Yeni Başlayanların Biceps Antrenmanı Hakkında Bilmediği İlginç Bilgiler

Biceps kaslarını geliştirmek için yaptığınız biceps antrenmanlarında, sandığınızdan fazla hata yapıyorsunuz. Yanlışların en büyük sebebi ise, kendinizden çok daha ileri seviyede olan kişilerin tekniklerini ve antrenman programlarını uygulamaya çalışmanız.

Bu yanlışları birlikte düzeltelim. Bütün o yanlışlar neymiş, gelin birlikte inceleyelim.

Kol Kaslarını Kendi Gününde Çalıştırmak

Image result for phil heath arm workout

Yıllarca yaptığınız çalışmalar sonrasında bu doğru olabilir. Ancak 4-5 yıllık tecrübeye sahipken kol kaslarına özel bir gün ayırmanız gerçekten verimsiz.

Farkındaysanız 4-5 yıllık sporculardan bahsediyoruz. Yeni başlayanlardan söz etmedik bile. Yeni başlayıp, sanki antrenman hacminiz yetmiyormuş gibi bir de “kol günü” yapıyorsanız gerçekten yanlış yoldasınız.

Kol günü, kol kasları için artık gelişemediğiniz noktanın en sonudur. Eğer Phil Heath değilseniz veya profesyonel yarışmacı değilseniz büyük ihtimalle buna ihtiyacınız yok…

Hele ki biceps için ayrı bir gün belirlediyseniz, işte o son noktanın da son noktasıdır.

O noktaya başlarken geldiğinizde daha fazla gelişmek için ne yapacaksınız? Günde 3 kol antrenmanı mı?

Enerjinizi verimli kullanın ve doğru gelişim stratejileri oluşturun. En baştan en gelişmiş seviye antrenmanları yaparak gelişiminizi yavaşlatmayın!

Biceps Kaslarını Çok Ağır Ağırlıklarla Çalıştırmak

Image result for bicep curl too heavy

Kol kaslarını çok ağır çalışmak kolaydır. Ancak formu bozmak da bir o kadar kolaydır.

Kol çalışırken kalf kaslarını çalıştıran bir çok yeni başlayanı görüyorsunuzdur… Kol kasları küçük kas grubudur ve izole etmek önemlidir. Eğer kol kaslarınızı 4 kilogram ile izole edebiliyorsanız, 6 kilograma ihtiyaç duymanıza daha zaman var demektir.

Yalnızca kol kaslarınızla kaldıracağınız ağırlığı seçmelisiniz. Bu ağırlığın fazlası omuzlar, kalça, bel gibi kasların da yardımıyla kalkacak ve eklediğiniz ağırlık hiç bir işe yaramayacak…

Sadece kol kaslarınızı sıkarak yapabileceğiniz ağırlıklar tahmininizden çok daha az. Egonuzu susturun ve küçük ağırlıklara yönelin.

Asıl Kol Geliştiren Egzersizlerden Uzak Durmak

Image result for barbell row too heavy

Kol kaslarına fazlasıyla önem verirken, sırt kaslarına önem vermemek. Triceps gününde ağırlıkları zorlarken bench press ağırlığını arttırmaya uğraşmamak.

Bunlar kol gelişiminizi baltalayan yanlışlardır. Bench press hareketini daima arttırmaya yönelmelisiniz. Çünkü hem ağırlık artışı kolay bir harekettir hem de izole egzersizlerde de güçlenmenizi sağlayacak bir bileşke egzersizdir.

Aynı şekilde doğru formda ve ağır çekişler de eninde sonunda kol kası gelişiminize katkıda bulunur. Bir sırt hareketinde biceps asla çalışmamalıdır diye bir şey yoktur. Kol kaslarınızı asıl geliştirecek olan ve vücudunuzun dengeli gelişimini sağlayan barbell row, barfiks gibi hareketlerde de sürekli güçlenmeyi amaçlamalısınız.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*