Mobilitenizi Arttırarak Kas Kütlenizi Arttırın!

Mobilite, yani hareket kapasitesi, bütün sporlarda önemlidir. Çünkü sağlıklı hareket edebilmek hedeflere daha hızlı ulaşabilmenin yanı sıra, sakatlıkları da önlemeyi sağlar.

Birçok insan bu tip çalışmaları ihmal ederek; postür bozuklukları, sakatlıklar ve efektif olmayan bir süreç tecrübe ediyor.

Image result for conor mcgregor mobility

Gerçekten iyi olan sporculara baktığınızda, mobilitenin önemini görebilirsiniz. Amerikan ordusundan tutun, Conor McGregor gibi dövüşçülere kadar tüm sporcular hareket kapasitelerini geliştirmek için çalışırlar. Çünkü limitleri zorlayabilmek ve sürekli daha iyi olabilmek için sakatlık riskini azaltıp verimi arttırmaları şarttır.

Hareket kapasitesi olmadan, performans arttırmak zordur.

Dolayısıyla antrenmanlarınız içerisine mobilite çalışmalarını dahil etmeniz gerekmektedir.

Mobilite İçin Nasıl Çalışmak Gerekir?

Image result for mobility drills

Aklınıza yoga, esneme gibi seçenekler geliyor olabilir. Tabii ki bu tip mobilite çalışmaları da olabiliyor. Ancak mobilite, kişiden kişiye değişen bir kavram olduğu için kişiye yönelik mobilite çalışmaları yapılmalıdır.

Hareket kapasitenizin kısıtlı olduğunu düşündüğünüz bölgeler için, bir profesyonel (koç veya fizyoterapist) eşliğinde çalışmanız en verimlisidir.

Yaptığınız hareketleri analiz edin, hangi bölgelerinizde sorun olduğunu ve neleri daha iyi yapmanız gerektiğini gözlemleyin. Örneğin daha derin bir squat yapmaya çalışırken, hangi bölgenizin mobilite eksikliğinin form bozukluğuna sebep olduğunu bulabilirsiniz.

Image result for mobility drills

Mobilite her zaman geliştirilebilirdir. Profesyonel sporcular her gün bu tip çalışmalara antrenmanlarında yr vermektedirler. Yağ oranı oldukça yüksek bir halterci dahi çok iyi hareket kapasitesine sahip olabiliyorsa, herkes olabilir. Yağ oranı, kas oranı gibi değişkenlerle kendinizi limitleyip hareket kapasitenizi daraltmayın. Her vücut, hareket kabiliyetini arttırabilir!

Eklemlerinizi doğru pozisyona sokup, kaslarınızı doğru şekilde kullanabilmek ve sakatlık riskini minimuma indirmek istiyorsanız, mobilite çalışmaları yaptığınızdan emin olmalısınız.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*