VÜCUT AĞIRLIĞI İLE ANTRENMAN -1

Fit olmak aslında çok karmaşık bir süreç değildir. Vücut ağırlığıyla yapılan antrenmanlarla kuvvetinizi, esnekliğinizi ve genel sağlığınızı geliştirebilirsiniz. Hepsinden önemlisi size maddi olarak bir külfet getirmezler ve neredeyse her yerde uygulanabilirler.

VÜCUT AĞIRLIĞI ANTRENMANI BÖLÜM-1

Vücut ağırlığı ile antrenman yapmanın faydaları nelerdir? 

  1. Vücut ağırlığıyla yapılan egzersizler oldukça etkilidir.

 Araştırmalar, pliometrik gibi vücut ağırlığına dayanan egzersizlerin kısa zamanda inanılmaz sonuçlar verdiğini göstermektedir. Her hangi bir ekipman olmadığı için vücut ağırlığıyla yapılan egzersizlerde bir hareketten diğerine daha az dinlenerek geçebilirsiniz.

  1. Vücut ağırlığıyla yapılan egzersizler kardiyo ve kuvvet antrenmanlarını birleştirmenizi sağlar.

 Kuvvet hareketleri (şınav ya da lunge hareketi gibi) arasında kısa kardiyo seansları (60 saniyelik burpee ya da dizlerin yukarı götürüldüğü high knee gibi hareketler) yapmak kas oranınızı ve kuvvetinizi geliştirirken aynı zamanda kalp atışınızı da yükseltecektir.

  1. Vücut ağırlığıyla yapılan egzersizlerle daha hızlı yağ yakarsınız.

Birkaç dakikalık bir istasyon çalışması bile metabolizmanız üzerinde büyük etkiler oluşturacaktır. Antrenmanınız bittiğinde bile vücudunuz yağ yakmaya devam edecektir.

  1. Vücut ağırlığıyla yapılan egzersizler her seviyede zorlayıcıdır.

Fazladan tekrar eklemek, egzersizleri hızlı ya da yavaş uygulamak, daha az dinlenmek ya da balistik hareketler eklemek (şınavın üst pozisyonunda avuç içlerinizi hızlıca birbirine vurmak gibi) antrenmanlarınızı daha da zorlaştırmak için birkaç öneriden bazılarıdır. Yaptığınız her bir ekleme ile ilerlemenizi arttıracaksınız.

  1. Vücut ağırlığıyla yapılan egzersizler merkez bölgenizi kuvvetlendirir.

Merkez bölgeniz sadece baklavalarınızdan oluşmaz. Bu bölgede en az 29 kas bulunmaktadır ve vücut ağırlığıyla yapılan basit egzersizler tüm o kasları harekete geçirir. Bu tür egzersizler size sadece sıkı karın kasları kazandırmaz, aynı zamanda duruşunuzu düzeltir, alt sırtınızdaki baskıyı azaltır ve genel performansınızı geliştirir.

  1. Vücut ağırlığıyla yapılan egzersizler esnekliğinizi geliştirir.

Vücut ağırlığıyla yapılan egzersizleri tam hareket aralığında bitirmek eklemlerinizi özgürce hareket ettirmenizi sağlar. Ayrıca duruşunuzu düzeltir ve egzersize dayalı sakatlanma riskini azaltabilir.

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*