Daha Güçlü Olmak İçin Antrenman Dışında Yapabileceğiniz 5 Şey

daha-guclu-olmak-icin-ne-yapilmali

Her ne kadar çoğu insan sadece antrenman yaparak kas kütlesi kazanacağını ve güçlü olacağını düşünse de bizler bunun mümkün olmadığını biliyoruz. Güç için sadece antrenman yetmez, beslenme antrenmandan da büyük önem taşır. Bunun yanı sıra güçlü olmak için yapabileceğimiz başka şeyler de var!

1. Uykunuzu Daha İyi Alın

daha-guclu-olmak-icin-ne-yapilmali

Hemen hemen herkes iyi uykunun önemini biliyor. Yaşam tarzınıza bağlı olarak, her gece ortalama sekiz saat iyi bir uyku için bazı fedakarlıklar yapmanız gerekebilir, ama mutlaka buna değecektir. Kaliteli bir uyku sonrası performansınızın ve genel olarak ruh halinizin daha iyi olduğunu göreceksiniz. Eğer gece yeterli uyuyamadığınızı düşünüyorsanız gün içerisinde şekerleme yapmak için zaman bulmaya çalışın, bu size iyi hissettirecek. Evet belki belirli şartlar dahilinde bu çok mümkün gibi durmuyor ancak bir şekilde bunları yaşam tarzınızın bir parçası haline getirirseniz çok daha sağlıklı ve iyi hissedeceğinize şüpheniz olmasın.

2. Daha Fazla Su İçin

daha-guclu-olmak-icin-ne-yapilmali

Su içmek en az uyku kadar önemlidir. Nedenlerini kısaca ele almak gerekirse, birincisi düşük düzeyde dahi olsa dehidrasyonun fiziksel performans üzerinde ciddi şekilde olumsuz etkisi olabilir. Bu nedenle bol su içmek oldukça gerekli. İkincisi, bolca su içmek doymuş hissetmenize yardımcı olacak ve sürdürdüğünüz beslenme programında gereksiz kalori alımından kaçınmanızı sağlayacak.

Günde en az 2 litre su içmeniz gerekmekte. Tabi ki bu miktara gün içerisinde içtiğiniz kahve, çay, protein shake gibi herhangi  başka bir şey dahil değil. Bahsedilen miktar çoğu insan için oldukça makul görünse de, bu kişinin ne kadar aktif olduğuna göre ve bunun gibi başka değişkenlere bağlı olarak farklılık gösterebilir.

3. Dışarı Çıkın

daha-guclu-olmak-icin-ne-yapilmali

Güneş ışığının sağlık ve genel ruh hali üzerinde birçok yararı var ve dışarıda biraz zaman geçirmeniz muhtemelen performansınıza da olumlu yansıyacaktır. Güneş ışığından yeterince faydalanamadığınızı düşündüğünüz zaman ise D vitamini takviyesi ile bu eksikliği telafi edebilirsiniz.

Eğer birçok insan gibi her gün sürekli olarak aynı şeyleri yapmak zorundaysanız, zihinsel yorgunluk geliştirmeniz kaçınılmazdır. Rutin, uzun süreli performans üzerinde de etkili olduğundan, dışarı çıkmak ve bazı küçük değişiklikler yapmak, hem antrenman hem de diğer konularda daha hevesli kalmanıza neden olabilir.

Güneş altında mümkün olduğunda zaman geçirmeye çalışın, dışarıda kalın! Bunun yanında her gün yeni bir şey yapmayı, yeni bir kitap okumayı, yeni bir şeyler öğrenmeyi de ihmal etmeyin. Bu genel yaşam tarzınız için ne derece önemliyse, antrenman performansınız için de en az o kadar önemli.

4. Gereğinden Fazla Düşünmeyin

daha-guclu-olmak-icin-ne-yapilmali

Gereksiz şeyler üzerinde çok fazla kafa yormayın. Gerekli olduğunu düşündüğünüz konuların ise sürekli olarak beyninizi meşgul etmesine izin vermeyin. En doğru kararı verdiğinizi ve en doğru yolu izlediğinizi düşündüğünüzde oluruna bırakmaya çalışın. Eğer bir konuya gereğinden fazla odaklanırsanız bunun çoğu alanda olduğu gibi performans anlamında da sizi düşüreceğini unutmayın. Spor dışında stresten uzaklaşmanın pek de mümkün olmadığı bu dönemde kendinizi zihinsel olarak fazla yormamaya çabalayın.

5. Meditasyon Yapın

daha-guclu-olmak-icin-ne-yapilmali

Ve son olarak, en azından yoğun stres yaşıyor ve bununla baş etmekte zorlanıyorsanız, meditasyon yapmayı deneyin. Sadece stresinizin üstesinden gelmek için de değil, daha iyi odaklanma, daha sağlıklı ilişkiler ve daha iyi uyku için meditasyon yapmanız lehinize olacaktır. Bu listedeki diğer şeyler gibi, meditasyon yapmak için de herhangi bir ekipmana veya desteğe ihtiyacınız yoktur, bu nedenle mazeret üretmeniz pek mümkün değil. Günde en az 15 dakika meditasyon yapmak inanılmaz stresinizi azaltır ve performansınızı artırır. Aynı zamanda genel mutluluk halinize ciddi bir katkı sağlar.

Özet Olarak

daha-guclu-olmak-icin-ne-yapilmali

Aslında ele aldığımız tüm bu maddeler sağlıklı olmak için yapılması gereken şeylerdir. Bunların aynı zamanda daha güçlü olmanızı sağlaması tabi ki bir tesadüf değil! Örneğin, powerlifting‘deki en büyük sırlardan biri “dengedir”. Sakatlıkları önleme, en iyi teknik veya etkili yenilenme için, dengeli bir bedene ve dengeli bir yaşam tarzına sahip değilseniz, elinizden gelenin en iyisini yapamayacaksınız demektir. Eğer yine de ikna olmadıysanız, iyi bir antrenman sonrasında ne kadar iyi hissettiğinizi düşünün ve bunu, daha fazla su içmek, dışarı çıkmak ve yeterince uyumak için motivasyon olarak kullanın!

Daha Çabuk Güçlenmek İstiyorsanız Yapmanız Gereken Süper Setle Çalışmak

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*