Fitness ile İlgili En Çok Akıllara Takılan 4 Soru ve Cevapları

fitness-ile-ilgili-sorular

Fitness ile ilgili her birimizin aklına türlü türlü sorular, defalarca takılmıştır. Konunun uzmanlarına yönelttiğimiz sorulara aldığımız cevapları, sizler için derledik.

İşte fitness ile ilgili sorular denince akla gelen en önemlileri:

1. Soru: Powerlifting’le ilgilendiğimden nadiren curl yapıyorum. Kollarım yine de büyür mü yoksa kollarımı izole etmem mi gerekiyor?

Cevap: Ağırlık kaldırmaya yeniyseniz ve de kas gelişiminiz minimal seviyedeyse kollarınız sadece barfiks ve row yaparak da gelişecektir. Bu işi birkaç yıldır yapıyorsanız ancak kol gelişiminizden memnun değilseniz, o zaman programınıza curl ve triceps press hareketleri eklemeniz gerekiyor. Farklı açılara odaklanarak haftada üç biceps ve triceps hareketi yapın. Örnek vermek gerekirse, biceps’i incline dumbbell curl ve barbell curl, triceps’i ise decline skull crusher, overhead dumbbell extension ve dip hareketleriyle çalıştırın. JON-ERIK KAWAMOTO Kanada’daki JK Conditioning fitness kulübünün sahibidir.

2. Soru: Kızak itme yerine başka neler yapabilirim?

Cevap: İlk aklıma gelen, kapalı konumdaki koşu bandının yanına çömelip bandı ellerinizle itmek. Veya üstüne ağırlık plakaları yığdınız havluyu düz bir zeminde bir uçtan diğerine itebilirsiniz. Son seçeneğiniz ise izometrik duvar itme egzersizi olsun. Çorap giyin, sert ahşap bir zemin üzerinde duvarın önünde durun. Kollarınızı uzatıp bacaklarınızı ileri itin. Bu üç hareket kızak itme hareketinin etkisini taklit ederek kalça ve hamstring kasları ile belinizi çalıştırabiliyor. BETH BISHOP ABD’deki Phoenix Effect spor salonunun sahibidir.

 3. Soru: Tüketmem gereken önemli bitki veya otlar nelerdir (doğal veya takviye olarak)?

Cevap: İlk olarak, almanız gereken besinleri doğal ve taze gıdalardan sağlamanızı tavsiye ediyoruz. Bu mümkün olmadığında bu besinleri takviye yoluyla da alabilirsiniz. Benim en sevdiklerim şöyle: Antioksidanlar • Fesleğen • Biberiye • İzmir kekiği

Tüyo: Bu otları salataya veya yoğurta katarak yiyebilir ya da domates veya peynir dilimlerinin üstüne koyarak tüketebilirsiniz.

İltihaplanma Karşıtı • Zerdeçal: Besin içeriğini zenginleştirmek için pilava, tavuğa, balığa ve çorbalara katın.

• Arnavutbiberi: Etten güvece, soslardan yulafa kadar çeşitli yemeklerin içine katarak bu yemeklerin hem lezzetini hem de besin içeriğini zenginleştirin.

• Zencefil: Smoothie’lere, yağsız kızartmalara ekleyebilir ya da yemekten sonra tazelenmek için bir bardak suyun içine katarak tüketebilirsiniz. Fesleğen, biberiye ve İzmir kekiği salataya çok yakışır. LESLIE BONCI, U.D. Active Eating Advice beslenme danışmanlığı şirketinin sahibidir.

 4. Soru: İncelirken kuvvet geliştirmek mümkün mü? Değilse, ne kadar daha yemem gerekiyor?

Cevap: Evet, mümkün. Kuvvet artışı nasıl antrenman yaptığınızla, incelip yağ atmak ise nasıl beslendiğinizle alakalıdır ve bu ikisi birbirinden bağımsız işler. Toparlanmak için yeterli miktarda kalori almanız gerekiyor ve bu miktar sandığınız kadar yüksek değil. Vücut ağırlığınızın her bir kilosu başına 12 – 20 civarında kalori almanız yeterli olacaktır. Antrenman yapılmayan günlerde ise kalori alımınızı yine kilo başına 2-3 kalori düşürün. C.J. MURPHY ABD’deki Total Performance Sports spor salonunun sahibidir.

Kaynak: Muscle&Fitness Dergisi Kasım – 2017

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*