VÜCUT AĞIRLIĞI İLE ANTRENMAN-2

VÜCUT AĞIRLIĞI ANTRENMANI BÖLÜM-2

Vücut ağırlığı antrenmanı yazısının ilk bölümünü buradan okuyabilirsiniz.

  1. Vücut ağırlığıyla yapılan egzersizler söz konusu olduğunda bahane bulamazsınız.

Egzersiz yapmayan birisine “neden?” diye sorsanız olasılıkla “zamanım yok” ya da egzersiz yapmanın “zahmetli” olduğunu söyler. Vücut ağırlığıyla yapılan egzersizlerde böyle bir problem yaşamazsınız, üstelik vücut ağırlığıyla yapılan egzersizler stresinizi azaltır.

  1. Vücut ağırlığıyla yapılan egzersizlerle daha iyi bir denge sağlarsınız.

Bu egzersiz çeşitlerinde direncinizi artırmak aynı zamanda dengenizi de sağlamlaştırmaya yarar. Örneğin, normal bir squat hareketini tek bacakla da yapabilirsiniz (buna pistol squat denmektedir). Bu tür fonksiyonel hareketlerle vücudunuza daha çok odaklanarak ve kontrollü davranarak dengenizi geliştirebilirsiniz.

  1. Vücut ağırlığıyla yapılan egzersizlerden sıkılmazsınız.

 Vücut ağırlığıyla yapılan egzersizlerde antrenman rutinlerinizi çeşitlendirecek olan birçok egzersiz çeşidi vardır. Çeşitli egzersizleri antrenman rutininize dâhil etmek sıkılmanızı önler, platonuzu aşmanızı sağlar ve ilerleyişinizi hızlandırır.

10. Vücut ağırlığıyla yapılan egzersizlerle antrenmanlarınız çeşitlendirebilirsiniz.

Dışarıda egzersiz yapmak herkese göre değildir. Neyse ki bu hareketleri hem içeride hem de dışarıda yapabilirsiniz (tek başına ya da bir arkadaş grubuyla). Örneğin bir sonraki koşunuza kuvvet hareketleri eklemeyi ya da yüzme seansınızı hızlı bir vücut ağırlığı antrenmanıyla bitirmeye çalışın. Böylelikle antrenmanlarınızı ilginç kılabilirsiniz.

  1. Vücut ağırlığıyla yapılan egzersizler ücretsizdir.

Spor salonu üyelikleri ve butik derslerin bir bedeli vardır ama vücut ağırlığı antrenmanları ücretsizdir. Uzmanlar, vücut ağırlığı egzersizlerinin popülaritesini, maliyetinin düşük olmasına bağlıyorlar.

  1. Vücut ağırlığıyla yapılan egzersizler sakatlanma riskinizi azaltır.

Vücut ağırlığı egzersizleri deneyim, yaş ya da fitness seviyelerine bakılmaksızın egzersiz yapan herkes için genel olarak güvenlidir. Vücut ağırlığıyla yapılan egzersizler rehabilitasyon (ve ciddi sakatlıkları olanlar) için etkili bir seçenektir.

  1. Vücut ağırlığıyla yapılan egzersizlerle sonuç alırsınız.

Vücut ağırlığı egzersizleri, birleşik egzersizleri de içine almaktadır. Bunun anlamı, sayısız eklem ve kasın her bir harekete dâhil olmasıdır. Şınav ve lunge gibi birleşik egzersizler kuvvet ve performans artışı için oldukça faydalıdır. Araştırmalar merkez bölgesinin kuvvetinin artmasının tüm vücutta kuvvet artışı sağlayacağını bildirmektedir.

İster evde, ister spor salonunda ya da bir hotel odasında olun fark etmez, vücut ağırlığıyla yapılan egzersizler her seviyedeki birey için faydalı olabilir.

 

 

 

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*