyleyen bir hormon olan GLP-1’in  (Glükagon benzeri peptit) seviyelerini canlandırdığı bulundu.

Parlak Yiyeceklerin Beyne Etkileri

Yeşillik ve biber gibi renkli yiyecekler, bu yiyeceklere parlak renklerini veren ve vücutta antioksidan gibi işleyen karotenoid içerirler. Georgia Üniversitesi tarafından yapılan bir çalışmada, göz sağlığına faydalarıyla bilinen lutein ve zeaxanthin bileşenlerinin, yaşlılarda beyin faaliyetlerini iyi yönde canlandırdığı bulundu.

Fast Food Tüketimine Rağmen Sağlıklı Yemek Tercihi Yapanların Yüzdesi %8

New York Üniversitesi çalışmasına göre, menüdeki kalori sayılarını okuyup daha sağlıklı yemek tercihi yapan fast-food tüketicilerinin yüzdeliği.

İncelmek İçin Akşam Yemeğini Kessek mi?

Pennington Biyomedikal Araştırma Merkezinin yürüttüğü bir çalışmada, günün son öğününü akşamüzeri yiyip ertesi gün kahvaltıya kadar yemek yememenin iştah kabarmasını düşürüp gece yağ yakma oranını arttırdığı görüldü. Çalışmada ayrıca, vücudun enerji için yağ mı karbonhidrat mı kullanma kolaylığı anlamına gelen metabolizma esnekliğinin de iyileştiği gözlemlendi.

Piyasadaki En İyi BCAA Takviyeleri
Piyasadaki En İyi Gainer Takviyeleri
Piyasadaki En İyi Kreatin Takviyeleri
Piyasadaki En İyi Pre-Workout Takviyeleri
Piyasadaki En İyi Protein Tozu Takviyeleri

Lif, Bağırsak Bakterilerini Besliyor

Cell dergisinde çıkan yeni bir çalışmaya göre, gereksindikleri yiyeceklerle (bitkilerde bulunan lifli maddeler) beslenemediklerinde, bağırsak bakterilerinin bağırsağın iç tarafını kaplayan sümüksü astarı yemeye başladıklarını buldu. Bu astar belli bir seviyede yendiğinde kötü bakteriler bağırsağa akın ederek kolonda hastalığa yol açabilecek enfeksiyonlara sebep olabiliyor. 

Aşırı Yeme Bozukluğuna Karşı Egzersiz

Michigan Üniversitesi bilim adamları, bir seferlik aşırı yeme bozukluğunun sağlığa olan olumsuz etkilerinin düzenli egzersiz sayesinde geri döndürülebileceğini buldu. Araştırma, haftada %30 daha fazla kalori alıp en az 150 dakika kardiyo yapan ve en az altı gün ağırlık çalışan insanları kapsıyordu.

Kaynak: FLEX 2017, Nisan-Mayıs

Spora Yeni Başlayanlar İçin Beslenme Programı

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*