Kas Gelişiminizi Doğru Teknikle 2 Katına Çıkarabilirsiniz

Her antrenman yapan, belli başlı kas gruplarını çalışır. Kas gelişimi için yapılan egzersizler ise daima birbirinin farklı versiyonları. Ya açı değişir, ya kullanılan araç değişir (bar, dambıl vs.); fakat eninde sonunda programlar içerisindeki egzersizler vücut geliştirmede benzerlik gösterir.

Ancak herkes bu egzersizleri aynı şekilde uygulamaz. Form konusunda herkesin değişik uyguladığı bir şey vardır. Daha geniş tutmak, daha dar tutmak, daha kontrollü olmak, daha savurgan olmak… Herkesin bir stili vardır. Bu stili bilimsel veriye göre oluşturmak daima en iyi sonucu verecektir.

Bugün değineceğimiz kas gelişimi taktiği tempoyla ilgili. Bir egzersizi hızlı veya yavaş yapmanın hipertrofiyi, yani kas gelişimini nasıl etkilediğini inceleyeceğiz.

Ağırlıkları Patlayıcı Şekilde Kaldırıp Negatifi Kontrollü Yapmak Bilime Göre En İyisi

Image result for incline dumbbell press

Yavaş yapılan egzersizlerde, gerilim altında daha fazla süre kalındığı için daha çok kas gelişimi olacağını düşünmek mantıksız değil. Ancak bilimsel çalışmalara bakıldığında setler çok yavaş yapıldığı zaman kas gelişimine bir katkı sağlamıyor. Hatta abartıldığında, bir noktadan sonra kas gelişimini geriye dahi götürebiliyor.

Yapılan çalışmalara bakıldığında patlayıcı yapılan hareketlerin en çok kas fiberini aktive ettiği görülüyor. Bu da en iyi kas gelişimi anlamına gelir.

Kontrolsüz yapılan negatiflerin ise bir katkı sağlamadığı, negatifin daha kontrollü yapılmasının en etkilisi olduğu görülüyor. Yani aslında negatifi kontrollü, itiş veya çekiş kısmını ise hızlı yapmak en verimlisi.

Sırt Kaslarına Kan Pompalayan Hipertrofi Antrenmanı

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*