Kas Gelişiminizi ve Ağırlıklarınızı Arttırmanıza Yarayacak Antrenman Taktiği

Kas geliştirmek çok komplike bir konuymuş gibi algılanıyor. Aslında değil…

Doğru bir beslenme düzeni, doğru bir antrenman düzeni ve dinlenme ile her şey mümkün. Yalnızca insanlar buradaki “doğru”yu tek bir doğru olarak algılayıp diğer tüm alternatiflere kendilerini kapatıyorlar. Sorun tam olarak bu.

Özellikle hipertrofi amaçlı çalışan kişiler belli başlı doğruları kabul edip diğer alternatif yöntemleri reddediyorlar. Bileşke egzersizlere önem vermemek de bunlardan biri. Ancak bilimsel çalışmalara da bakıldığında bileşke egzersizlerin antrenman rutinlerinde sık sık yer alması gerektiği de bir gerçek.

Bileşke egzersizlere antrenmanınızda yer verdiğinizi varsayıyoruz. Eğer yer veriyorsanız ve ilerleyemediğinizi düşünüyorsanız vereceğimiz bu taktik kesinlikle işinize yarayacak.

Set Arası Dinlenmeyi Arttırmayı Deneyin

Bileşke egzersizler vücudu yorar. Çünkü bir çok kas grubunu aynı anda çalıştırırlar. İzole egzersizlerle pump yaparken dinlendiğiniz süre kadar dinlenirseniz bazen alacağınız verimi azaltırsınız. Güç odaklı çalışmalara da yer vermeniz gereken bileşke egzersizleri daha çok set arası vererek yapmayı deneyin.

Set aralarını uzatarak merkezi sinir sistemine bir yenilenme şansı verirsiniz. Bu da bir sonraki sete daha odaklı ve daha güçlü girmenizi sağlar. Set arası dinlenmeyi 5 dakikaya kadar uzatmayı deneyin. Eğer az set arası veren biriyseniz sonuçlar direkt olarak değişecek.

Antrenmanlar 1 Saatten Uzun Sürmemeli Yalanına Kanmayın!

Image result for rest between sets

Kimse antrenmanlar için belli bir saat limiti koyamaz. Antrenmanın yoğunluğuna göre oldukça uzun süre de çalışabilirsiniz. Beslenme ve dinlenme doğru şekilde ilerliyorsa “katabolik” bir durum söz konusu olmayacaktır.

Dinlenme sürenizi arttırdığınız için antrenmanlarınızın uzun sürmesinden endişelenmeyin. Antrenmandaki süreyi “dinlenme” için arttırıyorsunuz. Bunun katabolik bir getirisi olmaz ve bu sizi geriye değil ileri götürür.

1 Comment

  1. İlk defa sizden duyuyorum 5 dk dinlenmeyi en fazla 90 en az 30 saniye dinlenilmesi lazım 5 dk da ne pump kalır ne enerji yorgunluk basar

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*