Fitness Yapmak Başarının Anahtarı Olabilir mi?

0
fitness-yapmak

Fitness hedefleriniz ve kariyeriniz için duygularınızdan beslenmeniz gerekir. Yani birinde iyi olmanız diğerinde de iyi olabileceğiniz anlamına gelir. Peki, bu ne demek?

Fitlik yarışında erken kalkan yol alır sözünün en büyük kanıtı sporculardır. Çoğu sporcu keyfi kaçtığında, kafası bozulduğunda egzersiz yapar ve ter dökerek stresini vücudundan uzaklaştır. Yani duyguları enerjiye dönüştürmeyi bilmek sizin her yönden besler, fit bir fizik ve muhteşem bir kariyer sağlar. Unutmayın her insan hareket edip kas geliştirebilir. Fitness’ın içten dışa yarattığı pozitif etkiler çok geçmeden herkes tarafından açıkça görülür.

Reklam

Antrenmandan sonra hissedilen o yükselme hissi endorfin hormonunun vücudunuzu ele geçirmesinden kaynaklanır. Antrenman yaptığınızda maddesel şeylerden alamadığınız büyük bir haz ve özgüven alıyorsunuz. Ve ilişkiden, mesleğinize, ruh halinize kadar hayatınızın her alanına bu özgüven sirayet ediyor.

Endorfin hormonunu hafif almayın; Instagram’ın en iyi dokuz postundan beşi bu etikete sahip. Eğer yaşam bir gökkuşağıysa ve her gün altın kazanına ulaşmaya çalışıyorsanız, sizi o noktaya götüren şeyin egzersiz olduğuna inanın.

Başarılı Bir Hayatın Şifrelerini Önce Antrenmanınızda Çözün!

denge-motivasyon

1. Damağınızı Eğitin

Ne yerseniz yiyin vücudunuz adapte olacak ve aşerecektir. İnanmadıysanız bilimsel araştırmaları şu yazıda bulabilirsiniz.

O yüzden içinde ne olduğunu bildiğiniz sağlıklı yemekler yapmayı öğrenin ve bundan keyif alın. Sağlık yemek tarifleri için ise yazımız tam da şurada.

Bu maddede yer verdiğimiz beslenme davranışımız tüm vücut kimyamızı etkiler. Hayatınız değişsin güzelleşsin istiyorsanız beslenmenizi düzenleyin damak zevkinize köle olmayın ve kararlarınızı resmen bir çocuk gibi eğitin. Böylece vücudunuzdaki biyolojik saatiniz de dilediğiniz şekilde düzenlenir. Mesela sabah kalktığınızda canınız bir şey yemek istemeyebilir. Küçük bir bardakta proteinli smoothie yapın içinde sevdiğiniz sağlıklı yiyecekler olsun bunu mutlaka her sabah için bir süre sonra sabahları aç karnına dolaşamayacak ve acıkacaksınız. Yani bu şekilde biyolojik saatinizi erken başlattınız, harika! Artık sabahları enerjisiz ve uykulu bir şekilde gezemeyeceksiniz çünkü smoothie içerek dopinginizi aldınız. Biyolojik saatiniz iyi oturduğunda normal kahvaltı seçeneklerine de yönlenebilirsiniz.

2. Hayata Saldırın, Sakın Korkmayın!

Spor yaparken sevdiğiniz şarkıları dinleyin, hoşunuza giden giysiler giyin ve zihnen odaklanın. Kendinizi şampiyon olarak görün, içinizdeki savaşçıyı salın ve antrenmana tam teşekküllü saldırın.

2 numarada “Saldırın, korkmayın!” öğüdü veriyoruz. Bunu tabii ki şiddet içerikli bir anlamda söylemiyoruz. Akıllıca saldırın, antrenmanınıza, hayattaki hedeflerinize korkmadan geri planda kalmadan, araştırıp bilgi edinerek saldırın. Unutmayın en büyük güç bilgidir. Yeterli bilgiyi edindiğiniz üstesinden gelemeyeceğiniz bir sorun, ulaşamayacağınız bir hedef olmayacaktır.

3. İstikrar ve Yoğunluk Şart

“Hiçtense yarısı evladır” atasözünü bilir misiniz? Yani atalarımız bir işi hiç yapmamaktansa yarısını dahi yapsanız iyidir diye öğütlüyorlar. Salonda bir saat çalışamasanız bile her gün 15 dakika yoğun çalışarak da sonuç alabilirsiniz.”

Yine hayatınızda istediğiniz şeyler için; para, başarı, yeni iş fırsatları, aşk, evlilik vs. amaçlarınızda da bu prensibi uygulayın. İstediğiniz her neyse sadece bir dönem yoğunlaşıp sonra peşini bırakırsanız büyük ihtimalle bu hedefe ulaşamazsınız. İstediğiniz şeyler için her gün az da olsa bir şey yapın. Hiçbir şey yapamasanız bile hayal edin sadece. Bu bile etkili olacaktır. Tabii ki aktif yaptığınız çabalar süreci çok daha kısaltır ama örneğin yeni bir iş hedefliyorsanız bunun için her gün araştırma yapın. Bir başvuru bile olsa es geçmeyin yani kısacası elinizden az bir şey dahi gelse vazgeçmeyin, istikrarlı olun.

4. Takım Olun

Spor salonunda ortam yapın. Biriyle spor yapmak insana sorumluluk katıyor. Tür olarak birbirinden destek alan canlılarız. Bu ihtiyacı lehinize çevirin.

Bu maddemiz takım ruhu ile alakalı. Unutmayın ne kadar çok çalışırsanız çalışın siz sadece bir insansınız. Makine veya bilgisayar değilsiniz. Her gün aynı modda ve güçte değilsiniz. Bu yüzden insanlar topluluk halinde yaşar. Birbirlerine birçok konuda yardımcı olurlar. Ailenizden, arkadaşlarınızdan ve hatta yeni tanıştığınız insanlardan alacağınız desteği küçümsemeyin. Çok sosyal biri olmasanız da size destek olan insanların değerini farkında olun!

Yani sonuç olarak yukarıda 4 maddede açıkladığımız antrenman performansınızı derinden etkileyebilecek tavsiyeler hayatınızın kontrolünü ele almada da çok etkilidir. Öğüt faslı bitti,

Kendinizi Fitness Yaparak Tanıyın!

kas-kazanimi-icin-arttirma

1. En sevdiğiniz antrenman vakti nedir?

Sabah antrenmanı yapanlar güne iyi başlıyor. Kalkar kalkmaz antrenmanınızı tamamlayıp günün geri kalanında rahat olun. Başkalarından önce kendinize vakit ayırın.

2. Antrenman mekanı belirli mi?

Antrenman mekanınızı seçin, rahatça ulaşabileceğiniz birkaç yer belirlemek sizi daha verimli kılar. Örneğin evde çalıştığınızda belirli bir odanız, iş yerinize yakın spor salonunuz, evinize yakın spor salonunuz belirli olsun. Artık birkaç yerde tek üyelikle spor yapabileceğiniz programlar mevcut mesela Sporcard bu konuda çözüm odaklı bir uygulama. Salonunuzda en önemli şeyler yeri, ekonominizi sarsmaması ve enerjisinin iyi olmasıdır. Bu arada Sporcard sadece 99 tl.

3. Antrenman müziğiniz hazır mı?

İnsanı enerjik kılan, hızlandıran, hareket ettiren her türlü müzik antrenmanınızda size iyi gelir. Müzik dinlemek odaklanmayı düşürür diyenlere inanmayın bu sizin çalışma stilinizle alakalı bir şeydir.

4. Kaçamak yemeğiniz nedir?

İnce, altın gibi kızarmış, çıtır çıtır patates kızartması ve ketçap hayır diyemediğiniz bir öğün olabilir. Arada sırada kaçamak öğün yapın bunu Dwayne Johnson bile yapıyor, işte fotoğrafı;

dwayne-johnson

5. Pişirmeyi sevdiğiniz yemek hangisi?

Makarna pişirmesi en pratik yemeklerdendir ve harika bir karbonhidrat seçeneğidir. Bolonez sos, peynir sos, acı sos gibi ev yapımı soslar makarnanızı taçlandırabilir. Ama mutfakta daha becerikliyseniz, köfteler, tavuklar ve balık seçeneklerini mutlaka yapmaya çalışın, kaslarınız doyasıya beslensin.

6. Rahatlamak için ne yapıyorsunuz?

Evet, rahatlamak için de bir şeyler yapmalısınız. Ama insanlar çoğu zaman gevşemek için yaptıkları şeyler ile boş zaman aktivitelerini karıştırıyorlar.

Esneme hareketleri yapmak, resim yapmak, bahçe işleri, yemek pişirmek ve kitap okumak çok güzel rahatlama yöntemleridir. İçinde olduğunuz anı yaşatan ve telefonunuzu unutturan her şey size iyi gelir. Ama sürekli dikkatinizin dağıldığı kafanızın stresli şeylerle boğuştuğu aktiviteler sizi rahatlatan aktiviteler değildir. Bunu düşüncelerinizi takip ederek ayırt edebilirsiniz.

“Vaktim Yok” Diyenler İçin Pliometrik Güç Antrenmanı

Pliometrik antrenman ter attıran yüksek yoğunluklu, yüksek süratli süper bir antrenmandır.

İşleyişi: Özellikle vaktinizin dar olduğu zamanlarda hemen yapabileceğiniz en sevilen pliometrik antrenman rutinini hemen sizinle paylaşalım!

Bu antrenman programı vücudun tümünü çalıştırıyor, yağları yakıyor ve en önemlisi de endorfin hormonu ile dolup taşmanızı sağlayarak, enerjinizi zirveye ulaştıracak. Böylece günün geri kalanında da harika hissedebileceksiniz.

Peki, nasıl yapacaksınız? Aşağıdaki egzersizlerden 4 ya da daha fazlasını seçip döngü halinde tamamlayabilirsiniz. Hareketleri birer dakika yaparak döngüyü 4-5 kez tekrarlayın. 12-20 dakika içinde olabildiğince çabuk şekilde tamamlayın. Vur kaç tarzında bir antrenman programı olan Pliometrik antrenman programı sayesinde “Vaktim yok!” cümlesini bir daha asla kullanamayacaksınız.

Pliometrik Egzersiz Hareketleri

1. Lateral Jump-Over

lateral-jump-box

Çalışan kas grupları: Quad kası, kalça bükenleri

Sol (içteki) ayağınızı kutunun üstüne koyup yanında durun. Sağ (dıştaki) ayağınızla kutunun diğer yanına zıplayıp sağ ayakla kutunun üstüne iniş yapın. Hareketi tersine uygulayın.

2. Box Jump Squat

box-jumpbox-jump-antrenman-squat

Hedef: Quad kası, kalça

Kutu üstünde başlayın. Kutudan atlayıp ayaklar kutunun her bir yanında olacak şekilde squat pozisyonuna iniş yapın. Bir saniye durun, ardından patlayıcı şekilde iki ayakla kutunun üstüne atlayın.

3. Football Shuffle

futbol-antrenman

Hedef: Baldır, hamstring kasları

Ayakları omuz genişliğinde açıp ayak parmaklarınızın üstünde durun. Topukları iki santim kadar yerden kaldırarak olduğunuz yerde olabildiğince hızlı şekilde koşun.

4. Power Roundhouse Kick

Hedef: Merkez, kalça bükenleri

Boks duruşu alın. Sağ ayak üstünde dönerek sol kalçayı ileri itin. Sol (tekme attığınız) bacağınızı ileri uzatıp parmakları ileri döndürün, ardından sağa dönerek sol ayağı yere koyun. 30 saniye sonra bacak değiştirin.

5. Ski Jump

Hedef: Kalça, merkez

Hafif squat yapın, dizleri büküp poponuzu alçaltın. Sağ (dıştaki) ayağınızı ittirip sola sıçrayın ve sağ ayağınız arkanızda sol ayak üstüne iniş yapın. Sol ayağınızı ittirerek geri sağa sıçrayın ve sağ ayak üstüne iniş yapın. Sıçrarken kollarınızı sallayın.

6. Lunge + Single-Leg Knee-Up

Hedef: Kalça, quad

Sağ ayağınızla geri adım atıp ters lunge pozisyonu alın, ardından adım atarak başa dönün. Sol dizinizi sıkıp olabildiğince yukarı kaldırarak sağ ayağınızı ittirin ve yerden kaldırın. 30 saniye sonra bacak değiştirin.

Yazar: Steve Mazzucchi ve M&F Editörleri

SANA EN UYGUN TAKVİYELERSupplementler.com

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz