Kas Yapan ve Yüksek Miktarda Protein İçeren 5 Atıştırmalık Ara Öğün Alternatifi

Eğer kas yapmak ve güçlenmek istiyorsanız ağırlık kaldırmak doğru bir seçenek. Ancak biliyorsunuz ki kas salonda değil mutfakta yapılır. Vücudunuzun adaptasyonu antrenmandaki stres ile başlar fakat vücudunuza doğru besinleri almazsanız kazançtan ziyade kayıp yaşayabilirsiniz.

Kayıp yaşamamak için yeterli proteini almak önceliğiniz olmalıdır. Onarım, toparlanma ve akabinde büyüme süreci için protein en fazla önem göstermeniz gereken besindir.

Her zaman protein bakımından zengin öğünler yemeye fırsat bulamayabilirsiniz. Bu da protein eksiğinizin olmasına sebep olabilir. Sağlıklı yağlar, sağlıklı karbonhidratlar ve bol miktarda protein içeren ara öğünler de bu noktada imdadınıza yetişir.

Öğünlerinizi sıklaştırarak aralara öğünler serpiştirdiğinizde hem açlık hissiniz azalır, hem de gün içerisinde almanız gereken besinleri vücudunuza daha rahat alabilirsiniz. Bu da beslenmenizin verimini arttırır.

Öğün sıklığı kas gelişiminde çok da büyük rol oynamasa da, bazı şeyleri kolaylaştırabilir. Bu nedenle aralara 20-30 gram protein içeren doyurucu ara öğünler serpiştirmeniz iyi sonuçlara sizi bir adım daha yaklaştırır.

Biz de sizlere beslenmenizin verimini arttırıp, hedeflerinize daha hızlı yaklaşabilmeniz için protein bakımından zengin ara öğün alternatiflerini hazırladık.

Muhteşem Üçlü

Bir avuç badem, haşlanmış yumurta ve yanına elma. Bu üçlü gerçekten doyurucu ve sağlıklı bir ara öğün alternatifi olarak tüketebileceğiniz bir üçlü.

Sağlıklı yağlar, lifler, karbonhidrat, protein… Daha ne olsun?

Kupada Yumurta

Image result for mug egg

Basit ve lezzetli bir yumurtalı ara öğün tarifi daha. Pişirme spreyi ile kupanızı spreyledikten sonra 2 yumurtayı içine atın. Tercih ettiğiniz baharatları ekleyin. Tuz, karabiber ve pulbiber üçlüsü iyi gidebilir.

Bir yemek kaşığı beyaz peyniri de opsiyonel olarak ekleyebilirsiniz. Domates, patates, bezelye gibi ek malzemeler de yaratıcılığınıza bıraktığımız bir konu.

Karıştırın, 30 saniyeliğine mikrodalgaya atın. Tekrar karıştırın. Bir 60 saniye daha mikrodalgaya atın. Tarifiniz hazır!

Hızlı ve Pratik Tost

Tostunuzun üzerine avokado sürmeyi denediniz mi? Gerçekten harika oluyor.

İki ekmeğin arasına çeyrek avokado sürün. Ek olarak tercih ettiğiniz etlerden birini ekleyin. Hindi füme çok yakışacaktır.

Tostunuz aslında hazır. Isıtmak veya soğuk tüketmek sizin tercihiniz.

Doyurucu Protein Shake

Dünyanın en kolay protein shake tarifini duymak üzeresiniz. Süt içerisine bir ölçek protein tozu ekleyin. Protein tozunuz tercihen kakaolu veya yer fıstıklı olsun.

Daha sonra dondurulmuş bir tam muz ekleyin ve karıştırın. İyi bir mikseriniz yoksa, muzu dondurmadan da ekleyebilirsiniz.

Lor Peyniri ve Meyve

En sağlıklı ve en yoğun protein kaynaklarından biri lor peyniridir. Lor peynirini her şeye ekleyebilirsiniz.

İyi bir ara öğün alternatifi olarak ise lor peynirini sevdiğiniz meyvelerle karıştırarak tüketebilirsiniz. Ahududu, böğürtlen, karpuz, ananas… Seçeceğiniz meyve tamamen tercihinize bağlı!

 

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*