Göbek Eritmek İçin Ne Yapmalı?

gobek-eritmek

Göbek eritme, hatta mümkün olan en kısa sürede göbek eritme büyük bir çoğunluğun bitmeyen arzusudur. Karnınızı şekillendirmek, göbek yağlarından kurtulup baklavaları ortaya çıkarmak istiyorsanız metabolizmanızı hızlandırmanız ve yağ yakımınızı artırmanız gerekir. Düz bir karına sahip olmak fazlasıyla gurur vericidir ve formda olduğunuzun net bir göstergesidir. Aynı zamanda nasıl beslendiğiniz ve ne derece sağlıklı olduğunuz hakkında da fikir verir. Ayrıca karın bölgesi ne kadar keskinse o denli güçlü olursunuz ve herhangi bir sakatlık yaşama riskiniz azalır. Çünkü omuzlarınız ve kalçalarınız arasındaki düzinelerce kas, neredeyse yaptığınız her harekette aktif olarak rol sahibidir.

Göbek Eritme Egzersizleri

Kısacası fit ve sağlam bir vücuda sahip olmak için kaya gibi sert ve mümkün olduğunca yağlardan uzak bir karın bölgesi oluşturmak gereklidir. Hem yağlardan kurtulmak hem da kasları belirginleştirmek için uygulayabileceğinizi bazı spesifik göbek eritme hareketleri ve göbek eritme egzersizleri vardır. Göbek yağlarını eritmek ve düz bir göbeğe sahip olmak, aynı zamanda kaslarınızı harekete geçirmek için metabolizmanızı fazlasıyla hızlandıracak sizin için seçtiğimiz 5 egzersizi mutlaka denemelisiniz.

1.Burpee

burpee-hareketi

Göbek eritmek ve yağ yakmak için mümkün olduğunca çok kasın çalışması gerekir. Burpee tam olarak bunu sağlar. Göbek yağı eritme diyince akla ilk gelen hareketlerdendir. Şınav pozsiyonuyla başlayan hareket zıplama ile devam eder ve tekrar şınav pozisyonuna geri dönülür. Burpee tüm kasları çalıştıran patlayıcı bir egzersizdir. Bu yüzden de göbek eritme hareketi olarak nitelendirilebilir.

Amerikan Spor Hekimliği Koleji’nin yaptığı bir araştırma, tempolu bir şekilde yapılacak 10 tekrarın metabolizma hızınızı oldukça artırdığı görülmüştür. Böylelikle burpee ile göbek yağlarınızı her zamankinden daha hızlı yakabilirsiniz.

Burpee Nasıl Yapılır?

Bacaklarınızı omuz genişliğinde açık olarak ayakta durun. Sonrasında yere eğilin ve ayaklarınızı geriye atarak şınav pozisyonu alın, göğsünün yere yakınlaştırın. Ayaklarınızı ellerinizin yanına geri çekin, göğsünüzü kaldırın ve ayaktaki başlangıç pozisyonunuza geri dönün. Böylelikle 1 tekrar yapmış oluyorsunuz.

2.Mountain Climber

mountain_climber-hareketi

Mountain climber egzersizini hareketli plank olarak da düşünebilirsiniz. Her bir dizinizi sırasıyla ve hızlı bir şekilde karnınıza doğru çekerek aslında kısmen mini bir crunch yapmış sayılırsınız.Bununla birlikte bu hareketi asıl zorlanştıran şey ise ayağınız zeminden her uzaklaştığında merkez bölgeniz vücudunuzun sabit ve düz durması için sarfettiği ekstra çabadır.

Mountain climber egzersizi interval şeklinde de yapılabilir. Bu şekilde yapıldığında kalp atış hızınızı daha fazla yükseltebilir ve dolayısıyla daha fazla kalori yakabilirsiniz. Örneğin 20 saniye boyunca mümkün olan en fazla tekrarı gerçekleştirin, 10 saniye kadar dinlenin ve tekrar hareketi yapmaya başlayın. Bu döngüyü 4 dakika boyunca sürdürün.

Mountain Climber Nasıl Yapılır?

Elleriniz omuzlarınızın altında ve düz bir çizgi şeklinde şınav poziyonu alın. Bu sizin başlangıç pozsiyonunuzdur. Sağ ayağınızı yerden kaldırın ve göğsünüze doğru çekin. Sonrasında sağ ayağınız tekrar geride yere temas ettiği anda diğer ayağınızı kaldırın ve göğsünüze çekin. Başlangıç pozsiyonuna geri dönün ve bir tekrar yapmış olun.

3.Kettlebell Swing

kettlebell-swing-hareketi

Kettlebell swing tüm zamanların en iyi kalori yakıcı egzersizlerinden biri olabilir. Çünkü ağır demir topunu itmek için kalça ve quadriceps gibi büyük yağ yakıcı kas grupları aktif olarak çalışır. Bu hareketin asıl niteliği ise kalp atış hızınızı hemen artırır, aynı zamanda merkez bölgenizi fazlasıyla çalıştırır. Dolayısıyla hızlı göbek eritme amacında olanlar için mükemmel bir harekettir.

Hareketi yaparken kettlebellin momentumu sizi ileriye doğru çekmeye çalışacaktır. Bu nedenle karın kaslarınızı tıpkı plank yaparken olduğu gibi sıkıştırmanız ve sağlam durmanız gerekmektedir.

Kettlebell Swing Nasıl Yapılır?

Kalçanızı bükün ve her iki elinizle kettlebelli tutun.  Kettlebelli kuvvetli bir şekilde kol uzunluğunuz boyunca öne doğru kaldırın. Sonrasında kettlebell bacaklarınızın arasına doğru aşağıya indirin. Bunu yaparken karın kaslarınızı ve kalçanızı sıkmayı unutmayın ve duruşunuzu mümkün olduğunca bozmamaya çalışın. Sonrasında tekrar omuz hizasına kadar ve kol uzunluğunuzca kettlebelli yukarı kaldırın. Böylelikle bir tekrarı gerçekleştirmiş oluyorsunuz.

4.Medicine Ball Slam

medicine-ball-slam-hareketi

Merkez bölgeniz gücünüzün de merkezidir. Bu yüzden medicine ball slam gibi patlayıcı hareketler yapmak boynunuz ve kalçanız arasındaki tüm kasların birlikte çalışmasını sağlar. Hızı artırdığınızda ve topu daha güçlü bir şekilde hareket ettirdiğinizde kalp atış hızınız yükselir ve ciddi bir şekilde göbek yağlarınızı yakmaya başlarsınız.  Bu hareket göbek eritmek için oldukça etkilidir. Ayrıca sağlık topunun ağrılığını da artırmanıza çok gerek yok. 3 kiloluk bir sağlık topu sizi zorlamak ve kaslarınızı etkin çalıştırak için genellikle yeterli olur.

Medicine Ball Slam Nasıl Yapılır?

Topu başınızın üstünde, omuz genişliğinden biraz açık bir şekilde tutun. Sağlık topunu olabildiğince sert bir şekilde yere vurun. Sektikten sonra tekrar yakalayın ve hareketi tekrarlayın.

5.Dumbell Overhead Lunge

dumbbell-overhead-lunge-hareketi

Lunge yaparken ekstra ağırlık eklemeniz merkez bölgenize fazlasıyla etki eder. Kuvvet antrenörü Tony Gentilcore, “Ağırlık ile birlikte gerçekleştirdiğinizi her bir tekrarda gövdenizdeki tüm kaslar ağırlığı doğrudan üstünüzde tutmak için birlikte çalışacak” diyor. Hareketi yaparken sırtınız ve kalçanız da sürece dahil olur. Böylece maksimum kas çalıştırmış ve metabolizmanızı hızlandırmış olursunuz.

Dumbell Overhead Lunge Nasıl Yapılır?

Orta ağırlıklı bir çift dambıl alın. Avuç içleriniz birbirine bakacak şekilde dambılları başınızın üstüne doğru kaldırın. Dambıllar yukarıdayken omuzlarınızı kulağınıza doğru fazla yaklaştırmamaya dikkat edin. Lunge pozisyonunda bir adım ilerleyin, bekleyin ve daha sonra ayaklarınızı birleştirmek için arka bacağınızı öne getirin. Daha sonra ters bacakla aynı hareketi tekrarlayın.

karın-yag-yakimi

Sonuç olarak amacınız göbek yağlarınızdan kurtulmaksa göbek eritme programı oluştururken bu göbek eritme yöntemleri mutlaka listenizde yer almalıdır. Tüm bu hareketler metabolizmanızı hızlandırıp daha hızlı bir şekilde yağ yakmanıza yardımcı olur. Göbek eritme yolları nelerdir ve göbek eritmek için ne yapmalı gibi sorulara cevap ararken doğru beslenmeniz gerektiğini de unutmamalısınız. Tüm bunların yanında uygulayacağınız bir göbek eritme diyeti yağlardan kurtulma sürecinizi hızlandırarak daha kısa sürece sonuca gitmenizi sağlayacaktır.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*