Çürütülmüş 8 Fitness ve Beslenme Efsanesi

Sağlık, fitness ve beslenme konusunda ulaşabileceklerimiz sadece bir Google araması uzağımızdayken, daha sağlıklı bir yaşam konusunda hala bu kadar çok doğru bilinen yanlışın olması ilginç bir durum. Özellikle bu konuyla ilgili aşağıdaki 8 maddeye dikkat çekmekte fayda var.

Efsane 1: Yüksek Proteinli Beslenme Böbreklerinize Zararlı

Önerilen günlük protein miktarı kilo başına 0.8 gram olarak söylenmektedir. Ama yapılan araştırmalara göre, vücut geliştirme sporuyla ilgilenip, kilo başına 3.3 gram protein alan kişilerde bile böbrek ya da karaciğerde zararlı bir etki görülmemiştir.

Efsane 2: Yüksek Proteinli Diyetler Kemiklerdeki Kalsiyumu Azaltır

Bu efsane ise bol proteinli beslenmenin kemikleri cılız ve narin yapabileceği ile ilgili. Konuyla alakalı deneylerde, kilo başına günlük 2.5-3 gram civarı protein alan kişilerde kemik sağlığı ile ilgili olumsuz sonuçlar görülmemiştir. Hatta bir araştırmaya göre, yüksek proteinli beslenen bayanlardaki bel bölgesindeki kemiklerde mineral yoğunluğunda artış görülmüştür.

Efsane 3: Kas Ağrısının Sebebi Laktik Asit Artışıdır

Bu konu ile ilgili çok şey duyduğunuza eminim. Ama söylemeliyim ki laktik asitin sonradan gerçekleşen kas ağrılarıyla ilgisi yok. Antrenmanlardan bir süre sonra olan ağrıların temel nedeni eksantrik kasılmalar ya da negatif yüklenmelerdir. Yani kas lifinde gerçekleşen mikroskobik yırtılmalar olarak söyleyebiliriz.

Efsane 4: Vücut Yağ Yüzdesini Düşürmek İçin Yağı Azaltmalısınız

Bazı insanlar vücuttaki yağ yüzdesini azaltmak için düşük yağ/yüksek karbonhidratlı ya da yüksek yağ/düşük karbonhidratlı diyetleri önermektedir.  Burada aslında dengeli beslenmeye ve kaloriye odaklanılmalı. Aslında aldığınız protein miktarını değiştirmeden günlük kalori alımını azaltırsanız her şekilde yağ kaybı gerçekleşir. Burada önemli olan aldığınız protein seviyesini azaltmamak olmalıdır.

Efsane 5: Tatlandırıcılar Sağlığınıza Zararlıdır

Sukraloz ve aspartam gibi tatlandırıcıların zararlı etkisi olmadığı araştırmalar sonucu ortaya çıkmıştır. Zararlı olduklarına dair hiçbir kanıt yokken yüksek şekerli gıdalar yerine tercih edilmesi aslında iyi bir tercih olacaktır.

Efsane 6: Kaliteli Beslendiğin Sürece Ne Kadar Sık Beslendiğin Önemli Değil

Kalite kadar miktar da beslenmenizde önemli bir rol oynar. Günde 20 avokado yerseniz kilo almaktan kaçamazsınız. Fazla beslenmeyi düşünüyorsanız bunun protein ağırlıklı olmasına dikkat edin.

Efsane 7: Antrenman Sonrasındaki Birkaç Saat İçinde Protein Almanız Yeterli

Antrenman sonrasındaki bir kaç saat içinde protein alımını gerçekleştirmeniz yeterli olacaktır derler. Bunun nedeni o süre içinde anabolik faaliyetlerin devam edecek olmasıdır. Ama protein alımını daha erkenden sağlamak varken bunu yapmak daha yararlı olmayacaktır.

Efsane 8: Vücut Yağ Yüzdesini Azaltmanın En İyi Yolu Antrenman Yapmaktır

Araştırmalara göre antrenmanlar günlük yaktığımız kaloriye göre çok büyük kalori yakımı sağlamamaktadır. Kilo vermenin temeli beslenme alışkanlıklarımıza dayalıdır. Spor salonunda geçirdiğiniz bir saatte, tahmini olarak 300-400 kalori yakarız. Bu kadar kaloriyi küçük bir öğünle bile elde edebiliriz. Aldığınız kalori miktarında azalma olmazsa antrenman yapmak size kilo verdirmez. İkisini beraber uygulamak sizi sonuca ulaştıracaktır.

Alabileceğiniz En Yanlış 10 Beslenme Tavsiyesi: Bölüm 1

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*