Güç Antrenmanı İçin Motivasyon Arayanlara Kişisel Antrenör Sane Adjibade’nin Söyleyecekleri Var!

Egonuzu Kontrol Edin!

“İyi bir antrenör olmak için spor salonunda insanları süründürmeye gerek olmadığını öğrendim”.

Kişisel antrenör Sane Adjibade’nin vücudu onunla konuşuyor. Dikkatle dinleyecek olursanız, sizin vücudunuz da konuşacaktır.

Röportaj: Zack Zeigler Fotoğraf: Erica Schultz

Hiç kimsenin herhangi bir fiziksel aktiviteye karşı cesaretini kırmam. Fakat kalıcı sonuçlar görmek istiyorsanız, bir egzersiz bütününü benimsemelisiniz.

Bir kişisel antrenör ile çalışmaya karar vermeden önce, kendisiyle detaylıca konuşup fitness görüşlerinizin aynı olup olmadığını anlamalısınız.

Bir zamanlar en katı antrenör olarak tanınmayı istiyordum. Ama iyi bir antrenör olmak için spor salonunda insanları süründürmeye gerek yok.

Güç antrenmanı en basit haliyle sizi güçlendirir”. Bunu bana 83 yaşında bir kadın söyledi ve haklıydı da.

Özellikle kadınlarla çalışmaya başladım. Yıllar birbirini kovaladıkça hedef sağlık olmaya başladı. Daha yaşlı müşterilerle çalışmaya başladığımda ise, esas hedef başka insanları da etkilemek ve olumlu değişiklikleri desektelemek oldu. Şimdi tüm olay olabildiğince genç hissetmek.

Vücudunuzu kullanmaktan korkmayın. Herşey bizim kontrolümüz altında ve ne emir verirsek doğrudan ona uyacaktır.

Mesela iki kişi var, biri spor yapıyor, diğeri yapmıyor ama ikisi de aynı omuz ağrısını çekiyor. Spor yapmayan kişinin vücudu ona daha aktif olması gerektiğinin mesajını veriyor. Spor yapan kişinin omuz ağrısı ise biraz rahatlama çağrısı; vücudu ona gereğinden fazla uğraştığını söylüyor.

Bana metabolizma, büyüme hormonu ve testosteronu aynı anda tetikleyen tek bir egzersiz söyleyebilir misiniz?

Yoga bunların hepsine cevap vermez, koşu da. Güç antrenmanı bu soruya verilebilecek tek cevap.

Fitness hedeflerinize ulaşmak, ne kadar gerekiyorsa o kadar zaman alacak. Bana ne getiriyorsanız onunla çalışmaya başlayacağız. Haftada bir gün mü antrenman yapmak istiyorsunuz? O halde size yazacağım program iki ya da üç sene içinde esas sonucu verir. Haftada iki kez? Sonucu bir yıl içerisinde alırsınız. Haftada beş kez antrenmana var mısınız? O zaman üç ila altı ayda görülecek sonuçlardan bahsederiz.

Eğlenmek mi antrenman mı yapmak istiyorsunuz?

Kendimi vücudumun isteklerinden mahrum bırakmam. O isteğe karşı çıkmak sadece işleri daha da zora sokar. Ben de zaman zaman kendimi dondurma dükkanlarına atarım. Her seferinde değil elbet ama zaman zaman ben de “kötü” arzuları beslerim.

Bir antrenör olarak hedefim, vücudunuzu en güveneceğiniz kişisel antrenörünüz olacak şekilde çalıştırmak.

Çıplak ayakla squat yapmak ayaklarımdaki kasları da çalıştırmama yardımcı oluyor. Son iki buçuk senedir çıplak ayakla antrenman yapıyorum. Bana sorarsanız antrenman yapmanın en iyi yolu bu.

Powerlifting bana, vücudumu daha çok dinlemeyi öğretti. 

Gücü Hissetmek

Sane Adjibade, 2016 Mayıs ayında 2 günlük Jersey Rumble 181 pound kategorisine katılmayı hedefliyor. 10 yılın ardından katılacağı ilk powerlifting yarışması olacak. Geçmişteki en iyi dereceleri arasında 380 pound bench press, 623 pound deadlift ve 529 pound squat var.

Kaynak: M&F 2016, Ocak

Patlayıcı Güç İçin Olmazsa Olmaz 2 Temel Egzersiz

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*