Hızlı Kas Yapmak İçin Mutlaka Uygulamanız Gereken 8 Kural

Vücut geliştirmeye yeni başladıysanız daha hızlı kas yapmak için ihtiyacınız olan bilgileri arıyor olabilirsiniz. Biz size doğru yerde olduğunuzu söyleyelim. Daha hızlı kas yapmak için ihtiyacınız olan temelleri size özetleyeceğiz.

Vücut geliştirme sadece spor değil, kas yapma sanatıdır. Daha güçlü ve daha fit bir vücuda sahip olurken, kasların mükemmel bir şekilde belirginleştiği estetik bir vücuda sahip olursunuz. Yalnız kas yapmak düşünüldüğü kadar kolay olmayabiliyor. Ciddi emek ve sabır isteyen vücut geliştirme ile ilgileniyorsanız hayatınızda uygulamanız gereken birtakım kurallar vardır.

Daha hızlı kas yapmak için ihtiyacınız olan 8 temel kuralı sizin için sıraladık:

1.Sınırlarınızı Kollayın

Spor salonunda ya da evde antrenman yapıyor olabilirsiniz. Nerede yaptığınız farketmeksizin daima sınırlarınızı zorlamalısınız. Yaptığınız hareketleri kapasitenizin maksimum düzeyini kullanarak yapın. O an gidebildiğiniz en yüksek ağırlıkla maksimum tekrarı deneyin.

2.Tüm Vücut Hareketleri Antrenman Programınızın Yıldızı Olsun

Tüm vücut hareketleri daima antrenman programınızda yer almalı. Bu hareketler, aynı anda birden çok kas grubunu ve eklemi çalıştırdığı için daha dengeli bir vücut gelişimi sergilemenizi sağlar. Hem daha verimli bir antrenman çıkarmak hem de daha güçlü kas yapmak için deadlift, bench press, overhead press, squat gibi hareketlere yoğunlaşabilirsiniz.

3.Daha Çok Kalori Tüketin

Hem antrenman çokluğunuz hem de günlük hayatın temposu derken zaten ister istemez acıkacaksınız. Kas yapmak için daha çok kaloriye ihtiyacınız vardır. Antrenmanlarınızı çıkartmanıza yardımcı olacak günlük almanız gereken kalori miktarına ek olarak 200-300 kalori sizin için yeterli olabilir. Burada yine de bir beslenme uzmanına danışabilirsiniz.

4.Bol Bol Dinlenin Kas Yapmak İçin Toparlanmanız Gerek

Antrenman sonrası dışarı çıkıp arkadaşlarla takılmak harika oluyor elbette ancak eve gidip biraz da dinlenmeniz gerek. Kas travmalarınız dinlenmeden toparlanma süreci yaşayamıyor. Kas yapmak isterken tam aksi yönde kas kaybı yaşamamak dinlenmeye de vakit ayırmalısınız.

5.Ağırlıkları Arttırın

Limitlerinizi bilin ve antrenmanınızda limitlerinizin altında kalmayın. Bu önemli bir kural olmakla birlikte belirli periyotlarda ağırlıklarınızı arttırmanız gerekir. Zorlamadığınız zaman kaslarınız ancak olduğu yerde saymaya devam edecektir. Daha hızlı kas yapmak için ağırlıkları düzenli bir şekilde arttırın.

6.Protein Tüketiminizi Arttırın

Protein kas yapmak isteyen biri için en temel makro besindir. Kaslarınızın %70’ini oluşturan protein her antrenmanda parçalanan kas dokularınızın tek tek onarılmasına ve daha güçlü daha hacimli bir şekilde artmasına yardımcı olur. Beslenme düzeninizde yeterince protein almanız bu sebeple büyük önem taşır.

7.Vücut Gelişiminizi Etaplara Ayırın

Vücudunuzdan her an aynı performansı beklemek biraz mantıksız. Makine gibi bir vücut istiyoruz ancak kabul etmeliyiz ki hiçbirimiz makine değiliz. Her antrenmanda ağırlık sayınızı arttırın derken sonsuza kadar gidebilirsiniz ki bunun da mümkün olmadığı gibi her antrenmanda 1 fazlasını koymaya haliniz olmayabilir. Dönem dönem hareketlerinizi, tekrar sayılarınızı, antrenman günlerinizi ve sıklıklarınızı azaltıp çoğaltın. Vücudunuza daha iyi antrenmanlar çıkarabilmesi için zaman tanıyın.

 8.İhtiyacınız Olan Takviyeleri Alın

Sporcu takviyelerine bakışı kocaman bir soru işareti olan herkesin gönlü rahat olabilir. Duyduğunuz ölümcül kazalar ya da rahatsızlıklar legal sporcu takviyeleriyle alakalı değildir. Protein tozu, BCAA ve aminoasitlerin yanısıra daha hızlı kas yapmak için ihtiyaç duyacağınız birçok supplement var. Beslenme programınıza ve hedeflerinize uygun olarak kullanabileceğiniz bu ürünlerin temel amacı doğal beslenme ile yeterince alamadığınız makro ve mikro besinleri vücudunuza takviye etmenizdir. Bu sebeple supplement kullanımı sizin için etkin bir yardımcıdır.

250 TL’den Daha Ucuza Alabileceğiniz En İyi 5 Protein Tozu

1 Trackback / Pingback

  1. Spora Başlayanların İlk Sorusu: Baklavalar Ne Kadar Sürede Ortaya Çıkar? | Bodyforum Blog

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*