Fitness Hakkındaki En Büyük Yalanları Açıklıyoruz

Fitness hakkında her okuduğunuza ve duyduğunuza inanabileceğiniz bir dönemdesiniz. Çünkü her ağızdan farklı bir ses çıkıyor. Supplementler, beslenme, antrenmanlar, egzersizler, diyet gibi konularda herkesin söylediği bir şey var. Biz de bu bilgileri çoğunlukla ciddiye alıyoruz, çünkü yalan söylenmesini anlamlandıramıyoruz.

Ancak bilmeniz gereken bir şey var ki, fitness endüstrisi zaman zaman yalan söylüyor. İşte o yalanlardan bazıları:

Bölgesel Yağ Yakımı ile Yağlı Bölgelerinizdeki Yağ Oranını Düşürebilirsiniz

Her geçen gün, bu yalana inanan insan sayısı artıyor. Herkes bölgesel çalışarak bölgesel yağ yakımının artacağını düşünüyor. Bu nedenle salona adım atan insanların neredeyse yarısı mat üzerinde değişik karın egzersizleriyle kendini yanlış yöntemlerle zorluyor. 

Mekik çekerek, karın çalışarak o bölgedeki yağlardan kurtulamazsınız. Kalça çalışarak, kalçaya odaklanarak yalnızca kalçanızdaki yağları yakamazsınız.

Liposuction haricinde bölgesel yağ yakımı mümkün değildir. Yağ yakımı vücudun her bölgesinde gerçekleşir. Egzersiz ile manipüle edilemez.

Çok Fazla Kardiyo Yaparak Yağ Yakabilirsiniz

Yağ yakmak bu kadar basit olsaydı, koşu bandına düzenli olarak çıkan herkesin yağsız ve estetik bir görünümü olurdu. Koşu bandından inmeyen insanlar arasında yağsız ve kas hatları ciddi oranda belirgin birini ne sıklıkta görüyorsunuz? Açıkçası gözleme dayalı veriye göre çok sık görmüyor olmalısınız.

Sadece kardiyo yağ oranı düşük ve hatları belirgin bir fizik için yeterli değildir. Yağ oranınız düştüğünde, gösterecek bir kas kütleniz de olmalı ki estetik bir görünümünüz olsun.

Birçok insanın kardiyodan saymadığı ağırlık antrenmanları da yağ yakımı konusunda en az kardiyo kadar etkilidir. Üstelik ağırlık antrenmanları kas kütlenizi de arttırır ve daha yağsız bir görünüme sahip olmanızı sağlar.

Yalnızca kardiyo yeterli değildir.

Ağırlık Antrenmanı İle Değil Kardiyo İle Başlamalısınız

Birçok antrenör, salona ilk adım atıldığında uzun soluklu kardiyolar önerir ve bunun üzerine ağırlık antrenmanı verir. Tecrübesiz olan ve antrenman yapmak isteyen kişiler de sorgulamaz ve uygularlar. Ancak kardiyo, ağırlık antrenmanından alacağınız verimi düşürebilir.

Ağırlık antrenmanı sonrası kardiyo çok daha iyi bir noktada duruyor. %100 verimle ağırlık antrenmanına odaklanıp sonrasında aynı verimle kardiyo yapabileceğiniz için, ağırlık antrenmanlarını önce yapmaya şans verin!

Supplementler Mucizedir

İnsanlar, supplementlere fitness modellerinin vücutlarına ulaşabilme hayalini yüklüyorlar. Vücutlarındaki değişimin hep gördükleri ve beğendikleri isimlerin vücutlarına doğru olacağını düşünüyorlar. Hele ki bir fitness modelin kullandığı supplementi kullanıyorlarsa, çok büyük beklentiler içine giriyorlar.

İşin gerçeği şu ki, supplementler steroid değildir. Sizlere ani ve büyük değişimler sağlamazlar. Size yalnızca destek olurlar. Bu da supplementin Türkçe’deki anlamıdır.

Yalnızca yeni bir supplement kullanmaya başladığınız için, vücudunuzda illa ki değişimler meydana geleceğini düşünmemelisiniz. Vücudunuzdaki değişimler, supplementler dışında birçok faktöre bağlıdır.

Eğer ki düzenli antrenman ve diyet yapmıyorsanız, supplementlerin size katkısı olacağı hayalini boşuna kurmayın. Çünkü supplementler, düzenli antrenman ve beslenmeyle ilerleyen insanlara ufak destekler sağlamaktan fazlasını yapmazlar…

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*