PROTEİN TOZU NASIL ETKİ EDER?

Profesyonel atlet ve vücut geliştirme sporuyla ilgilenen kişilerin günlük antrenman planlarında protein tozlarını kullandıkları bir sır değildir. Protein tozları düzenli egzersiz ile birleştirildiğinde kas kütlesinin artmasını sağlamaktadır. Protein tozları lezzetli bir içecek elde etmek için süt, su ya da meyve suyuyla karıştırılarak tüketilmektedir. Peki, protein tozları kas büyüme sürecini nasıl hızlandırmaktadır?

PROTEİN NE İŞE YARAR?

Kas dokusunu inşa etmek amacıyla gerekli olan amino asitleri oluşturmak için vücudunuzda gerekli ortamı oluştururlar. Atletlerin ve vücut geliştirme sporuyla ilgilenen bireylerin protein tozlarından bu kadar yararlanmalarının nedeni yoğun fiziksel aktivitelerin normalden daha fazla protein ihtiyacı oluşturmasıdır. Protein alımınızı arttırarak kaslarınıza toparlanmaları için daha fazla zaman verirsiniz. Kaslarınız sonuç olarak da daha hızlı gelişim gösterirler.

Sindirim sürecinde proteinler proteaz enzimleri tarafından parçalanırlar. Bu proteinler ne kadar hızlı parçalanırlarsa, kas dokusunu daha hızlı onarabilen ve daha hızlı ama doğal gelişimi destekleyebilen amino asitlere dönüşebilmeleri de o kadar hızlı bir şekilde gerçekleşmektedir. Proteinin atletlerin genel bağışıklık sağlıklarını geliştirdiği ve daha sağlıklı, daha fit ve yoğun antrenmanlar sırasında daha uzun bir süre güçlerini korumalarına yardımcı olduğu bilinmektedir. Araştırmacılar, antrenman öncesi protein alımının da kas gelişiminizi arttırabileceğini belirtmektedirler. Bu proteinler sıkı bir antrenman sonrası yeniden inşa ihtiyacı hisseden kaslar tarafından kullanılması için önceden amino asitlere çevrilmektedir.

protein-shake

Protein tozları, yağ yakıcı takviyelerle kesinlikle karıştırılmamalıdır. Bu ikincisi vücudun metabolik hızını artırarak ya da açlık krizlerini en aza indirerek daha farklı bir şekilde çalışmaktadırlar.  Protein tozları daha uzun süre tok hissetmenizi ve vücut hacminizi geliştirmek adına kaslarınızın yeniden inşa ve yeni kas lifi oluşturma yeteneğini artırmaktadır.

Uzmanlar, whey protein tozlarının kas gelişimi için mükemmel sonuçlar doğurduğunu belirtmektedirler. Supplementler.com sitesi bol miktarda protein tozu ve protein takviyesi seçeneği sunmaktadır. Protein tozları ve protein takviyeleri, sağlıklı ve doğru bir beslenme düzenine takviye olarak kullanıldığında kişisel vücut hedeflerine daha çabuk ulaşılabilir.

PROTEİN TOZU ZARARLI MI?

Protein tozu kullanımının vücudumuz için sağlıksız olabileceği endişeleri vardır. Bu, çok miktarda yüksek doz alımı yapıldığında doğrudur ve yüksek dozda protein alımı karaciğeriniz üzerinde aşırı yük binmesine ve kalıcı hasarlara yol açabilmektedir. Doğru miktarda protein alımı gerçekleştirdiğinizden emin olmak için takviye üreticisinin kullanım önerileri uygulamak sizin sorumluluğunuzdadır. Whey proteinden örnek vermek gerekirse, atlet ve vücut geliştirme sporuyla ilgilenen bireylerin bir seferde 30 gramdan daha fazla protein alımı yapmamaları gerektiği söylenmektedir. Kişilerin proteine verecekleri cevap farklıdır ve kas büyümesini destekleyen doğru ve yanlış bir birleşim yoktur. Bu bireylere göre değişkenlik göstermektedir. Kafa karışıklığı yaşamanız durumunda ise ihtiyaçlarınız doğrultusunda sizi yönlendirmede yardımcı olabilecek bir diyetisyene danışmanız gerekmektedir.

 

İlk yorum yapan siz olun

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*