Belirli Bir Kasa Yoğunlaşmak Bilimsel Olarak Doğru mudur?

0
evde-bacak-inceltme-egzersizleri

Ego, insan hayatının belki de en bela dürtülerinden birisidir. Peki, vücut geliştirmeye gönül verenler ne yapmalı?

Egonun peşine mi takılmalı yoksa egoyu bir kenara mı bırakmalı. Bu soruya verilmiş bilimsel yanıt, öyle sanıyorum ki en doğru cevap olacaktır…

Belirli Bir Kasa Yoğunlaşmak Doğru mu?

Vücut geliştirme, powerlifting ya da Olimpik halterin aksine kas geliştirmekle ilgilidir. Bu genel tanımla birlikte esas olan ve her kasın gelişme aşamasında bütünsel vücut simetrisine göre geliştirilmesi anlamına gelir. Yani kişinin belirli bir kasa yoğunlaşarak efor sarf etmesi çok önemlidir. Çoğu ağırlık kaldıran, özellikle de vücut geliştirme kariyerinde yeni olanlar için bir harekete dâhil olan onca kasın arasından bir tanesine odaklanmanın tek yolu, ağırlığı hafifletmek ve gerçek anlamda hedeflenen kasın çalışmasına konsantre olmaktır.

İzole Hareketlerin Yeri

Belirli bir kasa yoğunlaşmak için ağırlık hafiflettiğiniz zaman tek yaptığınız şey diğer tüm kasların hareketini azaltmaktır, bunun sonucu olarak da yalnızca hedeflediğiniz kas çalışır. Herhangi bir sette yalnızca bir kasa odaklanmak istiyorsanız bileşik hareketlerden kaçının, bunun yerine izole hareketleri yapın.

Bara Odaklanan Denekler Daha Çok Kas Kazandı!

European Journal of Applied Physiology adlı dergide yayımlanan çalışma, bench press hareketinde pektoral kaslara odaklanmanın bölgedeki kasların aktivasyonunu gerçekten artırdığını buldu. Aynı çalışmada, triceps kaslarına odaklanmanın da ağırlıkların çok hafif kaldığı durumlar hariç yine pektoral kasların aktivasyonunu artırdığı görüldü. Biceps curl hareketinin incelendiği başka bir çalışmada, bir kısım katılımcılara kullandıkları barı hareket ettirmeye, diğer kısım katılımcılara da kasılan biceps kaslarına odaklanmaları söylendi. Tüm vakalarda, kaslar yerine hareket ettirdikleri bara odaklanan deneklerin ciddi miktarda daha fazla kas edinimi sağladığı gözlemlendi.

Karar Vakti

Geleneksel yöntemler yerine yalnızca bir kasa odaklanmak için birleşik hareketleri hafif ağırlıklarla yapmanın, daha fazla kas uyarımı sağlayacağı görüşünü destekleyen veri bulunmamaktadır.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz