Spora Yeni Başlayanların Supplement Kullanımında Yaptığı 4 Korkunç Hata

Spora yeni başlayanlar, kulaktan dolma bilgilerle hareket etmeye yatkın oldukları için sık sık hata yaparlar. Tabii ki bu hatalardan bir şeyler öğrenerek ilerleyip bilinçlenen bir sürü sporcu mevcut. Bu hatalar sürekli olarak tekrarlanıyor. Biz de bu yanlışları azaltıp, kalıcı olarak sizleri bilgilendirebilmek adına yaygın olarak yapılan 4 hatayı bir araya getirdik.

Kreatin Yüklemesi Yapmak

Kreatin kullanımı ile ilgili internette türlü asılsız bilgi dolanıyor. Yeni başlayan birine dahi, kreatin yüklemesi yaparak kreatin kullanımı öneriliyor. Bu oldukça yanlış.

Kreatin yüklemesi, dayanıklılık veya güç sporcularının müsabakaya yakın uygulayabileceği bir strateji olabilir. Ancak ilk kez kullanan birinin kreatin yüklemesi yaparak kreatin kullanması oldukça amaçsızdır.

Günde 5 gramlık sabit dozu, antrenman olan ve olmayan günler, yani her gün almak bilimsel olarak en doğru seçenektir. Başka asılsız bilgiler ile kafanızı karıştırmayın!

Antrenmandan Hemen Sonra Supplement Tüketmeye Çalışmak

Antrenmandan sonraki 30 dakikalık periyotta supplement tüketimi yapması gerektiğini düşünen büyük bir kitle var. Bu da kreatin örneğinde olduğu gibi, yanlış bilgilerin hızla yayılmasından kaynaklanıyor.

Antrenmandan sonra supplement tüketmek tabii ki faydalıdır. Ancak bu bir zorunluluk değildir. Antrenmandan 30 dakika sonra, 2 saat sonra veya 5 saat sonra supplement tüketmenin farkı yok denecek kadar azdır.

Yani protein tozunu evde unuttuğunuz için eve taksiyle hızlıca gitmenize gerek yok!

Vitamin ve Mineral Tüketimini Önemsememek

Yeni başlayan bir sporcunun en çok önemsediği şey kas kütlesi alıp daha iyi görünmektir. Eğer crossfit, powerlifting gibi sporlar ile ilgileniyorsa yeni başlayan kişi yine performansını geliştirmeyi önemser.

Genel sağlığı ve vücudun koşullarını iyileştirmeyi çoğu kişi geri planda tutar. Yani protein ve karbonhidrat önemsenirken, magnezyum veya D vitamini önemsenmez.

Büyük resme baktığınızda bol sebze tüketmenin, vücutta eksikliği bulunan vitamin ve mineralleri takviye olarak almanın gerekliliğinin de çok önemli olduğunu göreceksiniz.

Ne kadar hardcore antrenman yaparsanız yapın, ne kadar iyi kalori alırsanız alın, vitamin ve mineral eksiklikleri sebebiyle direnciniz düşüp hastalandığınızda onca çabanızın bir kısmı boşa gidecektir.

Büyük resme odaklanın!

Protein ve Karbonhidratı Yüceltip Yağı Geri Plana Atmak

Protein ve karbonhidrat ne kadar önemli ise yağlar da bir o kadar önemlidir. Hâlâ yağ alımı neredeyse sıfır olan diyetleri uygulamaya çalışan bir çok genç var. “Yağ kalorili ve fazlası yağ olarak depolanıyor, almayayım en iyisi” diye düşünen tonla yeni başlayan sporcu var.

Protein ve karbonhidrat gibi, yağlar da enerji kaynağı olarak ihtiyaç duyduğunuz besinlerdir. Özellikle omega-3 gibi sağlıklı yağları tüketmeye önem vermelisiniz. Yaşamsal aktivitenin sürdürülebilirliği için sağlıklı yağlara da protein ve karbonhidrata verdiğiniz önemi vermelisiniz!

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*