Kadınların Güç Antrenmanları İle İlgili Kendilerinin Bile Bilmediği İlginç Bilgiler

Güç antrenmanı herkes içindir. Meslek, yaş, spordaki alan farketmeksizin herkes güçlenmek için güç antrenmanlarını uygulayabilir.

Kadınlar ise güç antrenmanlarının onları çok kaslı bir görünüme götüreceği önyargısından kurtulamıyor. Fitness ile ilgili veya başka bir spor dalında hedefi yüksek olmayan kadınlar güç antrenmanlarından kaçınıyor.

Bir kadının itici düzeyde kas kütlesine sahip olması pek olası bir durum değil. Güç antrenmanları, Victoria’s Secret modelleri dahil pek çok kadının yaptığı tipte antrenmanlardır.

Güzel Bir Kalça İçin Güç Antrenmanı Şarttır

Dolgun ve estetik bir kalça her kadının hayalidir. Bu görüntü, yalnızca yoga matı üzerinde elde edilemez. Ağır ağırlıklar ile squat, deadlift gibi egzersizleri uygulamadan kalçanın sıkılaşması ve güçlenmesi zordur.

Bu nedenle kadınları güç antrenmanlarına teşvik ediyoruz.

Güç Antrenmanı Kemikleri Güçlendirir

Güç antrenmanı yaptığınızda kemikleriniz de yoğun ve güçlü bir hal alır. Menapoz döneminde veya yaş ilerledikçe kaybedebileceğiniz kemik kütlesini korumak için güç antrenmanı yapabilirsiniz. Diğer egzersizler de kemik kütlenizi korumaya yardımcı olacaktır.

Güç Antrenmanı Yaşlandıkça Kas Kaybetmenizi Önler

Kemikler için söylenen her şey, kaslar için de geçerlidir. 30-35 yaş aralığında başlayan güç ve kas kaybını önlemek istiyorsanız güç antrenmanı yapmak iyi bir fikir olabilir.

Doğru miktarlarda kalorileri, doğru miktarlarda protein, karbonhidrat ve yağ ile birleştirip düzenli güç antrenmanı yapan bir bireyin kas kaybından şüphe dahi duymaması gerekir.

Güç Antrenmanı Günlük Hayatı Kolaylaştırır

Yalnızca fitness modellerinin gösterdiği ilginç mat ve pilates topu üzeri egzersizleri yaparsanız, görünüşünüz iyileşebilir ancak vücudunuzun atletik anlamdaki kapasitesi pek artmaz. Günlük hayatta yerden eğilip bir objeyi alırken, alışveriş yaptığınızda poşet taşırken, bir objeyi ittirirken güce ihtiyacınız olur. Güç antrenmanları günlük hayatta ihtiyacınız olan gücü size en efektif şekilde kazandırabilecek antrenman biçimidir.

Güç Antrenmanı Kalp Sağlığını da İyileştirir

Güç antrenmanı, aslında bir çeşit kardiyodur. Kalbi çalıştırır, kalbi yorar ve kalori yakar. Genellikle güç antrenmanı büyük adamlar içindir algısının hakim olduğunu söylemiştik. Sebebi ise kardiyonun, karın antrenmanlarının, yoganın, pilatesin reklamı yapılırken güç antrenmanlarına yönelik sporların reklamının daha az yapılıyor olması.

Güç antrenmanları, saydığımız örneklere göre bazı açılardan çok daha zordur. Alabileceğiniz verim ise ağırlıklar ve bileşke egzersizleri kombinasyon olarak kullanan bir antrenman çeşidi olduğu için fazladır.

Hedefleriniz yüksek olsun veya olmasın, güç antrenmanlarına şans verin. Tabii ki sevmediğiniz bir sporla ilgilenmenizi tavsiye etmiyoruz. Yine de düzenli olarak denemeden, güç antrenmanlarını sevip sevmeyeceğinizi bilemezsiniz. Kadınların modern fitness camiasındaki eğilimlerine baktığımızda, güç ve performans odaklı çalışmaların çok daha fazla talep gördüğü göze çarpıyor.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*