Antrenman Yapmanıza Engel Olan Sebep B12 Vitamini Eksikliği Olabilir

antrenman-yapmaniza-engel-olan-sebep-b12-vitamini-eksikligi-olabilir

Yaz aylarının başındayız. Hava oldukça sıcak ve bazen antrenman yapmak oldukça zorlayıcı olabiliyor, bu gerçeğin farkındayız.

Ancak vücudunuzun bazı eksikleri, antrenman gücünüzü ve performansınızı olumsuz yönde etkilemiş olabilir. B12 vitamini eksikliği de bunlardan biridir. Yaza yönelik formunuzu korumanıza yardımcı olacak kadar bile antrenman yapmakta zorlanıyorsanız, B12 vitamini eksikliği gerçekten ana sebebiniz olabilir.

B12 vitaminini neden kullanmanız gerektiğini, genel vücut sağlığınıza ve antrenman performansınıza nasıl katkısının olacağını iki beslenme uzmanından öğrendik. Amy Shapiro ve Sarah Ball’un B12 vitamini ve eksikliği ile ilgilerini sizinle paylaşıyoruz.

En iyi B12 Vitaminlerini öğrenmek için En İyi 5 B12 Vitamini makalesinden yardım alabilirsiniz.

B12 Vitamini Nedir?

Esansiyel ve suda çözünün bir vitamin olan B12, vücuda dışarıdan mutlaka alınmalıdır diyor Amy Shapiro. Bunun sebebi ise, B12 vitamininin vücutta üretilemiyor olması. Daha çok hayvansal gıdalarda, deniz ürünlerinde, ciğer ve ette bolca bulunan bu vitamin ayracı maya ve tahıllarda da bir miktar bulunuyor. Burada sporcular ve vücut geliştiriciler esasında biraz daha şanslılar. Çünkü B12 vitamini sebzelerde bulunmuyor ve sporcular genel olarak protein ağırlıklı besleniyorlar. Tabii burada da vegan ve vejetaryen kişilerin B12 ihtiyacını supplement olarak karşılamaları ciddi bir önem taşıyor.

B12 vitamini, normal enerji oluşumunuza ve kan hücrelerinizin oluşumuna yardımcı olur, anemiden korunmaya destektir, sinir sisteminizin ve beyin fonksiyonlarınızın korunmasında rol oynar ve ruh halinizin dengelenmesinde de rol alır. Dolayısıyla B12 depresyonu önlemek ile ilişkilendirilebilir.

B12 Eksikliği Neden Antrenman Verimini Düşürebilir?

B12 vitamininin antrenman çıkarmanıza yardımcı olduğu noktalar yukarıda bahsettiğimiz 3 temel faydanın etrafında şekillenir. Enerjiniz, kanınız ve beyniniz.

Vücudunuz devamlı olarak enerji üretimi içerisindedir, antrenman yapabilmek için de kaslarınızda enerjiye ihtiyaç duyarsınız. B12 eksikliğinde kendinizi daha güçsüz hissedebilirsiniz.

Kırmızı kan hücrelerinizin korunması ve üretimi bağışıklık sisteminiz açısından ve dolaşım sisteminizin vücudunuzun ihtiyacı olan besinleri organlara dağıtabilmesi açısından önem taşır. Bu sayede daha dayanıklı bir bağışıklık sisteminiz olur. Antrenmanlar size ağır gelmez ve hastalıklara dayanıklılığınız artar.

Beyin sağlığınız ise genel ruh haliniz için oldukça önemlidir. Motivasyonunuzu kaybetmenize sebep olabilecek B12 eksikliği, size keyifsizlik, isteksizlik ve ruhsal bir yorgunluk verebilir.

Bu sebeplerin birlikteliği antrenmanlarınıza kısa zamanda yansıyabilir. Bir anda kendinizi antrenmanları atlarken, süresini azaltırken bulabilirsiniz. Yorgunluğunuzu kısa sürede toplamak ve antrenmanlarınıza eskisi gibi devam edebilmek için Nature’s Supreme B12 Vitaminini deneyebilirsiniz. Sporcuların, özellikle vegan ve vejetaryenlerin beslenmelerini desteklemek için iyi bir kaynak olan Nature’s Supreme B12 Vitaminini incelemek için buraya tıklayınız.

Pre-Workout Olarak Kafein Kullanmalı mıyım?

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*