KADINLAR İÇİN SAĞLIKLI BİR SONBAHAR REHBERİ

Sonbahar geldi bile – günler kısalıp havalar soğuyor. Türkiye’de daha kazak mevsimi gelmedi ama havaya göre biz de biraz yavaşlamaya başladık.  Sonbahar kişisel hedeflerinizde yeni kararlar almak, yeni bir fitness rutinine başlamak ve yazın yaptıklarımızı gözden geçirmek için harika bir dönem.

Aslında sonbahar ve kışın daha çok hasta olmamızın sebebi bu mevsimlere hazırlıksız girmemizdendir. Yazın enerjisi arkada kaldığına göre motivasyonumuzu sürdürecek tüyolara ihtiyacımız oluyor.

 

Bol bol dinlenin

Mutluluk ve sağlığı mümkün kılanların başında iyi bir uyku gelir. Doğaya ayak uydurun ve daha düzenli uyuyun. Yetersiz uyku bağışıklık sisteminizi etkilediğinden daha çok hastalanırsınız. Yetersiz uyku ayrıca düşük enerji ve hatta kilo almayla ilişkilendirilen bir düzensizlik. Sağlıklı yetişkinlerin mevsim ne olursa olsun 8-10 saat uyku çekmesi gerekiyor ama bu kadından kadına değişir. O yüzden deneyerek bulun ve kaç saat uykunun size yaradığını öğrenin. Ayrıca yapabiliyorsanız erken kalkın ama öğle uykusu çekin. Öğle uykusu çok dinlendiricidir.

http://www.swissfitt.com/wp-content/uploads/Happy_Woman_Autumn_Leaves.jpg

D vitamininizi alın.

D vitaminini en çok güneşten alırız. Sonbahar ve kışa doğru doğal olarak bu miktar düşer. D vitamininin doğurganlığın artmasına, kemiklerin sağlamlaşmasına ve bağışıklık sisteminin iyileşmesine yardımcı olduğu görülmüştür. Ayrıca göğüs kanseri hücrelerinin büyümesini frenleyebildiği için birçok kişi tarafından kanser düşmanı vitamin olarak bilinir. Doktora gidip D vitamini seviyenizi ölçtürün ve yeterli miktar için D vitamini takviyesi alın.

İşi basit utun.

Kendinize çılgın hedefler koymayın. Herkesin farklı sorumlulukları ve zorunlulukları vardır. Uzun vadede erişilebilir hedefler koymak çok daha faydalıdır. Sırayla yaparsanız bir sonrakine daha hevesle başlarsınız. Bazı kadınlar ‘ya hep ya hiç’ mantığıyla ilerler ama bu çok az kişide işe yarar. Ancak en iyisi sürdürülebilir hedeflerdir. Örneğin bir ay içerisinde 5 kilo verdikten sonra diğer ay 3 kilo almaktansa adım adım ve kararlı ilerleyin.

Mevsimin yiyeceklerini yiyin.

Su kabağı, koyu yeşil yapraklı sebzeler, elma, pancar, çorba ve haşlamalar sonbahar tatlarıdır.  İnsanlar sonbaharda daha çok yemek pişirirler çünkü yazdan sonra en çok çeşit bu mevsimde bulunur (İnsanlar yazın evde daha az yemek yaparlar). Haftalık alışverişinizi yaptıktan sonra yemek listenizi çıkarın. Unutmayın: Can, boğazdan gelir!

MAX-OT

Antrenman yapın.

Egzersizin insanları daha mutlu ve enerjik kıldığını söylememize gerek yok. Erişilebilir hedefler koyarak spora başlayın ya da zaten yapıyorsanız buna devam edin. Düzenli olarak spor yaparsanız, mevsimin getirdiği yiyeceklerin daha çok keyfine varırsınız ve daha çok uyursunuz. Bu da size sağlık olarak geri döner.

Kendinizden kopmayın.

Havalar çok soğumadan çayınızı alın ve kıra, bahçeye çıkın. Yoga yapın ve sessizce kendinizi dinleyin.  Ne kadar yoğun olursanız olun kendinizle vakit geçirecek vaki yaratın, kesinlikle bahaneneiz olmasın. Kendimizden kopmadan, kendimizle iletişim kurarak kendiniz olma mutluluğunu tecrübe edin.

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*