Fitness İle İlgilenen Herkesin Mutlaka Bilmesi Gereken 7 Bilimsel Gerçek

Fitness ile ilgileniyorsanız eğer sizin de mutlaka bilmeniz gereken bilimsel gerçekleri tek tek açıklıyoruz.

1. Emniyette Kalın

Köln Üniversitesi araştırmacıları, vücut geliştiricilerin sakatlık yaşama oranının diğer powerlifting, Olimpik halter ya da güçlü adam yarışmaları gibi ağırlık kaldırma disiplinlerine göre daha düşük olduğunu keşfetti.

2. Kettlebell Katılımı

Journal of Strength and Conditioning adlı derginin yaptığı çalışma, kettlebell antrenmanının ağırlık kaldırma ve powerlifting antrenmanlarına katkıda bulunduğunu ortaya çıkardı. 10 hafta kettlebell ile antrenman yapan katılımcılar olumlu sonuçlar elde etti.

3. %75

%10 ila %180 1 Maksimum Tekrar yoğunluğu kullanan 24 bağımsız araştırma değerlendirmesinde, biceps kaslarında en iyi büyüme oranının %75 yoğunluk kullanıldığı zaman gerçekleştiği sonucuna vardı.

4. Büyük Düşün

Erbil Kürdistan Üniversitesi’nde yapılan araştırma, antrenmandaki hareketler sıralamasının akut hormonal tepkiler üzerine etkisini araştırdı. Antrenmanda öncelikle büyük kas gruplarını çalıştırdıktan sonra küçük kas gruplarına geçmenin, ters sırayla antrenmanı devam ettirmeye göre daha iyi anabolik hormonal tepki oluşturduğu gözlemlendi.

5. Kütle Meselesi

Oklahoma Üniversitesi, powerlifter’ların tüm vücut kas kütlesi ve powerlifting performansı arasındaki ilişkiyi inceleyen bir araştırma yürüttü. Sonuçlar, tüm ağırlık sınıfları için toplam kas kütlesinin powerlifting performansına iyi bir gösterge niteliğinde olduğunu gösterdi.

6. Büyüme Hamlesi

CUNY Lehman Üniversitesi’nde yapılan çalışma, üç maksimum tekrar ve yedi setten oluşan tipik bir powerlifting rutinini, on maksimum tekrar ve üç setten oluşan tipik bir vücut geliştirme rutiniyle karşılaştırdı. Sekiz haftalık antrenman sonrasında her iki rutin de eşit miktarda kas gelişimi sağladı.

7. Antrenman Sonrası Yemek

Antrenmandan sonra yemek yemek en idealidir. Antrenman sonrası kaslarınızın gelişmesi için vücudunuzun hem proteine hem de karbonhidrata ihtiyacı vardır. Ancak kaslarınızdaki glikojen seviyesini tekrar doldurduktan sonra yediğiniz her şey vücudunuzda yağ olarak depolanır.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*