Kilo Vermenizin Durmasını İstemiyorsanız Bu Taktiği Kesinlikle Uygulamalısınız

Kalori azaltıp aktivite arttırınca, kilo vermemeniz için hiçbir sebep yok. Çünkü kilo vermek için ihtiyacınız olan tek şey bir kalori açığı ve daha aktif bir vücut. Bu sayede vücut dışardan aldığı besinlerle yetinemeyecektir, yağ veya kas yakacaktır. Kas yakmaması için; protein, karbonhidrat ve yağ oranı iyi ayarlanmalıdır.

Genellikle disipline sahip olarak bu şekilde bir hayata alışan insanlar rahatlıkla kilo verir. Mesele, hedeflenen miktarda kilo verebilmektir.

Birçok sporcu, kilo vermeye başlar ve belli bir noktada tıkanır. Tıkandığı noktadan sonra kilo vermekte sıkıntı yaşar. Bu durumun birçok sebebi olabilir. Metabolizma, genetik, beslenme… Aklınıza gelebilecek her şey bu durumu yaratabilir.

Bu tıkanmadan uzak durmak için ise, bilimin de desteklediği bir yöntem var. Birçok kişi üzerinde görülmüş, kanıtlanmış olan bu yönteme siz de kesinlikle şans vermelisiniz.

Diyete Sık Sık Ara Verin!

Image result for cheat day

Kulağa saçma geliyor değil mi? Neden tam kilo vermeye başlamışken diyete ara veresiniz?

Aslında bu durumun birçok faydası var. Hem metabolik, hem de psikolojik açıdan birçok insana fayda sağlayan bu yöntemle uzun süre kilo verebilirsiniz. Üstelik kas kaybı riskinizi de minimize edebilirsiniz.

Diyete Ara Vermek Derken?

Image result for cheat day

Diyete ara vermek diyince, ara verip her istediğinizi yiyebileceğinizi düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. O sınırsız abur cubur hayalini bir kenara bırakın…

Diyete ara vermekten kasıt şu ki; normal diyet kaloriniz yerine, ara sıra 1-2 haftalık periyotlarla yalnızca kilonuzu koruyacağınız kalorileri tüketin. 

Eric Helms’in son yaptığı çalışmada 4 haftada 1 bu yöntemi uygulayan birçok beslenme uzmanı, sporcularda olumlu sonuç aldı. Hem de bu şekilde yağ yakımı da çok daha iyi bir boyuta taşındı. Her konuda, diyete ara verenler ara vermeyenlerden üstün sonuçlara sahipti.

Diyete verdiğiniz ara ile hem metabolizmanızı sürekli olarak düşük kalori tüketmeye alıştırmamış olursunuz, hem de diyete ara vererek diyete ara vermenin psikolojik faydalarını da görürsünüz.

Metabolizmanız alıştıkça, birim zamanda yaktığınız yağ miktarı azalır. Bu nedenle diyetin son evrelerinde oldukça küçük miktarlarda kilo verirsiniz. Diyete vereceğiniz ara, bu durumu tamamen ortadan kaldırmasa da yağ yakımını çok daha verimli bir hale getirir. Zamanla daha az kilo verme durumu ortadan kalkar.

Sürekli olarak düşük kalori tüketmek yalnızca  fiziksel olarak değil, psikolojik olarak da zordur. Bu şekilde sık ara vererek bilimsel araştırmaların da desteklediği psikolojik rahatlamayla diyete çok daha uzun soluklu tutunabilir, kilo vermeye devam edebilirsiniz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*