Kas Yapmak İçin Kilo Alırken En Sık Yapılan 3 Hata

Şu gerçeği öncelikle kabul edelim, kimse yağ olarak kilo almak için bulking (kilo alma süreci) dönemine girmiyor. Herkes kas kazanımını arttırıp, sonra da yağların fazlasını yakmayı amaçlıyor. Anabolik ortam oluşturan kalori fazlasının avantajını kullanarak, kas yapmak herkesin yegane hedefi.

Ancak bu kilo alma sürecinde yapılan hatalar, saymakla bitmiyor. Yağ oranı 2 katına çıkanlar, kas kütlesini arttıramayanlar, yerinde sayanlar… Temiz bir kas kütlesi elde etmeyi büyük bir çoğunluk başaramıyor.

Biz de yapılan en sık hataları, sizler tarafından tekrarlanmaması adına listeledik. Bu sayede bu hatalardan kurtulup, çok temiz bir kas kütlesinin yoğunlukta olduğu kiloyu vücudunuza ekleyebileceksiniz.

İşte o en sık yapılan kilo alma hataları:

1- Yemeği Abartmak

Image result for eating too much

Kilo almak dendiğinde, canınızın çektiği her şeyi yiyip antrenman yaparak kas kütlesinin arttırılabileceği sanılıyor. Evet, bu yanlış da değil. Fakat yağsız bir kütle mi almış olacaksınız? Tabii ki hayır…

Gırtlağınıza dur demediğiniz her an birikecek ve eninde sonunda “dur!” demeniz gereken noktayla yüzleşeceksiniz. Kilo alırken dur diyemediğiniz gırtlağınıza, diyetteyken çok daha uzun bir süre dur demek zorunda kalacaksınız. Üstelik kas kaybı riskiyle de burun burunayken.

Kilo almak için, kalori fazlası oluşturmanız; yani vücut ağırlığınızı korumak için ihtiyaç duyduğunuz kalorinin fazlasını tüketmeniz gerektiği bilimsel bir gerçek. Bu kalori “fazlalığı”, %10-%15 aralığını geçtiğinde yağ ağırlıklı olarak aldığınız kilo da artar. Vücudunuzun yağlanmasını istemiyorsanız, kesinlikle büyük bir kalori fazlası oluşturmamaya özen göstermelisiniz.

2- Ağırlık Arttırmamak

Image result for lifting heavy

Kas geliştirmek istiyorsanız, o ağırlıkların artması şart. Eğer zamanla antrenmanda yaptığınız işi arttırmıyorsanız, bulking döneminde aldığınız fazladan enerjiyi boşa harcıyorsunuz demektir. Ağırlıkları kapasiteniz dahilinde arttırın, limitlerinizi abartmadan zorlayın. Korkmanız için hiçbir sebep yok!

3- Kalori Hesaplayıcı Ne Derse Onu Almak

Image result for calorie calculator

İhtiyaç duyduğunuz kalorinin fazlasını harcatacak kadar aktifseniz, hesaplayarak aldığınız kalori kilo almanıza yardımcı olmayabilir. Aynı şekilde hesapladığınız kalori, metabolizma hızınız veya farklı faktörlerin sebebiyle size uymuyor olabilir. Hesapladığınız kalorinizi daima haftalık periyotlarla test etmelisiniz. Her sabah aç karnına tartılıp, tartının gidiş yönünün yukarı yönlü olup olmadığını gözlemlemelisiniz.

Yaptığınız gözlemlere göre beslenmenize ekleme çıkarmalar yapmalısınız.

Yani kalori hesaplayıcı size 2000 kalori dedi diye, %10 ekleyip 2200 alarak kilo alacaksınız diye bir şart yok. Pekala sizin ihtiyacınız 3000 de olabilir, bunu ancak ve ancak deneme yanılma yoluyla anlayabilirsiniz!

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*