Koşma Bacak Kaslarını Kalınlaştırır Mı İnceltir Mi?

Vücut geliştirme amacıyla yola çıkanlar, vücut geliştirmenin içerisine kardiyoyu dahil etmekten çekinir hale geldiler. Koşma fonksiyonunu kaybedecek kadar hantallaşan tonla vücut geliştirici bulunuyor…

Amaç nolursa olsun, salona düzenli olarak gidip ağırlık kaldırıyorsanız kardiyoya da yer vermelisiniz. Kardiyolarınızın içerisinde de koşma mutlaka olmalı.

Kardiyo antrenmanları arasında, koşma ile ilgili en çok merak edilen soru ise koşmanın bacak kaslarını nasıl şekillendirdiği ile ilgili. Koşmanın bacakları kalınlaştırıp kalınlaştırmadığı, inceltip inceltmediği hep tartışılan bir konu olmuştur. Bu soruyu geniş bir perspektiften ele alarak cevapladık.

Koşu Bacakları Kalınlaştırabilir

Farklı senaryolara bakıldığında, farklı bir sürü sonuç elde edebiliriz. Koşma için de bu geçerli. Koşmanın bacakları kalınlaştırabileceği durumlar söz konusu.

Öncelikle, koşan kişi kalori ihtiyacının fazlasını alarak besleniyorsa kilo alacak demektir.

Kilo alma/verme durumunun kalorilerden ibaret olduğunu çok kez vurguladık. Harcadığınız enerji, tükettiğiniz yiyeceklerin sağladığı enerjiden az ise kilo alırsınız. Tersi durumda ise kilo verirsiniz. Kalori ihtiyacınız boyunuz, kilonuz, yaşınız, yağ oranınız, aktifliğinize göre değişebilir.

Kalori fazlasıyla birlikte kaslarını aktif olarak çalıştıran bir sporcu, kas kütlesini arttırabilir. Bu nedenle kalori fazlasıyla beslenen bir sporcu koştuğunda bacaklarını kalınlaştırabilir.

Ayrıca daha önce doğru düzgün spor aktivitesi yapmamış sedanter bir birey, ilk kez koştuğunda bazı kasları ilk kez aktif olarak çalıştıracağı için kas kütlesinde artış görebilir. Eğer bu bireyin yağ oranı da az ise, kas kütlesi artışı ile bacakları kalınlaşabilir.

Tabii ki bu kas kütlesi artışları, bacak kaslarını özel olarak çalıştıran vücut geliştiriciler veya fitness modelleri kadar olamayacaktır.

Koşu tipi de kas kütlesini etkileyebilir. Kısa mesafe ve uzun mesafe koşucularının vücutlarını kıyasladığınızda farkı göreceksiniz. Tabii ki kısa mesafe koşuları, kısa mesafe performansını geliştirecek şekilde ağırlık antrenmanları da yapıyorlar. Ancak kısa mesafeli patlayıcı koşular, uzun mesafeli ve uzun soluklu koşularla kıyaslandığında bacakları daha çok kalınlaştırabilir.

Koşu Bacakları İnceltebilir

Koşunun bacakları kalınlaştırabileceği senaryoların ilkinde belirttiğimiz gibi, kaloriler pek çok şeyin belirleyicisidir. Kalori ihtiyacından daha az kalori ile beslenen bir sporcu da bacaklarında incelme, yağ kaybı, hatta kas kaybı dahi gözlemleyebilir. Bu beslenmenin kalitesine göre de değişecektir.

Ayrıca hiç spor yapmamış bir bireyin, yağ oranı yüksekse, bu birey koştuğunda bacaklarından yağ kaybedecektir ve ufak bir miktar kas kütlesi artışı da olacaktır. Bu senaryoda da bacaklarda incelme meydana gelebilir.

Dengeli bir beslenme söz konusuysa, bahsettiğimiz hiç bir senaryoda ekstrem değişiklikler görülmeyecektir. Ancak uzun vadeli devamlı bir diyetle, koşu onlarca kilo verdirebilir.

Uzun mesafe koşuları yapıyorsanız, vücudunuz belli miktarda adaptasyon sağlayana kadar bacaklarınızda incelme söz konusu olabilir.

Sonuç

Koşunun bacakları kalınlaştırması veya inceltmesi durumu söz konusu olabilir. Hangisinin meydana geleceğini vücuttaki enerji dengesi (kaloriler), yağ oranı genetiği ve antrenman biçimi belirleyebilir.

Uzun mesafe veya kısa mesafe koşmak da dolaylı yoldan eneji dengesi ile ilgilidir. Uzun mesafe koşuları daha çok kalori yakar ve bu nedenle incelmeyle sonuçlanır.

Tabii ki koşunun yanında yapılan diğer aktiviteler de bacak kalınlaşması/incelmesi durumunu etkileyecektir.

 

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*