Kas Gelişimi İçin Mükemmel Bir Besin Olan Yumurta Hakkında İlginç Bilgiler

Kolesterol endişesi yüzünden bir süredir yumurta yemiyorsanız, Beslenme ve Diyetetik Akademisi sözcüsü ve fitness uzmanı Jim White’a kulak verin: “Son zamanlarda yapılan pek çok çalışma, yumurtada bulunan kolesterolün kandaki kolesterol seviyesini veya kalp hastalıkları riskini artırmadığını ortaya çıkardı”.

Bir büyük yumurtada yaklaşık 6 gram protein, 5 gram yağ ve yaklaşık 70 kalori bulunur. Yumurta aynı zamanda vücudun hücre yapısını ve zihinsel işlevleri destekleyen kolin adlı önemli bir besini de içerir. Bununla da kalmayıp göz sağlığını koruyan antienflamatuvar antioksidanlar olan lutein ve zeaksantin ile anabolik kas tepkisi oluşturup kas zayıflamalarının önüne geçen çok önemli dallı zincir amino asitlerden (BCAA) biri olan lösin de yine yumurtada bulunur.

“Yumurtada B vitaminleri gibi 18 hayati besin ve vitaminler bulunur,” diyor White. Nutrition and Food Science’ın bulgularına göre yumurta, amino asitler açısından zengin diğer bütün yiyecekleri geride bırakıyor çünkü yumurta çok çeşitli amino asitler içerir. Aynı zamanda içerdiği kalsiyum, çinko ve demir sayesinde kas yapılanmasını destekler.

Yumurta haksız yere suçlanırken sarısı dışarıda tutulmuştu. Ancak yumurta sarısında bulunan 4.5 gram yağın sadece 1.6 gramı doymuş yağlardır.

Dip Not: Türkiye’de yıllık ortalama 14 milyar yumurta tüketiliyor.

Yumurta ile Yapabileceğiniz 3 Kolay Tarif

1. 2 yumurtayı katı haşlayın ve bir muzla birlikte tüketin.

 2. Soğan ve kırmızı biberleri soteleyin, 2 tüm yumurta ve 2 yumurta beyazını çırparak tavaya dökün. Yumurtalar pişmeye yaklaştığında tercih ettiğiniz peyniri rende olarak yumurtaya ekleyin.

3. Bir dilim tam buğday ekmeğinin ortasına delik açın. Tavada bir miktar tereyağını eritin ve ekmeği tavaya koyun. 2-3 dakika kızarttıktan sonra diğer tarafını çevirin ve ekmeğin ortasına bir yumurta kırın. Yumurta pişince krem peynir ve füme somon dilimleriyle servis edin.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*